صحت اطلاعات، شرط اصلی ماندگاری رسانه ها در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس از اصحاب رسانه خواست انتشار اخبار صحیح و قابل اعتماد، پرهیز از شایعات و جلب اعتماد سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دهند
  • سه شنبه 7 دی 1395 ساعت 4:0
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،شاپور محمدی  از اصحاب رسانه خواست انتشار اخبار صحیح و قابل اعتماد، پرهیز از شایعات و جلب اعتماد سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دهند و برای فرهنگ سازی در ارتقای سطح تحلیل سرمایه گذاران تلاش کنند.  
 
وی با بیان اینکه کشورها بیش از هر زمان دیگری به رسانه های تاثیرگذار نیاز دارند، گفت: رسانه ها می توانند در همه حوزه ها از جمله اقتصاد و همچنین بازار سرمایه سطح تحلیل مخاطبین را ارتقا دهند.
 
محمدی با بیان اینکه افزایش بازدهی در بازار سرمایه به عمق و سطح تحلیل وابسته است ، گفت: اگر پایه داد و ستد در بازار سرمایه بر اساس تحلیل های عقلانی، علمی و منطقی باشد بی شک این بازار ماندگار تر و عادلانه تر است.
 
رئیس سازمان بورس عملکرد ناشران، وضعیت صنایع و چشم انداز کلان اقتصادی را مهمترین موارد یک تحلیل اثرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد توجه به این عوامل سه گانه در دستور کار همه رسانه ها قرار گیرد.
 
سخنگوی سازمان بورس تاکید کرد رسانه هایی در بازار سرمایه پایدار خواهند بود که اخبار صحیح منتشر کنند و ادامه داد: در انتشار اخبار، صحت بسیار مهم تر از سرعت است و رسانه هایی که اخبار صحیح منتشر می کنند ، ماندگار خواهند بود.
 
دکتر محمدی با بیان اینکه توجه به صحت اخبار، مرز و سد انتشار شایعه است ، گفت: انتشار شایعات علاوه بر اینکه به دیگران آسیب خواهد زد ، اعتبار رسانه ای را نیز مخدوش می کند.
 
رئیس سازمان بورس تاکید کرد آنچه امروز باید مورد توجه ارکان بازار سرمایه باشد، فرهنگ سازی داد و ستد بر اساس تحلیل تخصصی است و این امر با تکیه بر رسانه های جمعی محقق می شود.
 
خرید و فروش در بازار سرمایه باید بر اساس تحلیل صورت گیرد و مسئولیت فرهنگ سازی آن بر دوش رسانه ها است.  
 
سخنگوی سازمان بورس یادآور شد رسانه ها ابزار تبلیغی مدیران نیستند بلکه کارویژه آنها افزایش سطح آگاهی مخاطبان و فرهنگ سازی در همه عرصه ها، از جمله بازار سرمایه است.
 
دکتر محمدی تصریح کرد : سرمایه گذاران با گذشت زمان تشخیص خواهند داد کدام رسانه ها اخبار صحیح و کدام رسانه ها شایعه منتشر می کنند ، در نتیجه رسانه ها باید با انتشار اخبار صحیح اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنند.

انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال