تجدید قوای تروریست ها با شروع آتش بس در سوریه/ دولت اسامی نجومی بگیران را اعلام کند/ فتنه گران قاطعانه مجازات شوند

ائمه جمعه استان مرکزی با اشاره به سالروز حماسه تاریخی ۹ دی، به بررسی ابعاد فتنه ۸۸ پرداختند.
  • جمعه 10 دی 1395 ساعت 20:39

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ ائمه جمعه استان مرکزی با اشاره به سالروز حماسه تاریخی ۹ دی، به بررسی ابعاد فتنه ۸۸ پرداختند و خواهان برخورد جدی دولت و قوهع قضائیه با مدیران نجومی بگیر شدند.

در ادامه خلاصه بیانات ائمه جمعه استان مرکزی در نمازجمعه این هفته را می خوانید.

آیت الله دری نجف آبادی:

عناصر فتنه با «غلط کردیم» از مردم عذرخواهی کنند/ خروج ارز از کشور با واردات بی رویه کالا/ عزت ایران در گروی توجه به اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه گفت: امروز عناصر اصلی فتنه به جای طلبکاری باید با گفتن غلط کردیم از مردم عذرخواهی کنند شما که با اشتباه بزرگ این همه ضرر به کشور وارد کردید.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک به فتنه های مختلفی که بر عیله مسلمانان در سال های اخیر صورت می گیرد اشاره کرد و گفت: یکی از این فتنه ها، توسط آل سعود و همدستانشان در منطقه ایجاد شده است که به واسطه آن کودکان و مردم را به کشتن داده اند.

دری نجف آبادی اظهار کرد: آل سعود با پول هایی که از فروش نفت و کمک هایی که از صهیونیست ها و استبکار به دست می آورد این اقدامات جنایت کار را بر علیه مسلمانان انجام می دهد.

امام جمعه اراک بیان کرد: دنیای اسلام امروز گرفتار غده سرطانی به نام اسرائیل شده است که از همه روش ها برای ضربه زدن به اسلام استفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به فتنه های داخلی هم اشاره ای کرد و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم فتنه هایی در داخل کشور ایجاد شده که بیشتر ریشه فکری و اعتقادی دارد که نمونه های آن را می توان به فتنه های ایجاد شده در سال های ۷۸ و ۸۸ اشاره کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه عاملان فتنه قبل از انتخابات قانون را قبول داشتند افزود: ولی بعد از آنکه نتیجه انتخابات را به نفع خود ندیدند اعتراض کردند و اعلام کردند تقلب شده است.

امام جمعه اراک گفت: امروز عناصر اصلی فتنه به جای طلبکاری باید با گفتن غلط کردیم از مردم عذرخواهی کنند شما که با اشتباه بزرگ این همه ضرر به کشور وارد کردید.

وی به نوسانات نرخ ارز هم اشاره ای کرد و گفت: با چه زحمتی با صادرات کالا یک دلار ارز وارد کشور می شود ولی به دلیل واردات بی رویه برخی از کالا و بسیاری از کارهای غیر ضرور به راحتی ارز از کشور خارج می شود.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه عزت در اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات مقام معظم رهبری است گفت: در سایه توجه به این فرامین و توجه به اصل صرفه جویی و مصرف بهینه می توان کشور را آباد کرد.

امام جمعه محلات:

هوا و هوس جرقه آغازین فتنه است/ روابط پنهانی آل سعود و آل خلیفه با رژیم صهیونیستی

امام جمعه محلات گفت: در فتنه ۸۸ به وضوح شاهد بودیم که برخی افراد با تبعیت از هوای نفس خود، آتش فتنه را به پا کردند ولی در ادامه کار از دست آنها خارج و به دست شیاطین و مستکبرین افتاد.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه شهر محلات در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی و روز بصیرت گفت: روز ۹ دی، روز حماسه‌ی بزرگ ملت ایران در برابر فتنه‌ای بود که از هوا و هوس آغاز شد. بصیرت خمیر مایه دفاع از دین و نظام شد و مردم بصیر با آگاهی از سوء نیت‌ها و سوء استفاده‌ی عده‌ای وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: امیر المومنین علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند؛ فتنه فساد انگیز است چرا که ریشه در هوا و هوس دارد.

