فتنه 88 زمینه ساز تشدید تحریم‌ها شد/ 9 دی انقلابی بزرگ در بطن انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه چناران گفت: می‌توانستیم از قدرت حضور مردم درصحنه انتخابات به نفع نظام استفاده کنیم اما فتنه‌گران کاری کردند که کشور در موضع ضعف قرار گیرد و امید و طمع در دشمنان انقلاب زنده شود.
  • جمعه 10 دی 1395 ساعت 16:37

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مظفر تاجی، امام‌جمعه چناران در گفت‌وگو با ندای چناران اظهار داشت: حماسه 9 دی یک انقلاب بزرگ در بطن انقلاب اسلامی بود که با زمان‌شناسی و حضور به‌موقع مردم، بساط فتنه گران داخلی و خارجی برچیده شد.

وی ادامه داد: رأفت و رحمت نظام اسلامی نسبت به فتنه گران در طول هشت ماه فتنه و شیطنت‌هایی که انجام داده بودند، باعث شد که ماهیت آن‌ها برای همه روشن شود و مشخص شد برای کسانی که دم از تقلب می‌زدند، انتخابات بهانه‌ای بیش نبود و هدف اصلی آن‌ها براندازی نظام بود.

وی افزود: در طول سالهای انقلاب ما همیشه این‌گونه فتنه‌گری و شیطنت‌ها را از سوی دشمنان انقلاب اسلامی داشته‌ایم. نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی استوار شده است.    مقام معظم رهبری همچون امام (ره) به مردم اعتماد و اطمینان راسخ دارند و حضور درصحنه مردم باعث شده است که دشمن در طول این سال‌ها نتواند به اهدافش برسد.

وی بابیان اینکه از روزهای اول پیروزی انقلاب، فتنه‌های مختلفی در کشور به وقوع پیوسته است، گفت: در جریان بنی‌صدر، منافقین، دولت موقت و ... آمریکا و ایادی‌اش سعی کرده‌اند از هر راهی که برایشان ممکن است نظام اسلامی را ساقط کنند و در همین راستا جنگ، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، تحریم‌ها و ... را بر ملت ما تحمیل کردند.

حجت‌الاسلام تاجی در رابطه با نقش فتنه در تشدید تحریم‌ها اظهار داشت: یک حربه‌ای که از گذشته‌های دور دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران از آن استفاده می‌کردند بحث تحریم‌ها بوده است.

وی ادامه داد: ریشه تحریم‌ها در ایران از زمان قاجار است. زمانی که قسمت‌های شمالی ایران نیازمند کمک‌های مادی و تسلیحاتی بودند، روس‌ها ما را تحریم کردند. در جریان دولت مصدق و نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز انگلیسی‌ها برای اینکه به اهدافشان برسند ما را تحریم کردند. بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران آمریکا رابطه اقتصادی خو د با ایران را قطع کرد و ما را تحریم‌ها کرد و سال‌های مختلف با بهانه‌های گوناگون این تحریم‌ها را تشدید کرد.

وی بابیان اینکه انرژی هسته‌ای بهانه بود برای آنکه غرب بتواند افکار جهانی را فریب دهد و یک اجماع جهانی علیه ایران به وجود آورد، تصریح کرد: با توجه به حضور درصحنه مردم و برگزاری انتخابات باشکوه سال 88 و همچنین و فریادهای مرگ بر آمریکای مردم در راهپیمایی‌ها کمک بزرگی بود که نظام اسلامی باقدرت و قاطعیت خواسته خود را به دنیا بفهماند.

امام‌جمعه چناران خاطرنشان کرد: حضور شورانگیز، وصف‌ناپذیر و معنادار مردم در انتخابات ریاست جمهوری دور دهم در سال ۱۳۸۸ که ۸۵ درصد مردم در آن انتخابات شرکت کردند در طول تاریخ انتخابات دنیا بی‌نظیر بود.  ۴۰ میلیون مردم به‌نظام رأی دادند  و یک جریانی  که داعیه مبارزه با استکبار داشت و با یک نگاه انقلابی و عدم اعتماد به دشمنان روی کارآمد که درنتیجه آن پیام بزرگ به دنیا و استکبار جهانی داد .

حجت‌الاسلام تاجی افزود: کشورهای غربی شش ماه قبل از انتخابات، مذاکرات هسته‌ای را تعلیق کرده بودند و منتظر بودند ببینند انتخابات ایران چه می‌شود. وقتی‌که انتخابات این‌گونه رقم خورد، قدرت بزرگی نصیب نظام شد. اگر فتنه گران فتنه‌گری نمی‌کردند، مذاکره‌کنندگان هسته‌ای از این ظرفیت بزرگ در مقابل دنیا و در مقابل کشورهای بزرگ اقتصادی استفاده می‌کردند و می‌توانستیم امتیازات بزرگی را از آن‌ها بگیریم اما جریان فتنه باعث شد که آن‌ها نگاهشان به ایران و به درون ایران عوض شود لذا از همان وقت تشدید تحریم‌ها در دستور کار آمریکا قرار گرفت.

وی افزود: از آن موقع بارها سران کشورهای غربی از این جمله استفاده کرده‌اند که در داخل ایران شکاف سیاسی به وجود آمده است. بحث انرژی هسته‌ای در داخل ایران مخالفینی دارد و دولت ایران نمی‌تواند با تمام وجود و قدرت مطلق این موضوع را پیگیری کنند.

وی عنوان داشت: سیگنال‌هایی هم که در داخل کشور از طرف سران فتنه و حامیان آن‌ها داده می‌شد باعث شد کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا به یک اجماع بین‌المللی برسند و قطعنامه‌ای را در خرداد سال 88 در شورای امنیت به تصویب برسانند که شدیدترین تحریم‌ها را بر ملت ایران تحمیل کند.

وی افزود: این درحالی‌که بود که ایران از این‌قدرت حضور مردم درصحنه انتخابات می‌توانست به نفع خود استفاده کند اما فتنه‌گران کاری کردند که ایران در موضع ضعف قرار گیرد و به اهداف خود نرسد.

وی ادامه داد: روال مذاکرات تا قبل از انتخابات به نفع ایران رقم می‌خورد و به‌پیش می‌رفت ولی متأسفانه بعد از فتنه، ۱۸۰ درجه تغییر جهت داد و درنهایت این‌قدر این پرونده را کش‌وقوس دادند تا به انتخابات سال ۹۲ رسید و بعد هم به‌زعم خودشان به اهدافشان رسیدند و امتیازات زیادی از مذاکره‌کنندگان ایران گرفتند و حال می‌بینیم که برجامی که به‌زعم برخی به فرجام خوبی رسیده است متأسفانه بدفرجام شده و نتیجه‌ای برای نظام و کشور نداشته است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی چناران ابراز امیدواری کرد: همان‌طور که مردم با بصیرت و موقعیت‌شناسی در ۹ دی سال ۸۸ به خیابان‌ها ریختند و از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کردند؛ با همین بصیرت و بینش در مسیر حرکت به‌سوی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، پشت سر رهبر معظم انقلاب، در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان بایستند و مسئله اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید اقتصاد خود را مقاوم کنیم. پیروزی‌های اخیر در جبهه مقاومت و آزادسازی حلب، یک پیام خوبی برای ما داشت و آن این است که ما می‌توانیم با ایستادگی و مقاومت به پیروزی‌های بزرگ برسیم.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال