تمدید 3 ماهه استفاده از قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تمدید 3 ماهه قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب خبر داد و از آنان خواست از شنبه هفته آینده با مراجعه به شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور و اعلام درخواست خود از مزایای پیش بینی شده در این قانون بهره مند شوند .
  • پنجشنبه 9 دی 1395 ساعت 13:34
سیدتقی نوربخش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه این قانون روز گذشته به تصویب هیئت وزیران رسیده است ، خوش حسابی کارفرمایان را شرط اصلی استفاده از قانون بخشودگی جرائم دانست و گفت : این افراد درصورتی مشمول استفاده از قانون بخشودگی جرائم می شوند که هرچند به تعهدات خود عمل کرده اما به دلایل مختلف مانند آثار تحریم های ظالمانه ، نوسانات ارز و یا حوادث غیرقابل پیش بینی
(سیل و زلزله ) از پرداخت حق بیمه کارگران خود بازمانده اند .
وی مجموع بدهی کارفرمایان حقیقی و حقوقی به سازمان تامین اجتماعی را 7 هزار میلیارد تومان دانست و افزود : براساس قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حسابی که در مدت تعیین شده برای تسویه حساب به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند، می توانند بدهی خود را بصورت اقساط بپردازند .
نوربخش درباره کارفرمایانی که بدهی خود را بصورت یکجا پرداخت کنند گفت : این افراد مشمول 100 درصد بخشودگی جرائم می شوند .
وی افزود : براساس قانون بخشودگی جرائم ، کارفرمایانی که بدهی خود را بصورت اقساط می پردازند از میزان بخشودگی آنان برای تقسیط حداکثر تا 20 ماه مطابق فرمول کاسته خواهد شد .
نوربخش هدف از اجرای این قانون را رونق بخشیدن به کسب و کار و کمک به تولید ملی دراقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت : براساس دستورالعمل های جدید سازمان تامین اجتماعی علاوه بر کارگاه های صنعتی و تولیدی از این پس مشاغل خدماتی نیز مشمول بخشودگی جرائم خواهند شد .
وی به دستورالعمل دیگری که درهیئت وزیران به تصویب رسیده است اشاره کرد و افزود : براساس این مصوبه، کارفرمایان برای پرداخت بدهی خود درقالب اقساط دیگر نیازی به تحویل وثایق ملکی اموال منقول و غیرمنقول و یا ضمانت نامه های بانکی ندارند .
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت : این گروه از کارفرمایان از این پس می توانند بجای سپردن وثیقه و ضمانتنامه های بانکی برای پرداخت اقساط خود از چک استفاده کنند .
نوربخش میزان جرائمی را که تاکنون مشمول کارفرمایان شده است بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد .


ثبت نظر

ارسال