دومین همایش مالی اسلامی ، هفته اینده

دومین همایش مالی اسلامی با عنوان "نقش بازارهای مالی اسلامی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، 12 دی در دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.
  • پنجشنبه 9 دی 1395 ساعت 19:6
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این همایش را انجمن مالی اسلامی با حضور مسئولان ارشد اقتصادی و مالی و چهره های برجسته علمی برگزار می کند.
در دومین همایش مالی اسلامی، برای نخستین بار از جایزه مالی اسلامی رونمایی و این جایزه به چهره برتر در این عرصه اعطا خواهد شد.
همچنین مدیرعامل بانک توسعه صادرات از رونمایی نخستین جایزه مالی اسلامی در دومین همایش انجمن مالی اسلامی خبر داد.

علی صالح ابادی که رئیس انجمن مالی اسلامی ایران هم است ، گفت : این انجمن با اهداف کاربردی و نظری در حوزه مالی اسلامی در سال قبل تأسیس شد و در حوزه بازار پول، بازار سرمایه، بازار بیمه و حسابداری و حسابرسی اسلامی فعال است و هدف اصلی آن را باید ترویج نظام مالی اسلامی در کشور دانست.
صالح آبادی گفت : رویکرد اجرایی این انجمن نیز به آموزش ، پژوهش ، برگزاری همایش ها ، نشست ها و گرد همایی توجه دارد و در سایت انجمن موضوعات
را معرفی کردیم و آن را توسعه می دهیم.

وی درباره برگزاری این همایش در هفته آینده گفت: همایش سال قبل که اولین همایش این انجمن بود به توسعه ابزارهای مالی اسلامی اختصاص یافت.
صالح ابادی افزود : این همایش یک روزه از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر برگزار خواهد شد و موضوع اصلی آن نقش بازارهای مالی اسلامی در عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند؛ این رویکرد انتخاب شده و در محورهای نقش بازارهای سرمایه ، پول ، بیمه و سایر بخش های مرتبط در عملیاتی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
صالح ابادی گفت : در این چارچوب فراخوانی از بخش های مختلف همچون بازارهای مذکور، حوزه های علمیه و سایر بخش ها انجام شد و خوشبختانه استقبال خوبی از این همایش تاکنون صورت گرفته است.
رئیس انجمن مالی اسلامی ادامه داد: تمامی مقالات حائز شرایط در کتاب این همایش جمع آوری و منتشر شده همچنین برخی از مقالات در پژوهش نامه انجمن نیز درج خواهد شد.
صالح آبادی گفت : علاوه بر مقالات نیز میزگرد کاربردی ابزارهای مالی - اسلامی در حوزه نفت از سوی دانشگاه نفت و اساتید این دانشکده در عصر روز همایش برگزار خواهد شد که به صورت تخصصی به تأمین مالی صنعت نفت به کمک ابزارهای مالی اسلامی می پردازد.
دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر غلامرضا مصباحی مقدم و دکتر ایروانی از اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از سخنرانان همایش خواهند بود.

نخستین همایش مالی اسلامی، دی ماه گذشته برگزار شد.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر در باره جزئیات دومین همایش مالی اسلامی می توانند به پایگاه اینترنتی انجمن به نشانی www.iaif.ir مراجعه کنند.

ثبت نظر

ارسال