حماسه ۹دی نقاب از چهره وطن فروش ها کنار زد/ «حقوق شهروندی» رسیدگی به پرونده حقوق های نجومی است

نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.
  • جمعه 10 دی 1395 ساعت 18:56

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان تهران

 

امام جمعه شهرری: حماسه ۹دی نقاب از چهره وطن فروش ها کنار زد

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی ابراهیمی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرری که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در آیه ۲۸ سوره حدید همه ما را به تقوا و پرهیز از زشتی ها و همچنین تصدیق و تأید فرمانهای پیامبردعوت کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه ۹دی یوم الله عظیم ملت ایران است، گفت: مردم آگاه ایران در این روز به وظیفه خود عمل کرده و شجاعانه در مقابل فتنه گران ایستادند.

وی افزود: در ماجرای انتخابات ۸۸ عده ای از امتحان خوب بیرون نیامدند و کسانی که می خواستند رای بیاورند به الزامات متعهد نبودند.

امام جمعه موقت شهرری بیان کرد: هیلاری کلینتون از سران فتنه حمایت می کرد و آنها را ساپورت تبلیغاتی می کرد ولی همین خانم وقتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی نیاورد به ترامپ تبریک گفت و هیچ اعتراضی نکرد.

ابراهیمی ادامه داد: پس از انتخابات آمریکا، وقتی طرفداران کلینتون به خیابان ریخته و شلوغ کردند، دولت آمریکا آنها را آشوبگر خواند ولی در سال ۸۸ کسانی که ۹ماه کشور را به جنگ، آشوب، آتش و درگیری کشاندند، آزادیخواه نامیده شدند و حتی کسانی که در روز عاشورا به مقدسات توهین کردند، خداجو معرفی شدند.

وی تصریح کرد: ملت ایران در ۹دی حماسه عظیمی خلق کردند و نشان دادند برای حفظ دستاوردهای نظام در برابر وطن فروش ها، تا پای جان از ولایت فقیه پشتیبانی می کنند.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) در چهارم ربیع الثانی که مصادف با سه شنبه چهاردهم دی ماه است، گفت: همه ما مدیون این امامزاده واجب التعظیم هستیم و باید از این محدث والا مقام درس بگیریم و حق همجواری را بخوبی پاسداری و قدردانی کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه شخصیت و ویژگی هایحضرت عبدالعظیم (ع) در همه زمینه ها قابل ستایش است، گفت: وی نه تنها امامزاده بلکه عالم و فقیدی بود که محضر چهار امام معصوم را درک کرده و ولایتمداری را برای ما به ارمغان آورده بود.

 

امام جمعه رباط کریم: نهم دی ماه روز برهم زدن آتش فتنه گران بود

حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان شهرستان در مصلی این شهر برگزار شد، به بررسی عوامل آرامش بخش جامعه پرداخت و اظهار کرد: همدردی با مردم یکی از علل اصلی ارامش در جامعه است چرا که این نوع عمل سبب می شود تا هیچ دردمندی در جامعه پیدا نشود.

وی افزود: مدارا کردن با مردم یکی دیگر از اسباب ارامش در جامعه است، افراد جامعه باید بخشش در زندگی را فراموش نکنند چرا که دوری از این آن سبب نبود آرامش می شود.

امام جمعه رباط کریم ابراز کرد: خوش اخلاقی نیز از دیگر علل ایجاد آرامش در جامعه است، اگر  مردم کشور این را سرلوحه کار خود قرار دهند به طور قطع می تواند جامعه ای آرام داشت.

حجت الاسلام محمدی نژاد  از مردم انقلابی رباط کریم به سبب حضور فعالانه و انقلابی اشان در بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در مصلی شهر رباط کریم قدردانی کرد.

۹ دی چرا شکل گرفت؟

وی با بررسی علل شکل گیری فتنه ۸۸، نقش آمریکا و انگلیس را در این ماجرا، مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: هدف اصلی فتنه گران در سال ۸۸، مقابله با دین و قرآن خدا بود چرا که در عاشورای آن روزها به قرآن کریم توهین و نماز عاشورای حسینی بر هم زده شد.

امام جمعه رباط کریم تصریح کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب  سبب شد تا مردم به آن روی سکه و شخصیت واقعی سران فتنه پی برده و از خیابان ها به خانه هایشان بروند، اگر سران فتنه در حصر خانگی به سر نمی بردند به طور قطع آتش های دیگر به پا می کردند و خسارتهای بسیاری را به کشور وارد می کردند.

وی تأکید کرد: نهم دی ماه شکل گرفت تا پاسخی باشد برای آن دسته از غیر انقلابی، آن ها باید بدانند مردم در شرایط دشوار پشت انقلاب می ایستند و از آن حمایت می کنند.

وی سالروز شهادت تیمسار امیر سر لشگر منصور ستاری که فردی بسیار خوب و صالح  در سقوط هواپیما در سال ۱۳۷۳ را گرامیداشت.

