ارجاع ماده نحوه حمایت از بخش کشاورزی به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مردم در خانه ملت، 10 بند از ماده مربوط به نحوه حمایت از بخش کشاورزی در لایحه برنامه ششم توسعه را به دلیل ابهامات متعدد به کمیسیون تلفیق ارجاع کردند.
  • سه شنبه 7 دی 1395 ساعت 18:32
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه­ شنبه 7 دی) مجلس شورای اسلامی در بررسی ماده 43 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ارجاع بندهای (ح)، (ط)، (ی)، (ک)، (ل)، (م)، (ن)، (س) و (ع) این ماده به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.
آقای لاریجانی با اشاره به اینکه در برخی از بندهای ماده 43 لایحه برنامه ششم توسعه ابهام و اشکال وجود دارد، گفت: به عنوان مثال در بند (ح) عنوان شده سطح کلی حمایت از کشاورزی به حداقل 35 ‌درصد ‌ارزش تولید این بخش ارتقا یابد در حالی که اصلا مشخص نیست ارزش کل تولیدات کشاورزی چقدر است و نمایندگان مجلس نمی توانند با ابهام رای دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارتقای 35 درصدی ارزش تولید نامفهوم است، تصریح کرد: باید اذعان شود که این افزایش بر چه مبنایی است.
در ادامه آقای لاریجانی با بیان اینکه بندهای تکراری در ماده 43 لایحه مذکور وجود دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال بند (ط) مبنی بر اینکه بدهی‌ فعالیت‌های بخش‌ کشاورزی که حوادث غیرمترقبه موجب خسارت جبران‌ناپذیر و معوق‌ ماندن بدهی آنان به شبکه بانکی شده‌است تسویه گردد قبلا مورد بررسی قرار گرفته است از این رو باید بخشی از بندهای ماده 43 لایحه مذکور را برای بررسی مجدد و اصلاح به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع کرد.
بر اساس این گزارش بندهای مذکور ناظر به چگونگی ارتقای حمایت از کشاورزی، نحوه تسویه بدهی‌ فعالیت‌های بخش‌ کشاورزی، تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش کشاورزی و ... بود.
همچنین بند (و) این ماده نیز به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود.
در ماده 43 لایحه مذکور به اقداماتی اشاره شده که دولت مکلف است در اجرای بند سوم سیاست های اقتصاد مقاومتی و به‌منظور متنوع‌سازی ابزارهای حمایت از بخش کشاورزی، تأمین و تجهیز منابع، توسعه و امنیت سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و ارزش افزایی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی انجام دهد.

ثبت نظر

ارسال