9 دی روز عزت ملی و دینی و بیمه انقلاب بود

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی حماسه نهم دی را روز عزت ملی و دینی و عزت شهدا و امام و روز تاریخی دانست که انقلاب در آن روز بیمه شد.
  • سه شنبه 7 دی 1395 ساعت 21:48
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، استاد حوزه علمیه در مراسم 9 دی مظهر بصیرت که پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد لولاگر تهران برگزار شد با بیان اینکه خداوند در هر دوره ای برای بشریت، حجت و رسل می فرستد افزود: اینها برای هدایت بشر آمدند که دین خدا را تبلیغ کنند ولی خداوند خودش تضمین کننده و نگهدارنده دین و کتاب یعنی قرآن است. 
وی با بیان اینکه عده ای تلاش می کنند با دروغ و تهمت و شورش نور خدا را خاموش و با ایجاد سوء ظن در جامعه به اختلافات دامن زنند اضافه کرد: اینها از کفار بدتر هستند زیرا تکلیف کافر مشخص است ولی باید از منافق ترسید که ظاهرش عالم است و در عمل مسموم می کند که پیامبر (ص) از این گروه همواره نگران بود.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اینکه منافقین با شبکه ها و رسانه های خودشان تلاش می کنند تا نور الهی را خاموش کنند ولی نور الهی خاموش شدنی نیست گفت: امام فرمود انقلاب ما ادامه راه انبیاء است و از آنجایی که امام شخصیتی عارف، مجتهد و سالک بود و هیچگاه بدون دلیل حرفی را نمی زد امروز ما شاهدیم که بسیاری از پیش بینی ها از جمله فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، وعده پیروزی در دفاع مقدس و سقوط شاه نیز از فرمایشات و پیش بینی های ایشان بود که می توان در بحث انقلاب اسلامی هم همین را استناد کرد. 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در بحث سوریه از ابتدا وعده پیروزی دادند و در لبنان نیز اینگونه مقاومت را حمایت و تشویق به مقاومت کردند و بشارت پیروزی دادند افزود: همه اینها به این علت است که این بزرگواران از نور الهی در دل های خود بهره مندند. 
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: همانطور که طاغوتیان نتوانستند بر پیامبران پیروز شوند این انقلاب نیز ادامه دین خدا و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است. 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نهال انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید تناور شده است افزود: این خون ها ضامن بقاء انقلاب است و خداوند خود ضامن این خون هاست زیرا اینها برای خداوند ریخته شده اند. 
وی در ادامه با بیان اینکه باید با لبیک به خدا برای او زندگی و حرکت کرد گفت: اگر به خدا لبیک نگویید دچار فتنه می شویم و همواره باید از فتنه ترسید چرا که آتش فتنه روشن شود تر و خشک در آن با هم می سوزد. 
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه فتنه طبق روایات ما همواره در مقابل ولایت است و موجب نابودی زندگی و ارزش های دینی و اجتماعی می شود افزود: امام علی (ع) نیز در جنگ جمل، صفین و نهروان با سه گروه مارقین، ناکسین، قاسطین که لعاب دین نیز داشتند جنگید و به فرموده خودش توانست چشم فتنه را درآورد. 
وی با اشاره به اینکه در فتنه 88 هم این سه گروه یعنی قاسطین، مارقین و ناکسین حضور داشتند و افرادی که روزگاری با امام (ره) بودند و در جبهه جنگ نیز بودند مقابل ولایت ایستادند گفت: در این فتنه 88 هم از مقدسات حریم امام (ره) سوء استفاده شد و هم از آدم های باسابقه خوب بودند و هم عده ای از جوان هایی که تشخیص درست نمی دادند و تصور می کردند تقلب شده است.
امام جمعه موقت تهران همچنین اضافه کرد: اگر کسی از جریان فتنه سالم بیرون آمده باشد و مسیر ولایت را طی کرده سربلند است افزود: متأسفانه در آن اتفاق عده ای در همان سر صندوق ها اعلام کردند که اگر فلانی برنده نشود تقلب شده و تقلب آرم آشوب بوده است.
وی با بیان اینکه آنان با مسئله تقلب در انتخابات در ماهواره ها و شبکه ها به بمباران تبلیغاتی پرداختند و ذهنیت ایجاد تقلب درست کردند گفت: اینها حتی در مسئله قانون به هیچکس قائل نبودند زیرا هم خود مدعی بودند. هم دادگاه بودند و هم مجری. 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه در این فتنه مرزهایی شکسته شد که اصلی ترین آن حریم ولایت بود افزود: با این حال حضرت آقا در نماز جمعه همانگونه که در فتنه 88 نیز وارد شدند مقتدرانه در مقابل فتنه گران ایستادند و با توسل به حضرت ولیعصر (عج) موجبات عنایت امام عصر (عج) به نظام اسلامی را فراهم کردند. 
وی گفت: از دیدگاه امام صادق (ع) و همه فقهاء و علماء هر کس که در مقابل ولایت فقیه بایستد همانند کسی است که در مقابل امام زمان (عج) و در نتیجه در مقابل خدا ایستاده است.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی نقطه دوم قابل توجه در فتنه 88 را مقابله با قانون اساسی، قوانین عرفی، مقابله با امنیت، کمک به دشمن، ضربه زدن به اقتصاد و زمینه سازی برای تحریم کشور و از همه مهمتر ایجاد جریان جدید و بدعت در برابر ولایت بود که به رغم این همه روشنگری ها هنوز ذهن عده ای پاک نشده است و تصور می کنند که تقلب شده است و طرفدار فتنه اند و به عبارتی گروهی شبیه خوارج ایجاد کردند که همواره دنبال فرصت برای فتنه هستند. 
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به عنایت و تفضل الهی به نظام اسلامی و عبور دادن انقلاب از این گردآب فتنه گفت: درست در زمانی که فتنه گران گمان می کردند که می توانند کاری کنند یک دفعه بدون اعلام قبلی با حضور گسترده مردم حماسه 9 دی از آستین ولایت الهی برای حفظ انقلاب بیرون آمد و باعث شد تا این جریان ها از بین برود. 
وی افزود: عده ای از فتنه گران در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر دادند که نشان از مقابله آنان با خط امام بود و در روز عاشورا نیز حرمت شکنی کردند و جالب اینجا که عده ای مخالف اصل ولایت بودند و حتی عده ای فتنه گران که زمان امام بودند گفتند آن موقع هم ولایت را قبول نداشتند و از ترس امام ساکت بودند. 
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه فتنه به رغم همه خساراتش فوایدی نیز برای نظام داشت گفت: فتنه چهره نفاق را برملا کرد و هم ایمان و ثبات قدم ملت ایران را به ولایت فقیه و اقدام به موقع مردم را اثبات کرد و موجب سرافرازی مردم و نظام در این جریان شد.
وی افزود: مردم فهمیدند عده ای که با امام بودند ولی با امام نبودند و متوجه شدند همه عمامه ها عمامه پیامبر (ص) نیست افزود: فتنه، انقلاب را واکسینه کرد و مردم متوجه شدند هر که اهل جنگ بوده اهل جهاد نیست مثل عمر سعد و شمر که روزگاری شمر و طلحه و زبیر که روزگاری در جبهه اسلام بودند و بعدها در جبهه کفر مقابل اسلام ایستادند. 
حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: 9 دی تجلی روز خون امام حسین (ع) و تجلی قدرت الهی و شهداء برای حفظ انقلاب بود و در این جریان همه به میدان آمدند و بیعت مجدد با رهبری کردند و روز لبیک به ولایت بود. 


ثبت نظر

ارسال