 

امام جمعه قدس: ارتقاء شناخت و آگاهی مردم ضامن حفظ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میر احمدی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته که با حضور پرشور عموم مردم و مسئولان شهرستان قدس برگزار شد اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوا الهی دعوت میکنم چرا که تقوا تنها راهگشا در دنیا و آخرت است.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر والای امید به زندگی برای بهتر زیستن در دنیا برای همه ی مونین اظهار داشت: نقش والای توکل و امید به خداوند و ادامه ی زندگی بر سعادت دنیوی و اخروی انسان بسیار تاثیر گذار است و نباید انسان مومن توکل خویش را از خداوند منان قطع کند که در این صورت گرفتار بلای یاس و از بین رفتن ایمان خواهد شد.
میراحمدی همچنین در رابطه با  رفتار های فرهنگی در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد: حسن خلق و روی خوش و رفتار های فردی و اجتماعی صحیح و به هنجار در ابعاد و سطوح مختلف جامعه بسیار اثر بخش خواهد و بود و وظیفه ی هر انسان مومن و متعهدی نسبت به خداوند، خویشتن و جامعه است و نمیتوان بدون آغاز نظارت بر رفتار فردی  تزکیه نفس توسط فرد فرد جامعه، انتظار پیشرفت و فرهنگی شدن جامعه را داشت و همه چیز از هر شخص و شهروند جامعه شروع می شود.
وی تاکید کرد: رعایت عفاف و حجاب توسط زنان  ومردان در جامعه بسیار حائز اهمیت اس و بدون این مسئله ی حیاتی، جامعه قدم قدم به سوی فساد و تباهی پیش خواهد رفت و وضعیت فرهنگی امروز جامعه نیز چندان جالب نیست و جنگ فرهنگی بزرگی بر سر راه مومنین و مسلمانان خصوصا در جمهور یاسلامی ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی در پایان خطبه اول نماز جمعه این هفته تصریح کرد: یقینا هزینه هنگفتی توسط دشمنان جمهوری اسلامی برای فرو پاشی فرهنگی این مرز و بوم و مردم به خصوص جوانان این سرزمین اسلامی برنامه ریزی شده و تنها راه مقاومت در برابر این حربه های فرهنگی، افزایش آگاهی و تقوای الهی است.
امام جمعه شهرستان قدس در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان قدس، به روز گذشته که سالروز حماسه تاریخ یو انقلابی ۹ دی بود اشاره کرد و گفت: گرامیداشت این سالروز واقعه ی حماسی ۹ دی که به دست مردم ولایی و عاشورایی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ انقلاب اسلامی و در خاطر دشمنان داخلی و خارجی این نظام ماندگار شد، وظیفه ای است روشن و گواه در صحنه بودن همیشگی آحاد ملت برای پشتیبانی از ولایت فقیه و فرهنگ عاشوراییست.
وی افزود: حماسه نهم دی ماه درس ها و عبرت های بسیاری برای دشمنان و نسل های آینده این سرزمین در بر داشت که انکار آنها با وجود عظمت این حماسه مردمی امکان نا پذیر است و دست دشمنان برای همیشه از نا امید کردن مردم کوتاه ماند.
میراحمدی همچنین در ادامه افزود: افزایش بصیرت عمومی و نگاهداشت دستاورد های اننقلاب به واسطه ی افزایش وحدت بین مردم و نظام توسط دستگاه ها و سازمان های اصلی بدنه نظام بسیار اهمیت دارد و مسئولان وظیفه سنگینی برای حفظ وحدت در ماین یکدیگر برای تزریق همین وحدت به آحاد ملت دارند.
وی در ادامه متذکر شد: تفرقه و کارشکنی در بین دستگاه ای نظام همان چه که دشمن نیاز دارد است و نباید  بهانه ی تهاجم به دست دشمن توسط مسئولان داده شود که در این صورت مردم امید خود را از نظام قطع خواهند کرد.
امام جمعه شهرستان قدس در پایان با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و فرهنگ سازی عمومی در زمینه های مختلف خصوصا شناخت علوم سیاسی برای مردم خاطر نشان کرد: ارتقاء شناخت و آگاهی مردم ضامن حفظ انقلاب اسلامی است و امروز حرکت عظیم انقلاب اسلامی در مسیر ثابت و استوار، نیاز به افزایش شناخت و آگاهی مردم به مسائل روز کشور دارد و خصوصا روشنگری برای نسل آینده از وظایف مهم متولیان فرهنگی کشور در سطوح مختلف است.

 

امام جمعه شهریار: «حقوق شهروندی» رسیدگی به پرونده حقوق های نجومی است

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد، پس از دعوت همگان به تقوای الهی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت عیسی(ع) افزود: منطق تمامی پیامبران الهی این بود که نه به کسی ظلم کنند و نه اجازه بدهند تا کسی به آن ها ظلم کند، هیچگاه این ۱۲۴ هزار پیغمبر مردم را صرفا به دعا و عبادت دعوت نمی کردند و اجازه نمی دادند ظالمین فقط ظلم کنند، این منطق هیچ کدام از پیامبران الهی نبوده است.

امام جمعه شهریار ادامه داد: مقام معظم رهبری اخیرا کلید واژه ای  را مطرح کردند به نام «شیعه انگلیسی» و «سنّی امریکایی» که این اصطلاح نیاز به تفکر و بررسی عمیق دارد، در این رابطه می توان به نمونه ای اشاره کرد که گاهی فردی «شیعه» است اما شیعه واقعی نیست چرا که کارهایی را برای خشنودی انگلیسی ها انجام می دهد و فقط به فکر حفظ منافع این کشور است و آب به آسیاب دشمن می ریزد، حال ممکن است چنین فردی عالم باشد و مرجع تقلید هم باشد.