ربانی همچنین با اشاره به برخی فتنه‌ها در طول تاریخ اسلام گفت: در فتنه ۸۸ نیز به وضوح شاهد بودیم کسانی که به دنبال هوا و هوس بودند جرقه آغاز فتنه را زدند و در ادامه کار از دست آنها خارج شد و به دستی برخی از معاندین نظام افتاد.

وی فتنه را باعث و بانی هزینه‌های گزاف برای جبهه حق معرفی و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه اسلامی به خاطر فتنه‌های صدر اسلام است و تنها کسانی که ایمان واقعی و تقوا داشته باشند می‌توانند به واسطه تقوا حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهند و از آتش فتنه نجات پیدا کنند.

ربانی ادامه داد: روابط پنهانی سران آل سعود و آل خلیفه با رژیم صهیونیستی در راستای ضربه زدن به اسلام است و جای خوشحالی دارد که رژیم آل سعود رو به زوال و نابودی گذاشته است.

امام جمعه دلیجان:

بصیرت مردم فتنه چند ساله را خنثی کرد/ اسلام به کسب و علم و دانش اهمیت فراوان می دهد

امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه به سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: اسلام به کسب و علم و دانش اهمیت فراوانی می دهد.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پیام دلیجان؛ حجت الاسلام محمد تقی کرامتی، امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه به سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: اسلام به کسب و علم و دانش اهمیت فراوانی می دهد.

وی با اشاره به اینکه اسلام نظامی دانش محور است بیان کرد: شاخصه نظام اسلامی ارزش گذاری بر اساس علم و بالا بردن دانش است بر عکس بسیاری از حکومت ها که بر پایه جهل و نادانی ایجاد شده اند و به آن اهتمام دارند.

وی به فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی نیز اشاره کرد و گفت: دشمنی دشمنان هیچگاه به پایان نمی رسد و ریشه های فتنه ۸۸ هم از دشمنی دشمنان آغاز شده بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در فتنه ۸۸ عده ای جاه طلب، افراد فاسد پا به میدان گذاشتند و دشمن را خوشحال کردند و خسارت های فراوانی را به کشور وارد کردند.

امام جمعه دلیجان خاطرنشان کرد: مردم آگاه و بابصیریت ایران اسلامی با حضور در حماسه ۹ دی بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی کردند و به همه ثابت کردند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند.

امام جمعه موقت شازند:

حوادث سال ۸۸ مصداق بارز فتنه بود

امام جمعه موقت شازند با بیان اینکه از جمله راه های برون رفت از فتنه، یکی داشتن آگاهی و بصیرت و دیگری حرکت با نور ولایت است عنوان کرد: حوادث سال ۸۸ مصداق بارز فتنه بوده و شکی در آن نیست.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه موقت شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر ضمن تقدیر از آفرینش حماسه ۹ دی توسط مردم گفت: ولایت مداری و بصیرت مردم در این روز به نمایش گذاشته شده و اگر تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری نبود آسیب شدیدی به پیکره انقلاب وارد می شد.

 

وی ادامه داد: فتنه، فضا را غبار آلود کرده و باعث می شود حق از باطل تمیز داده نشود و همچنین مردم در شک و تردید قرار گرفته و حق را تشخیص ندهند.

امام جمعه موقت شازند یادآور شد: از جمله وظایف ما در برابر فتنه، پرهیز از فتنه و قرار نگرفتن در گرداب آن و همچنین جنگ با فتنه گران و ایستادگی و مقاومت در مقابل آنان است.

