به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات گمرک اعلام کرد : گمرک با راه اندازی و استقرار سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و تغییر شیوه عملیات گمرکی از روش دستی به دیجیتالی در رویههای مختلف برای افزایش شفافیت علملکردها تلاش کرده است.
گمرک در رویه های متنوع از جمله واردات ، صادرات و ترانزیت و تبادل الکترونیکی دادهها با سازمان های صادرکننده مجوزهای قانونی و همچنین اجرای طرح کارشناسی متمرکز با هدف استفاده کامل از ظرفیت نیروی کارشناسی همه گمرکات کشور، زمینه افزایش شفافیت در مراحل ترخیص کالا، کاهش ایستگاههای کاری، زمان و هزینه ترخیص کالا و تسهیل و تسریع در تجارت خارجی را فراهم کرده است.
به منظور کنترل و رصد همه فرآیندهای الکترونیکی تشریفات گمرکی همه صاحبان کالا (نمایندگان قانونی آنها) سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک گمرک طراحی و راهاندازی شده که صاحبان کالا میتوانند در هر مرحله از عملیات گمرکی، از طریق
club.irica.co برای ثبت اعتراضات و شکایات خود در ارتباط با نحوه ارائه خدمات اقدام کنند تا مورد رسیدگی لازم قرار گیرد.