وی با اشاره به موضوع برجام و عهد شکنی های آمریکا بیان کرد: در این باره حتی آیه قرآن وجود دارد و به این موضوع اشاره شده دارد که اگر طرف مقابل شما نقض پیمان کرد شما هم عهدشکنی کنید. این طور نباشد که برخی فقط درباره این موضوع حرف می زنند و فرافکنی می کنند. بسیاری از افراد منتظر این بودند که پاسخی دندان شکن به عهد شکنی های امریکا داده شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

حجت الاسلام سالمی با بیان اینکه برخی آقایان برجام را «فتح الفتوح» می دانستند، خاطرنشان کرد: زمانی گفتند برجام آفتاب تابان است، زمانی گفتند برجام سایه جنگ را از ملت ما دور کرده است، زمانی گفتند برجام کشور را گل و بلبل می کند،زمانی گفتند بیکاری را از بین می برد، آقایان گفتند هراقدامی که در طی مذاکرات انجام دادند تحت امر رهبر بوده است. چرا اقدامات خود را به رهبر نسبت می دهید؟شما وقتی در این موضوع کم آوردید آن را به رهبری نسبت دادید در حالی که حضرت آقا خود بارها فرموده اند که در جزئیات برجام هیچ دخالتی انجام ندادند.

وی عنوان کرد: حتی برخی افراد جامعه که اطلاعات کمی درباره مسائل سیاسی دارند به این موضوع پی برده اند که برجام چه عاقبتی پیدا کرده است و عاقبت اعتماد به امریکا چه بوده است. شما باید جواب قاطع بدهید نه آن که این پاسخ را مکرر به آینده موکول کنید، شما این موضوع را رها کرده و به سراغ حقوق شهروندی رفته اید.

امام جمعه شهریار در پایان تصریح کرد: همین حقوق شهروندی که از آن دم می زنید ۳۸ سال پیش در قانون اساسی ما آورده شده است و موضوع جدیدی نیست که برخی آقایان از آن حمایت می کنند. آقایان اگر خیلی طرفدار حقوق شهروندی هستند پرونده های حقوق های نجومی را حل کنند. حقوق شهروندی رفع بیکاری، رسیدگی به پرونده های اختلاس میلیاردی، رسیدگی به امور کشور و … است. شما قول دادید مشکلات را در ۱۰۰ روز حل خواهید کرد، پس چه شد؟وعده هایی که پیش از انتخابات می دادید چه شد؟

 

امام جمعه ورامین: اجرای برنامه رقص هیچ سنخیتی با فرهنگ ایثار و شهادت ورامین ندارد

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: متاسفانه در دوره ای شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را دادند و همین شعار باعث بدعت هایی در سطح جامعه شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز جوانان ما باید در نظر بگیرند که ازدواج کردن طبق وعده الهی باعث افزایش نعمت می شود و به همین جهت نیز جوانان ما برای انجام این امر باید تلاش کنند.

حجت الاسلام محمودی افزود: باید به وعده های الهی و همچنین بیانات معصومین(ع) اعتماد کنیم زیرا عاقبت به خیری همه افراد در همین اعتماد کردن است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: هر فرد متاهلی به ابتدای زندگی خود می نگرد می بیند که مشکلات مالی زیادی داشته است ولی به لطف خداوند توانسته به راحتی همه مشکلات را پشت سرگذارد از سوی دیگر نیز این امر باعث جلوگیری از بسیاری مشکلات اخلاقی می شود.

حجت الاسلام محمودی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ورامین گفت: رقص کردن غیر از رقص زن برای همسرش در مابقی موارد حرام است و رقص محلی یا غیر محلی ندارد به همین دلیل نیز تشویق به رقص نیز حرام است.

وی ضمن اشاره به سالروز شهادت شهدای ۱۰ دی گفت: خون این شهدای عزیز عاقبت گریبان رژیم شاه را گرفت و روند پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: افرادی که اسناد جنایات فتنه سال ۸۸ را دیده اند می دانند که این فتنه حاصل تلاش های دشمن بوده است و فتنه ۹ دی بود که تمام تلاش های دشمنان را خنثی کرد, اما باید بپرسیم چرا برخی از مسئولین از گرامیداشت حماسه ۹ دی نگرانند.

حجت الاسلام محمودی ضمن بیان اینکه رهبر و مردم بودند که فتنه را خنثی کردند, اظهار کرد: دشمنان به دنبال ضربه زدن به ولایت بودند و حلقه واصله بین رهبر و مردم را هدف گرفته بودند ولی مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی هر دو به استکبار نه گفتند.

وی افزود: دشمنان می خواستند که ۹ دی به فراموشی سپرده شود ولی شکوه جمعیت در روز گذشته در اجتماع نهم دی ماه نشان داد مردم هرگز صحنه را خالی نخواهند کرد.

