اولین و آخرین عامل داخلی نوسانات نرخ ارز بانک مرکزی است

امام جمعه فیروزاباد گفت: طبق اعلام دولت بخش اعظمی از دلار های ایران آزاد شده است و رئیس جمهور محترم باید از بانک مرکزی بخواهد که علت عدم تزریق دلار در بازار چیست.
  • جمعه 10 دی 1395 ساعت 20:25

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ه نقل از فیروزنا حجت اسلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد در خطبه های این هفته نمازجمعه قیام نهم دی ماه را پاسخ محکم و کوبنده ای به اشرار فتنه سال 88 دانست و گفت: این فتنه ، فتنه ای نبود که یک شبه ایجاد شده باشد این فتنه محصول سالها و ماهها سیاست های سیاستمداران مکار غربی بوده است.

هاشمی زاده فتنه 88 را یک مسئله بسیار بزرگ خطاب کرد و اظهار داشت: این فتنه یک مسئله اتفاقی و عادی نبود و در این فتنه برای اولین بار خواص و عوام با یکدیگر قاطی شدند و این برای مردم و نظام بسیار خطرناک بود و این حادثه باعث شد تا هم مردم و هم نظام ضربه بزرگی بخورند.

وی در ادامه با اشاره به نامه فتنه گران و منافقین به رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: این نامه در 2 نسخه فارسی و انگلیسی تهیه شده است که این دو نسخه بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و این یک نمونه از دروغگویی فتنه گران و منافقین است.

امام جمعه فیروزاباد در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه به نوسانات نرخ ارز پرداخت و بیان داشت: دو عامل خارجی و داخلی باعث نوسانات نرخ ارز است که عوامل خارجی می تواند به هر بهانه ای ایجاد شود ولی اولین و آخرین عامل داخلی نوسانات نرخ ارز در کشور بانک مرکزی است و بانک مرکزی با تزریق دلار به بازار می تواند نرخ ارز را کنترل کند.

وی افزود: طبق اعلام دولت بخش اعظمی از دلار های ایران آزاد شده است و رئیس جمهور محترم باید از بانک مرکزی بخواهد که علت عدم تزریق دلار در بازار چیست؟ این نوسانات دلار در حال ضربه زدن به اقتصاد کشور است و همین الان هم ضرباتی را به اقتصاد کشور وارد کرده است و صادرات و واردات را مورد تاثیر خود قرار داده است و بانک مرکزی نباید عامل افزایش نرخ ارز شود و دولت باید در این امر ورود کند.

خطیب جمعه فیروزآباد در پایان به آزاد سازی حلب و سوریه اشاره کرد و گفت: حلب و سوریه الان در حالت آتش بس است و این آتش بس نشانه شکست داعش و اربابانشان آمریکا، عربستان و قطر است و به امید خدا به زودی شاهد آزادی کامل سوریه خواهیم بود.


ثبت نظر

ارسال