یعقوبی با بیان اینکه از جمله راه های برون رفت از فتنه، داشتن آگاهی و بصیرت و همچنین حرکت با نور ولایت است عنوان کرد: حوادث سال ۸۸ مصداق بارز فتنه بوده و شکی در آن نیست.

وی در بیان فتنه بودن اتفاقات سال ۸۸ گفت: عده ای در برابر قانون اساسی کشور تمکین نکردند و حرمت مقدسات مردم را شکستند و شعار های انحرافی سردادند که تمام اینها گویای بروز فتنه بود و خسارات زیادی را به نظام و مملکت وارد کرد.

امام جمعه خنداب:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام/ تجدید قوای تروریست ها با شروع آتش بس در سوریه

امام جمعه خنداب گفت: تاکنون ثمره مثبتی از آتس بس ها در سوریه دیده نشده است، آتش بس باعث تجدید قوای تروریست ها و شروع مجدد جنایات در سوریه شده است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت الاسلام مجدی زاده امام جمعه شهر خنداب در نماز عبادی سیاسی جمعه در خنداب به اعلام آتش بس بین نیروهای سوری و مبارزین و مخالفین و تروریست ها اشاره کرد و گفت: تاکنون ثمره مثبتی از آتس بس ها در سوریه دیده نشده است، آتش بس باعث تجدید قوای تروریست ها و شروع مجدد جنایات در سوریه شده است.

وی افزود: پیام معروف و تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکا به غرب یادآور پیام پیامبر اکرم(ص) به سران ایران و روم در صدر اسلام است، اکنون نیز رهبر انقلاب با پیامی که به جوانان اروپایی و آمریکایی دادند، آنها را به تفکر در مورد حقانیت اسلام دعوت کردند.

امام جمعه شهر خنداب به بارش خوب باران در شهرستان خنداب اشاره کرد و گفت: چند سالی بود که آب در فصل پائیز و زمستان در رودخانه خنداب جاری نمی شد، با بارش خوب باران و نزولات آسمانی شاهد جاری شدن آب در رودخانه قره چای خنداب هستیم و باید شکرگذار نعمت های خداوند باشیم.

مجدی زاده خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است و این فریضه باید به یک وظیفه همکانی تبدیل شود.

امام جمعه خمین:

مردودی بسیاری از خواص در امتحان فتنه ۸۸/ دولت اسامی نجومی بگیران را اعلام کند

امام جمعه خمین گفت: بسیاری از خواص در امتحان فتنه ۸۸ مردود شدند و دچار شک و شبه شدند اما مردم با بصریت و پیروی از مقام معظم رهبری حماسه ۹ دی را خلق کردند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه شهرستان خمین با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی در واقع تجلی بصیرت توده های مختلف مردم بود که حمایت از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند و مشت محکمی بر دهان فتنه گران و استکبار زدند.

حسینی ادامه داد: بسیاری از خواص در امتحان فتنه ۸۸ مردود شدند و دچار شک و شبه شدند اما مردم با بصیرت و پیروی از مقام معظم رهبری حماسه ۹ دی را خلق کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با انتقاد از سخنان وزیر صنعت و وزیر دادگستری در مورد نجومی بگیران گفت: دولت باید نجومی بگیران را به قوه قضائیه معرفی کند و همچنین قوه قضائیه باید با جدیت با این موضوع برخورد کند.

حسینی همچنین به صدور قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل اشاره و تصریح کرد: پس از سال ها شورای امنیت قطعنامه ای را علیه اسرائیل صادر کرد که با مقابله اسرائیل روبرو شد اما با این حال سازمان حقوق بشر هیچ واکنشی نسبت به تجاوز و غارت آنها به مردم مظلوم و همچنین جنایت های عربستان و آمریکا نشان نداده اند.