امام جمعه موقت ورامین ضمن بیان اینکه از نفوذ برخی متهمان و ساکتان فتنه در دستگاه ها نگرانیم و این اقدام دولت را قابل توجیه نمی دانیم, گفت: پیام مهم روز نهم دی ماه این بود که باید در برابر فتنه های جدید هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: امروز افرادی می خواهند حساسیت ملت ایران نسبت به آمریکا را کمرنگ کنند, به همین دلیل نیز القا می‌کند که تمام مشکلات ما به دلیل عدم ارتباط با امریکا است, اما این را باید بدانند که فریاد مرگ بر امریکا ملت ما همواره بلند است.

حجت الاسلام محمودی افزود: اینکه به بهانه شب یلدا برنامه رقص راه انداختند هیچ سنخیتی با فرهنگ مردم ایثار و شهادت شهرستان ورامین ندارد در صورتی که اجرای همه برنامه های فرهنگی در شهرستان باید مصوبه شورای فرهنگی را داشته باشد.

امام جمعه موقت ورامین ضمن بیان اینکه برخی افراد که با شعار خدمت آمدند و کار خاصی هم انجام ندادند می خواهند با رقص سر مردم را گرم کنند گفت: از سویی بیکاری در شهر بیداد می کند، از سوی دیگر هر زمان از جاده آبباریک عبور می کنیم باید خجالت بکشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر خدمتی به این مردم نکردیم به فرهنگ بومی این مردم ضربه نزنیم.

 

 

امام جمعه اسلامشهر: تحریم ها نمی تواند مقاومت ملت ایران را بشکند

حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزی ظهر امروز در خطبه های نماز وحدت بخش جمعه و در حضور حضور پرشور اقشار مختلف جامعه، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در مصلای اسلامشهر پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به آیه ۲۹ سوره انفال؛ اظهار داشت:  اگر تقوا داشته باشید خداوند بصیرت و فرقان یعنی توانایی تشخیص حق از باطل را به شما عنایت می کند و بدی های شما  را پوشانده و گناهان شما را می بخشد.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ما به وسیله همین تقوا راه را تشخیص دادند و اسلام، قرآن و رهبری را حمایت کردند.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه گفت: یکی از راهکار های همیشگی استکبار تحریم و محاصره اقتصادی است تا مخالفین تسلیم شوند؛ درتاریخ نمونه های زیادی از این موضوع وجود دارد؛ مثل قبیله قریش که زمانی که مشاهده کردند نفوذ اسلام در حال بیشتر شدن است تصمیم به تحریم مسلمانان گرفتند و در نتیجه مسلمانان مجبور شدند به به شعب ابی طالب بروند و سه سال در محاصره قرار گرفتند.

وی افزود: حتی در ماهای حرام که اینها می آمدند شهر برای تدارک آذوقه؛ مخالفان در محل مأمور گذاشته بودند تا مانع خرید آنها شوند و یا اجناس را با چند برابر قیمت به آنها بفرشند.در این سه سال تمام دارایی خدیجه و پیامبر مصرف شد. تمام این کارها برای این بود که پیامبر تسلیم شود که نشد زیرا شعار آنها هیهات من الذله بود.

امام جمعه اسلامشهر در ادامه گفت: در کربلا نیز همین قضیه اتفاق افتاد؛ امام حسین را تحریم کردند؛ هم آب و هم مواد غذایی منتها اهل بیت از گرسنگی شکایت نمی کنند ولی از تشنگی شکایت می کنند.علی اصغر علیه السلام  به خاطر جرعه ای آب شهید شد؛ ولی شعار یاران امام حسین علیه السلام هیهات من الذله بود و در این راه تسلیم نشدند.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: حالا دوباره شاهدیم که دشمنان ما بعد از برجام ۱۰ سال ما را تحریم کرده اند که این کار آنها تازگی ندارد؛ این تحریم ها از سال ۵۹ ادامه دارد. اما ملت مقاوم ایران به خاطر این بدعهدی ها و تحریم ها دست از انقلاب برنخواهد داشت  و امروز ایران بعنوان یک قدرت در دنیا مطرح است ؛در مجامع بین المللی تا نظر ایران نباشد نمی توانند به نتیجه نمی رسند.

 

امام جمعه دماوند: ۹ دی، عامل تقویت پیوند مردم با امامت و ولایت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان دماوند با حضور جمعی از نمازگزاران، با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: زیارت ایشان همچون زیارت سیدالشهدا(ع) است و ما مردم شهرستان دماوند، باید بیشتر به زیارت این امامزاده واجب التعظیم برویم.

وی با اشاره به هفتم دی‌ماه به عنوان روز نهضت سوادآموزی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، میزان بی‌سوادی در جامعه رو به کاهش است؛ در سطح شهرستان دماوند نیز، حدود ۴۰۰ نفر بی سواد شناسایی شده است که خوشبختانه۱۸۰ نفر تحت آموزش هستند و این امر جای تقدیر دارد.
فتاح دماوندی با توجه به یوم‌الله ۹ دی تصریح کرد: در سال ۸۸، دشمنان انقلاب چشم طمع خود را به انتخابات دوخته بودند؛ به این ترتیب با انجام تمهیدات، اقدام به فریب برخی افراد نمودند؛ اما با وجود این که رهبر انقلاب نمایندگان آن‌ها را به حضور خوانده بودند؛ باز هم بر موضع خود پافشاری کرده و به اعتراضات خود دامن زدند.
امام جمعه دماوند، از حرکت خود جوش مردم بصیر در روز ۹ دی، به عنوان اقدامی در جهت تقویت پیوند مردم با امامت و ولایت نام برد.
وی هدف اصلی دشمنان را بر اندازی نظام جمهوری اسلامی عنوان نموده و تأکید کرد: دشمنان ایران به دلیل موقعیت این کشور در خاورمیانه و همچنین در دست داشتن منابع عظیم نفت و گاز، چشم طمع به منافع اقتصادی و سیاسی ایران دارند؛ به این منظور با هدف تغییر و ایجاد حکومت دست‌نشانده، به تهدیدات فرهنگی و نفوذ در بین جوانان می‌پردازند.
فتاح دماوندی تصریح کرد: وظیفه ما بالا بردن سطح آگاهی و بصیرت، شرکت در مساجد، ارتباط نزدیک با افراد مورد تأیید نظام و تبعیت از خط آرمان‌های رهبری می‌باشد.
امام جمعه دماوند، ضمن بیان مسئله قدرت‌مندی کشور در طول ۳۸ سال از عمر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌ها و تهدیدات مختلف، کشور ایران با در نظر داشتن آرمان‌های اعتقادی، روز به روز قدرتمندتر و خودکفاتر شده است و از آرمان‌های خود دست نمی‌کشد.

فتاح دماوندی با اشاره به موضوع اهمیت زکات خاطر نشان کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود که زکات روستاهای شهرستان دماوند، در شهرستان مصرف شود؛ چرا که در سطح شهرستان دماوند، افراد مستمند نیز حضور دارند.
وی با اشاره به سرکشی از برخی روستاهای شهرستان دماوند، تأکید کرد: روستای پرجمعیت گرمابسرد از نعمت گاز محروم است و توجه بیشتر مسئولان به مردم ولایی این روستا را می‌طلبد.

 

امام جمعه قرچک: سپردن پست‌های کلیدی به وابستگان فتنه ۸۸ خیانت بزرگی به‌ نظام است

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان قرچک در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان قرچک اظهار داشت: به دنبال حرام نباشید، حرام‌خواری باعث می‌شود تا فرزندان ناصالحی داشته باشید، نان حلال بسیار مهم است، در زندگی سعی و تلاش کنید تا حتی یک لقمه حرام هم بر سر سفره‌ها نبرید؛ که این لقمه‌ها یا در این دنیا یا در آخرت برای شما عذاب می‌شود و نان حلال لذت خاصی دارد.

وی گفت: عفو کردن یکی از اصولی است، که دین مبین اسلام آن را به‌عنوان عنصری در جهت استحکام خانواده می‌شناسد.

اسماعیلی افزود: اعضای خانواده اگر اشتباهی از یکدیگر می‌بینند باید همدیگر را عفو کنند، تا آن ماجرا باعث تضعیف ساختار خانواده نشود.

وی تأکید کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم برخی افراد به‌جای اینکه خطای همسر خود را ببخشند و عفو کنند سریعاً به سمت طلاق گرفتن حرکت می‌کنند و این نیز ضربات بسیار زیادی به خانواده و همچنین جامعه وارد می‌کند.

اسماعیلی گفت: همان‌طور که عاشورا، بعثت و دیگر حماسه‌ها زنده هستند،  حماسه ۹ دی هم باید ماندگار باشد و  فتنه ۸۸ برای همیشه بازگو و ریشه‌یابی شود.

وی افزود: حماسه‌ی بزرگ ۹ دی تمام نقشه‌های ۳۰ساله‌ی دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد و ما جنایت و خیانت فتنه گران را نمی‌توانیم ببخشیم، عواملی را که باعث بی‌حرمتی به مقدسات و عزای سیدالشهدا (ع) شدند را نمی‌توان بخشید.

امام‌جمعه شهرستان قرچک تأکید کرد: ملت شریف ایران اسلامی باید بدانند فتنه هنوز ادامه دارد و تطهیر فتنه ۸۸ و سپردن پست‌های کلیدی به وابستگان فتنه ۸۸ خیانت بزرگی به‌نظام است.

وی تصریح کرد: امروز و پس از شکست در فتنه سال ۸۸، دشمنان همچنان به دنبال آن هستند که دو عنصر معنویت و قدرت ایمان به خدا را از طریق تهاجم فرهنگی و هجمه، باورهای دینی مردم از بین ببرند.

اسماعیلی بیان کرد:  متأسفانه علی‌رغم تأکیدات بسیار زیاد مقام معظم رهبری، در بخش فرهنگی و ارزش‌های دینی به‌اندازه مناسب در فضای عمومی شهر اقدامی صورت نگرفته است و ناهنجاری‌های بسیاری در فضای مجازی هستیم.

وی با اشاره به حضور پرشورمردم درصحنه‌های انقلاب، تأکید کرد: هرجایی که نیاز بوده است مردم در بطن ماجراهای مختلف قرارگرفته و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده‌اند، دشمنان به هر طریقی که شده است، مردم را می‌خواهد از صحنه انقلاب خارج کنند.
امام‌جمعه شهرستان قرچک گفت: تحریم‌ها و فشارهای مختلف اقتصادی یکی از راه‌هایی است که دشمنان می‌خواهند به‌واسطه آن مردم را از صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی دور کرده و آنها را در مقابل نظام قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدمت به مردم، برطرف کردن مشکلات اقتصادی در سایه اقتصاد مقاومتی باعث نگه‌داشتن مردم درصحنه می‌شود و هر کس به هر طریقی که باعث فشار بر مردم و ناامید شدن مردم از نظام اسلامی شود، در پیشگاه خداوند مسوول است.

 

امام جمعه جوادآباد: اجرای تمام تعهدات از سوی شوروی یکی از دلایل فروپاشی آن شد

حجت الاسلام رضاپور امام جمعه جوادآباد در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: عالم احتضار برای کافرین و مشرکین بسیار سخت است به شکلی که حالات بسیار بدی در آن لحظه به این افراد دست خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند مرگ برای مومن مانند بهترین بوییدنی هایی است که به واسطه استشمام آن حال بسیار خوبی به آن فرد مومن دست خواهد داد و گرفتاری های آن فرد از بین خواهد رفت.

امام جمعه جوادآباد افزود: بسیاری از مومنین حقیقی به راحتی جان خواهند داد ولی مونینی که گناهانی برگردن دارند و هنوز کاملاً پاک نشده است حالت سختی دارند که این سختی همان کفاره گناهان است.

حجت الاسلام رضاپور امام جمعه جوادآباد در خطبه دوم نماز جمعه جوادآباد گفت: سه شنبه سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم که از فقها و دانشمندان بزرگی که توفیق زیارت ۴ امام را داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: هیچکس نباید مغرور شود و در همه حال باید مسائل مختلف به خصوص مسائل دینی را بیاموزیم و همیشه در حال آموزش باشیم.

امام جمعه جوادآباد گفت: امام خمینی(ره) نامه ای به رهبر شوری سابق نوشته بودند که پیش بینی سقوط شوروی را کرده بودند ولی گورباچوف اعتنایی نکرده بود که در زمان شکست شوری اعلام کرد که ای کاش به دستورات و توصیه های امام خمینی(ره) گوش داده بودم.

حجت الاسلام رضاپور بیان نمود: شوروی سابق به دنبال مذاکره با آمریکا بود و به همین دلیل نیز مذاکراتی صورت گرفت و اعلام شد که یکی از دلایل فروپاشی شوروی بود.

وی ادامه داد: در آن مذاکرات هر دو طرف تعهداتی را داشتند که شوروی تمام تعهدات خود را اجرایی کرد ولی غربی ها به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکردند و همین نیز یکی از عوامل فروپاشی شوروی شد.

امام جمعه جوادآباد اظهار کرد: انتظار از آمریکا همین بود که مانند مذاکرات با شوروی برخورد شود و علی رغم تمام تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی, شاهد هستیم که این اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام رضاپور ضمن اشاره به شهادت شهید ستاری بیان نمود: این شهید ستاره درخشانی برای منطقه ورامین است که علو درجات الهی را از خداوند متعال برای وی خواستاریم.

وی ضمن اشاره به سالروز تشکیل سازمان سوادآموزی در کشور گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهتمام بسیار زیادی بر سوادآموزی عموم مردم داشته است و انتظار می رود افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند در این دوره ها شرکت کنند.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: وضعیت تلفات جاده ای در بخش جوادآباد بسیار زیاد است و مسئولین حقیقت فکری به حال این جاده ها که جان چندین نفر از همشهری های ما را گرفته است.

حجت الاسلام رضاپور گفت: مسئولین باید فکری به حال جاده ها کنند و مردم نیز باید برای حفظ جان خود نکات ایمنی را رعایت کنند و با سرعت ایمنی تردد کنند.

 

امام جمعه باقرشهر: یوم اله ۹ دی در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ثبت شده است

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور عاشقان آل‌الله و اقشار مختلف مردم باقرشهر و کهریزک در مصلی بزرگ شهر برگزار شد، پس از دعوت همگان به تقوای الهی به بیان توصیه ای از پیامبر اکرم(ص) به حضرت علی(ع) پرداخت.

 

موسوی اظهار داشت: همه چشم ها به جز سه چشم در روز قیامت گریان هستند و آن سه چشم عبارت اند از: چشمی که در راه خدا شب بیدار باشد؛ چشمی که از حرام های الهی بسته باشد؛ چشمی که در دل شب از ترس خدا اشک بریزد.

وی در ادامه از حضور حجت الاسلام و المسلمین نظری نماینده محترم ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، سرهنگ آرزومندی فرمانده سپاه حضرت روح اله(ره)، روحانیون، بسیجیان و پاسداران حاضر در نماز جمعه باقرشهر تقدیر و تشکر نمود.

سید احمد موسوی با اشاره به آئین تودیع و معارفه بخشدار کهریزک هم گفت: برای آقای موسوی بخشدار سابق کهریزک که هم اکنون در جایگاه بالاتری مشغول به خدمت گزاری هستند، آرزوی توفیق داریم و همچنین برای آقای توکلی بخشدار جدید نیز آرزوی موفقیت روز افزون داشته و از همه مسئولان و مدیران نهادهای منطقه خواستاریم تا هماهنگی های لازم را با ایشان داشته باشند.