امام جمعه کمیجان بیان کرد؛

خوش رقصی وطن فروشان با نامه به رئیس جمهور امریکا/ سکوت معنا دار دولت در افزایش نرخ ارز

امام جمعه کمیجان گفت: بانک مرکزی هیچ گونه عکس العملی را در خصوص افزایش قیمت ارز نشان نمی دهد، چون اگر بانک مرکزی برنامه ای برای کنترل بازار ارز داشت اجازه نمی داد دلار در مدت زمان کوتاهی از ۳۶۰۰ تومان به ۴۱۵۰ تومان برسد و منافع بیشتری را به جیب عده خاص برود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به گزارش سلام کمیجان، حجت الاسلام علی مقدسی پور امام جمعه کمیجان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که در آستانه حماسه ۹ دی، گفت: نظام اسلامی، نظام مبتنی بر حمایت مردمی است، قرآن کریم نصرت الهی را براساس حمایت مومنان از رهبری اسلامی معرفی می کند.

امام جمعه تصریح کرد: اگر مسئولین جمهوری اسلامی اعتماد و باور به قدرت خدا و مردم مسلمان ایران داشته باشند و پشتوانه مردمی را از دست ندهند، نباید از تشر زدن دشمنان بترسند و گول لبخند زدن و دست دادن دشمنان را بخورند و اعتماد به آنان نکنند.

حجت الاسلام علی مقدسی پور بیان کرد: فتنه گران و ضد انقلاب داخلی در فتنه ۸۸ تلاش کردند که با ترغیب دشمنان ملت ایران و به خصوص امریکا، زمینه افزایش تحریم ها علیه ملت ایران را ایجاد کنند تا از این طریق مردم را از پیمودن راه اسلام بازدارند.

خوش رقصی وطن فروشان با نامه به رئیس جمهور امریکا

وی با اشاره به نامه ۳۰ نفر از خائنان فتنه گر و وطن فروش به رئیس جمهور امریکا و درخواست تحریم ها ی سخت تر علیه مردم ایران گفت: اوج خیانت و ذلت این خائنان به ملت ایران در آن است که متن انگلیسی با متن فارسی در مواردی تفاوت داشت. یکی از این موارد نوشته شده است" جمهوری اسلامی ایران با حمایت از گروه های مثل حماس و حزب الله موجب کشته شدن هزاران سرباز شجاع امریکایی شده است"، این خوش رقصی آنها برای رئیس جمهور امریکا نشان می دهد.

سکوت معنا دار دولت در افزایش نرخ ارز

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به نرخ افزایش دلار در روزهای اخیر، گفت: یکی از شعارهای تبلیغاتی رئیس جمهور در سال ۹۲ حفظ ارزش پول ملی بود و مسئولین اقتصادی در دولت یازدهم یکی از افتخارات خود را کنترل نوسانات قیمت ارز می دانند. این در حالی است که بانک مرکزی هیچ گونه عکس العملی را در خصوص افزایش قیمت ارز نشان نمی دهد، چون اگر بانک مرکزی برنامه ای برای کنترل بازار ارز داشت اجازه نمی داد دلار در مدت زمان کوتاهی از ۳۶۰۰ تومان به ۴۱۵۰ تومان برسد و منافع بیشتری را به جیب عده خاص برود.

وی افزود: افزایش نرخ ارز سبب افزایش کاذب قیمت ها و افزایش نرخ تورم خواهد شد و موجب بلاتکلیفی و سردر گمی و عدم امکان تصمیم گیری برای فعالیت های اقتصادی می شود. این بزرگترین افت برای مدیران صنعتی و اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ دی و ابلاغ پیام تاریخی امام به گورباچف رهبر شوروی سابق گفت: این پیام برگرفته از قرآن کریم است و مختص به یک مقطع خاص زمان نبود. این پیامی است زنده و جاوید برای همه ابرقدرت های شرقی و غربی که انسانیت را از فطرت خداجوی خویش جدا کرده و در جهان مادی غوطه ور ساخته اند.

امام جمعه آشتیان:

تولی و تبری دو بخش اساسی حماسه ۹ دی/ وجود حقوق بگیران نجومی و بی خانمان هایی که در قبر زندگی می کنند ننگ جامعه اسلامی است

امام جمعه آشتیان گفت: تولی و تبری دو بخش اساسی حماسه ۹ دی مردم ایران را نشان داد و در این روز مردم با بلند نظری خود رأی مثبت به انقلاب دادند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سفیر آشتیان، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در خطبه های نمازجمعه این شهرستان گفت: یکی از بزرگترین خطراتی که جمهوری اسلامی را تهدید می کند خطر منافقین است و می بینیم که در اسلام نیز بیشترین تاکید بر نفاق و منافقین شده است چنانچه پیامبر گرامی اسلام فرمودند، من نگران شما از ناحیه منافقین هستم.

وی اضافه کرد: میدان داری منافقین بزرگترین خطر برای کشور است و از آن خطرناکتر این است که صفت نفاق میان خواص جامعه به وجود بیاید و مردم به خاطر عدم شناخت، تحت تاثیر نفوذ و کلام منافقین قرار بگیرند و به سیاهی لشکر آنان تبدیل می شوند.

وی بهترین راه برای مقابله با منافقان را پیروی از ولایت معرفی و تصریح کرد: ولایت قدرت منافق شناسی به پیروان می دهد البته مردم باید مواظبت کنند از هر خواصی دنباله روی نکنند و تنها کسانی مورد تائید هستند که پای ارزش های ولایت در عمل ایستاده باشد.

نیشابوری در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی گفت: امریکایی ها از ابتدای شکل گیری انقلاب مردم ایران دشمنی خود را بارها ثابت کرده بودند و این بار نیز با هدف کودتای مخملی و رنگین قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند.

وی ادامه داد: تولی و تبری دو بخش اساسی حماسه ۹ دی مردم ایران را نشان داد و در این روز مردم با بلند نظری خود رأی مثبت به انقلاب دادند و خواص بی بصیرت در این امتحان مردود شدند.

امام جمعه آشتیان در ادامه ضمن محکوم کردن نامه چند تن از وطن فروشان خائن به ترامپ اظهار کرد: این حرکت خائنانه در گذشته نیز اتفاق افتاده بود و منافقین برای روحیه دادن به عوامل داخلی خود دست به این حرکات می زنند.

وی در ادامه به عدم برخورد با حقوق های نجومی نیز اشاره کرد و افزود: وزیر هزار میلیاردی دولت بداند اگر دو میلیارد برای او رقمی نیست برای جوانان ما دو میلیون تومان مشکل گشا است.

نیشابوری خاطر نشان کرد: ننگ جامعه اسلامی است که عده ای بی خانمان در قبرها بخوابند و عده ای حقوق های نجومی دریافت کنند؛ دولت در این زمینه مسئول است و باید پاسخ بدهد.

امام جمعه فرمهین:

قرارداد بوئینگ در اولویت مشکلات مردم نیست/ فتنه جدید در لباس روحانیت انگلیسی در حال شکل گیری است

امام جمعه فرمهین گفت: همان‌طور که آمریکایی‌ها با تحریم‌های ظالمانه خود خط بطلان بر عصر طلایی صنعت هوانوردی ایران کشیدند قطعا در پشت قضیه توافق بوئینگ نیز اطمینانی نیست.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام محمد مهدی فیض کرمیان، امام جمعه فراهان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره تشخیص حق از باطل در فتنه ۸۸ گفت: بعد از حوادث تلخ و جانکاه فتنه ۸۸ ملت ایران با عبرت گیری از آموزه های عاشورایی باردیگر برای دفاع از ارزش و آرمان های والای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه با هر تیپ و شخصیت، با هر جناح و گروه سیاسی که بودند دست در دست هم و علم به دوش حماسه ۹ دی را آفریدند و تسلیم فتنه گران داخلی و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی نشدند.

توجه به عبرت های فتنه مانع بروز فتنه های جدید است

فیض کرمیان اظهار کرد: فتنه باطل مطلق نیست بلکه آمیخته از حق و باطل است، آمیختن حق و باطل یکى از اصولی است که همواره در سیاست هاى مخرّب ظالمان و طاغیان به چشم مى خورد، آنها همیشه پوشش هایى از حق و شعارهایى از عدالت و اصول انسانى را عنوان کرده و کارهاى شیطانى خود را در زیر این پوشش ها انجام مى دهند.

امام جمعه فرمهین با بیان اینکه نباید فریب ظواهر را بخوریم، ادامه داد: فتنه گران همیشه در ظاهر خود را موافق با نظام و رهبری نشان می دهند اما در عمل به گوانه ای دیگر عمل می کنند، باید هوشیار باشیم و فریب ظواهر را نخوریم، فتنه های جدید، در لباس روحانیت با آتش شیعه انگلیسی در حال شکل گیری است.

 مسئولان به دور از حاشیه پردازی برای رفع مشکلات مردم کار کنند

نماینده ولی فقیه در فرمهین یکی از راه های حل مشکلات کشور را اجتناب از شایعه پردازی، جوسازی و لزوم مقابله با فساد اقتصادی عنوان کرد و گفت: مسئولان کشور به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای با جدیت در حل مشکلات مردم تلاش کنند و از برنامه های حاشیه ای که هیچ خروجی هم ندارد، به شدت پرهیز کنند.

امام جمعه فرمهین با اشاره به اینکه من زبان گویای مردم در شورای اداری هستم، تصریح کرد: خدمتگزاری به مردم را در شورای اداری به مسئولان گوشزد می کنم، از بهترین مصداق های خدمت رسانی به مردم، داشتن رفتار خداپسندانه با آن هاست، مسئولان در روند مراجعات مردمی به مدیران دستگاه های اجرایی، رضایت واقعی آنها را فراهم کنند.

قرارداد بوئینگ در اولویت مشکلات مردم نیست

وی با اشاره به توافق خرید ۸۰ فروند بوئینگ گفت: در حالی که سهم حمل و نقل هوایی در کشور ۳ درصد است، در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، آیا خرید هواپیما در اولویت بود؟ نباید فراموش کرد که آمریکا با در باغ سبز نشان دادن و فریب ایران، سعی می کند ما را در موضع ضعف و انفعال قرار دهد.

امام جمعه جاورسیان:

حقوق‌های نجومی و اختلاس‌های میلیاردی مصادیقی از فتنه های اقتصادی هستند

امام جمعه جاورسیان گفت: فتنه فقط فتنه‌ سیاسی نیست، مبارزه با حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های میلیاردی، وجود ربا در سیستم بانکی و مبارزه با آمار فزاینده‌ طلاق، اعتیاد، بی‌بندوباری به عنوان فتنه‌های فرهنگی و اقتصادی باید جدی گرفته شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت الاسلام علیرضا احمدی امام جمعه شهر جاورسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت سالروز تولد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، به ذکر فضائل آن امامزاده‌ واجب‌التعظیم پرداخت و گفت: عرضه‌ عقاید به امام جواد(ع) و تأیید آن حضرت می‌رساند هیچ فردی در هر مرتبه‌ای از علم و آگاهی، از امام و عالم و پیشوا و رهبر مستغنی و بی‌نیاز نیست.

فتنه فقط فتنه‌ سیاسی نیست

وی افزود: فتنه آتشی است که دودش به چشم همه‌ آحاد جامعه می‌رود و کیان و قدرت جمعیت مسلمان را در برابر نفوذ همه‌جانبه‌ بیگانگان تهدید می‌کند، البته فتنه فقط فتنه‌ سیاسی نیست، مبارزه با حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های میلیاردی، وجود ربا در سیستم بانکی و... به عنوان فتنه‌های اقتصادی و همچنین مبارزه با آمار فزاینده‌ طلاق، اعتیاد، بی‌بندوباری و ... به عنوان فتنه‌های فرهنگی باید جدی گرفته شود.

امام جمعه جاورسیان ضمن گرامیداشت یوم‌الله نهم دی، تحلیل درست از وقایع را در بصیرت‌بخشی، سازنده دانست و گفت: تحلیل صحیح پیرامون حوادث سال ۸۸ این است که اختلافی رخ داد، یک‌طرف بر حق و طرف دیگر بر باطل بود، نظام هم آماده بود اعتراضات را از راه قانونی بررسی کند اما دخالت بیگانگان و ستون پنجم دشمن در داخل، مسیر را عوض کرد و حق و باطل مشتبه شد و موجبات فتنه‌ فراهم آمد تا اصل نظام را هدف قرار دهد، اما بصیرت مردم و رهبر انقلاب، حماسه‌ عظبم و تاریخی روز نهم دی را رغم زد.

امام جمعه‌ جاورسیان با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله باقر النمر گفت: ریخته‌ شدن خون به ناحق آن مجاهد شهید، نابودی طاغوت سیاسی فرهنگی و اقتصادی بلأخص آل‌سعود خائن و وهابیت و داعش را در پی خواهد داشت.

امام جمعه ساوه:

رئیس جمهور هم مانند ظریف به اشتباه اعتراف کند/ فتنه گران عادلانه محاکمه و قاطعانه مجازات شوند

امام جمعه ساوه گفت: اعتراف آقای ظریف قابل تحسین است، از آقای رییس جمهور هم می خواهیم صادقانه بخاطر اشتباه عذرخواهی کنند، نه اینکه آقای ظریف توبیخ کنند، البته اگر اعتراف نکنید هم مردم متوجه اشتباه اعتماد به آمریکا شدند.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه گفت: اعتراف آقای ظریف قابل تحسین است، از آقای رییس جمهور هم می خواهیم صادقانه بخاطر اشتباه عذرخواهی کنند، نه اینکه آقای ظریف توبیخ کنند، البته اگر اعتراف نکنید هم مردم متوجه اشتباه اعتماد به آمریکا شدند.

حسینی بیان کرد: خواسته مردم از قوه قضاییه این است، که فتنه گران را عادلانه طبق قانون محاکمه کنند و قاطعانه مجازات کنند. این فتنه گران چندین بار باید محاکمه و اعدام شوند زیرا طبق قانون جزایی و قرآن مجازات جرم محاربه یعنی ایجاد ناامنی اعدام است.

امام جمعه ساوه اظهار کرد: جرم دیگر تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و سعی در اشغال مراکز مهمی مانند صدا وسیما است. تحریک مردم به شورش با سخنرانی و پیام دادن با هدایت دشمنان خارجی جرم دیگر فتنه گران است.

حسینی بیان کرد: آقای میرحسین موسوی قبل از فتنه در سخنرانی خود را معتقد و حامی ولایت فقیه و تابع قانون اساسی عنوان کرده بود و اعتراف کرده بود که اگر ولی فقیه نبود دشمنان به کشور آسیب می رساندند.

وی خطر فتنه های جدید را جدی دانست و هشدار داد مردم مراقب فتنه های بعدی در انتخابات بعدی باشند.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه نتانیاهو اصلاح طلبان را نیروی اسراییل در ایران دانسته بود، تاکید کرد: امروز اصولگرا و اصلاح طلب مطرح نیست بلکه بحث انقلابی بودن است و اصلاح طلبان پیرو ولایت فقیه هم انقلابی هستند.

وی از نمایندگان مجلس هم انقاد کرد و گفت: شفافیت در دریافت و پرداخت ضروری است از نمایندگان می خواهم انقلابی عمل کنند. شفافیت دریافتی مسئولین در بسیاری کشورها عادی است.

 

انتهای پیام/ک

 


ثبت نظر

ارسال