آیت اله موسوی در بخش بعدی سخنان خود اظهار داشت: مهم ترین فعالیت های هفته گذشته به روز ۹ دی اختصاص داشت که ستاد برگزاری گرامیداشت این روز با همکاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح اله(ره) در دفتر امام جمعه تشکیل شد و همه روسای ادارات و دستگاه های اجرایی بخش با حضور در جلسه نقطه نظرات خود را ارائه کردند؛ اقدامات و برنامه های گرامیداشت ۹ دی از جمله مراسم امروز و همچنین زنگ نهم دی در مدارس که برای اولین بار هم اجرا می شد، برنامه هایی بود که در این ستاد برنامه ریزی شد.

وی افزود: نهم دی یوم اله است و به همین دلیل هم در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ماندگار شده است؛ وقتی ۹ دی با تایید ولی فقیه زمان به یوم اله تبدیل شد؛ همه ما وظیفه داریم که این روز را همه ساله با برنامه های مختلف گرامی بداریم.

وی اظهار داشت: ۹ دی به روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگزاری شده است، شکر خدا در بحث بصیرت آقای نظری به خوبی سخنرانی نمودند؛ میثاق با ولایت هم به معنی عهد و پیمان با ولایت فقیه است، ولایت فقیهی که استمرار ولایت حضرت بقیه اله الاعظم است؛ ولایت فقیه ولایت حضرت مهدی (عج) است.

امام جمعه باقرشهر خاطرنشان کرد: به فرموده شهید غفاری دشمنان امام خمینی کافر هستند؛ دشمنان امام خمینی(ره) دشمن امام خامنه ای(مدظله العالی) است و دشمن امام خامنه ای هم کافر است؛ ولایت امام خامنه ای نیز همان ولایت امام خمینی است و ولایت امام خمینی همان ولایت حضرت بقیه اله الاعظم می باشد و ولایت امام زمان(عج) نیز همان ولایت اهل بیت و خداوند است، به همین دلیل نه فقط در ۹ دی بلکه هر روز و هر لحظه باید میثاق با ولایت داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به موانع بصیرت اشاره و گفت: حب و دوستی دنیا، بی تقوایی، غفلت و لجاجت و نادانی از مهم ترین عوامل مانع بصیرت هستند؛ به عنوان مثال حب مقام و ریاست باعث شد که عده ای قانون اساسی را زیرپا گذاشته و قانون شکنی کردند، مردم را آزار داده و به جامعه خسارات زیادی وارد آوردند.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری حادثه بی نظیر ۹ دی را قدرت فکری مردم به وجود آورد و دشمن با حیله گری به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بود.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین رضا عباسی رئیس شورای اسلامی کهریزک، سلیمان حبیبی رئیس شورای اسلامی باقرشهر، حسن محمدی فرد عضو شورای اسلامی کهریزک، اکبر اسدی رئیس ستاد نماز جمعه و سید حسین موسوی عضو شورای بخش کهریزک برگزار شد.

 

امام جمعه خیرآباد: کاسبان واقعی تحریم آنهایی هستند که به آمریکا نامه افزایش تحریم ها را می نویسند

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه خیرآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: عفو کردن یکی از اصولی است که دین مبین اسلام آن را به عنوان عنصری در جهت استحکام خانواده می شناسد.

وی گفت: اعضای خانواده اگر اشتباهی از یکدیگر می بینند باید همدیگر را عفو کنند تا آن ماجرا باعث تضعیف ساختار خانواده نشود.

امام جمعه خیرآباد افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم برخی افراد به جای اینکه خطای همسر خود را ببخشند و عفوکنند سریعاً به سمت طلاق گرفتن حرکت می کنند و این نیز ضربات بسیار زیادی به خانواده و همچنین جامعه وارد می کند.

حجت الاسلام طزری در خطبه دوم نماز جمعه خیرآباد نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی عنوان کرد: در اینکه فتنه سال ۸۸ فتنه بسیار بزرگی بود شکی نیست ولی این فتنه با معنویتی که از حادثه عاشورا به دست آمد و همچنین با تکیه بر قدتر عظیم ملت خاموش شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز و پس از شکست در فتنه سال ۸۸, دشمنان همچنان به دنبال آن هستند که دو عنصر معنویت و قدرت ایمان به خدا را از طریق تهاجم فرهنگی و هجمه به باورهای دینی مردم از بین ببرند.

 

تشریح ناهنجاری ها در فضای مجازی/امروز هدف برخی اقدامات در حوزه فرهنگ حمله به ارزش ها و تضعیف ایمان مردم است

امام جمعه خیرآباد افزود: متاسفانه شاهد هستیم علی رغم تاکیدات بسیار زیاد رهبر معظم انقلاب در بخش فرهنگی و ارزش های دینی به اندازه مناسب در فضای عمومی شهر اقدامی صورت نگرفته است همچنان که متاسفانه شاهد ناهنجاری های بسیاری در فضای مجازی هستیم.

حجت الاسلام طزری افزود: از سوی دیگر شاهد هستیم متاسفانه در بحث مطبوعات و سینما فیلم ها و کتاب های مختلفی منتشر می شود که هدف اصلی آن حمله به ارزشها و تضعیف ایمان مردم است.

وی تصریح کرد: امام راحل فرموده بودند که مردم ولی نعمت های ما هستند و مسئولین نیز باید خدمت این مردم را انجام دهند.

امام جمعه خیرآباد بیان داشت: هر جایی که نیاز بوده است مردم در بطن ماجراهای مختلف قرار گرفته و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده اند ولی دشمنان به دنبال آن هستند که از هر طریقی که شده است مردم را از صحنه انقلاب خارج کنند.

حجت الاسلام طزری گفت: تحریم ها و فشارهای مختلف اقتصادی یکی از راه هایی است که دشمنان می خواهند به واسطه آن مردم را از صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی دور کرده و آنها را در مقابل نظام قرار دهند.

 

چه کسانی کاسبان واقعی تحریم هستند؟

وی خاطر نشان کرد: تا چند روز قبل عده از فتنه گران برخی از منتقدین به برجام را کاسبان تحریم می دانستند ولی امروز که بدعهدی های آمریکا مشخص شد طی نامه ای از آمریکا خواسته اند که تحریم ها افزایش پیدا کند, حال باید بپرسیم که چه کسانی کاسبان واقعی تحریم بوده و به دنبال تشدید تحریم ها هستند.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: عده ای خود پیشنهاد تحریم ها را به آمریکا دادند و برنامه ریزی های مختلف نیز صورت دادند, از سوی دیگر اعلام کردند برای رفع تحریم باید با آمریکا مذاکره کنیم و امروز نیز درخواست تحریم بیشتر می کنند.

حجت الاسلام طزری گفت: هدف این اقدامات فتنه گران این است که ملت ایران را خسته کرده و نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدبین کنند تا این پشتیبان عظیم و قدرتمند را از نظام بگیرند.

وی بیان کرد: خدمت به مردم، برطرف کردن مشکلات اقتصادی در سایه اقتصاد مقاومتی باعث نگه داشتن مردم در صحنه می شود و هر کس به هر طریقی که باعث فشار بر مردم و ناامید شدن مردم از نظام اسلامی شود در پیشگاه خداوند مسئول است.

 

امام جمعه نسیم شهر: مردم عاشورایی بهارستان در روز نهم دی اتحاد و ولایت مداری خودشان را به رخ دشمنان کشیدند

حجت الاسلام والمسلمین احمد محسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته نسیم شهر پس از توصیه همگان به تقوای الهی با تشکر از مردم و مسئولین شهرستان بهارستان به منظور شرکت در مراسم های نهم دی اظهار داشت: مردم عاشورایی بهارستان بار دیگر در کنار مردم سراسر کشور به دشمنان انقلاب و ایران، اثبات کردند که نه از ولایت و رهبری سرد و نه از اصول انقلاب دور شده اند.

وی ضمن بیان این حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «هر کس دوست دارد محبوب ترین انسان ها باشد، تقوا کند.»، گفت: ابتدا خود و سپس شما را به تقوا توصیه می کنم، چرا که تقوا انسان را در تمام کار ها عزیز و موفق می کند.

امام جمعه نسیم شهر در ارتباط با موضوع فتنه و فتنه گری بیان داشت: فتنه در آموزه های دینی خطرناک ترین نوع فتنه می باشد، مثل غلط نشان دادن آموزه ها، دروغ گفتن، تفرقه افکنی و برهم زدن آرامش مردم که بازتاب ها و نتایج بسیار بدی به همراه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه فتنه گران افرادی دارای منسب و موقعیت می باشند تبیین کرد: هر انسان معمولی توانایی اجرا و انجام فتنه را ندارد، و فتنه و اجرای آن افراد ویژه ای می طلبد، فتنه را افرادی به وجود می آورند که از جایگاه ویژه ای برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده را عامل ایجاد شبهه و گمراهی خواند و اظهار داشت: فتنه مردم را بر سر دو راهی قرار می دهد، و باعث ایجاد شبهه در بین افراد یک جامعه و حتی افراد بزرگ و صاحب منسب می شود.

وی با اشاره به این مضوع که ظهور داعش نیز یک فتنه محسوب می گردد تصریح کرد: فتنه هایی از این قبیل تازگی ندارند و در طول تاریخ بارها تکرار شده اند، و ریشه در قلب اسلام دارند.
احمد محسن زاده با بیان اینکه موسوی و کروبی در فتنه سبز ننگ را به کشور وارد کردند متذکر شد: دشمن که سال ها در شکستن ابهت اسلام ناتوان و مغلوب بود، اما این بی لیاقت ها به دشمن برای نفوذ به کشور کمک کردند، و سردار جهاد سازندگی در مقابل قانون شکنی های این افراد سکوت کرد.
وی در پایان در ارتباط باافرادی که در مقابل قانون شکنی و فتنه بی تفاوت هستند افزود: کسانی که با سکوت خود به فتنه گران راه می دهند، توجه داشته باشند که خط قرمز جمهوری اسلامی ایران را شکسته اند.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال