اقدامات شهرداری در خصوص اربعین قابل تقدیر است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت : اقداماتی که شهرداری تهران به مناسبت اربعین حسینی انجام داده است جای تقدیر و تشکر دارد.
  • شنبه 11 دی 1395 ساعت 14:16
به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما، حافظی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: اقدامات شهرداری تهران در زمینه اربعین حسینی مناسب بود و این اقدامات قابل تقدیر و تشکر است.
وی همچنین درباره گرمخانه‌های تهران نیز اظهارداشت: توانایی شهرداری تهران در گرمخانه‌ها بسیار زیاد است ولی از آن استفاده نشده است. 
عضو شورای شهر افزود: ما در مجموع 15 هزار نفر کارتن‌ خواب داریم که تعداد آنها بیشتر از گرمخانه‌های موجود شهر تهران است با توجه به اینکه بیش از 80 درصد کارتن خواب‌ها و معتادان در تهران از سایر شهرستان‌ها می‌آیند بنابراین باید اقدامات گسترده‌تری در این خصوص انجام شود.
حافظی در پاسخ به پرسشی درباره ترافیک های اخیر تهران نیز اظهارداشت: علت افزایش ترافیک قطعاً انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب نیست و هنوز زیرساخت‌های نمایشگاه شهر آفتاب کامل نشده که نمونه آن نفوذ آب به غرفه روسیه در نمایشگاه کتاب تهران است.


 من یک اصولگرا هستم و اصولگرا باقی خواهم ماند

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در اینکه بنده اصولگرا هستم شکی نکنید و تا این لحظه هیچکس با بنده مذاکره‌ای مبنی بر اینکه در فهرستی قرار بگیرم نداشته است و اگر در لیستی هم باشم عنوان کرده‌ام که به صورت مستقل تصمیم می‌گیرم.
حافظی در نشست خبری افزود: شاخصه اصولگرا بودن را اصولگراهای تندرو تائید نمی‌کنند و اعتقاد دارم تندروی‌های جناح سیاسی سبب آسیب به مردم می‌شوند و انتظار داریم دوستان با تدبیر و عقل تصمیم‌گیری کنند.
حافظی گفت: بنده 3 خط قرمز اصل نظام ، مقام معظم رهبری و منافع مردم را دارم و موضع‌گیری‌هایم نیز بر این اساس است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه عملکرد عده‌ای از مدیران را به نظام و آبروی نظام گره می‌زنند، گفت: کسانی که چنین نگرشی دارند اشتباه می‌کنند و نظام ما مبتنی بر مبانی دینی است و با این چیزها مخدوش نمی‌شود ، اینکه با عینک سیاسی برخورد کنند درست نیست. 
حافظی افزود: رفتارها و موضع‌گیری‌های بنده در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان بوده است، عده‌ای که شائبه سیاسی را ایجاد می‌کنند فرار به جلو است .
وی افزود: هنگامی که واگذاری شهر آفتاب به بانک شهر مطرح می‌شود، اعلام می‌کنیم که تخلف است و نباید چنین اقدامی انجام شود ولی پس از تصویب، بانک مرکزی واکنش نشان می‌دهد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: وقتی که می‌گوئیم این کار تخلف است ، بپذیرند. 
حافظی اضافه کرد: بانک مرکزی اعلام کرده است که بانک‌ها نمی‌توانند از یک سهمی بیشتر تملک داشته باشند و موضع قانونی بانک‌ها را مشخص کرده ولی با مصوبه اخیر واگذاری شهر آفتاب به بانک شهر در این خصوص خلاف قانون اتفاق افتاده است.
وی افزود: برداشت از بیرون شورا به دو بخش اصولگرایی و اصلاح‌طلبی است ولی در داخل شورا عده‌ای دارند در راستای جلوگیری از ضایع شدن حقوق مردم تلاش می‌کنند ولی عده‌ای دیگر اصلاً متوجه نمی‌شوند.
حافظی تأکید کرد: حافظی از اصولگرایی خارج نمی‌شود.


نگاه سیاسی به موضوع ترافیک و آلودگی هوا ظلم به مردم است



رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: ایجاد شائبه سیاسی در موضوع ترافیک و آلودگی هوا ، ظلم به مردم است و هرکس که این کار را انجام دهد به مردم خیانت کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما رحمت اله حافظی در جمع خبرنگاران درخصوص بودجه در شهر تاکید کرد: اهمیت پرداختن به این موضوع از آنجا سرچشمه می گیرد که سلامت اداری و مالی یکی از ابعاد سلامت است و از طرفی دیگر بسیاری از نارسایی ها در ساختار و ترکیب بودجه شکل می گیرد و با اصلاح آن می توان این نارسایی ها را کاهش داد.  
رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری یکی از مشکلات درخصوص بودجه شهرداری را سقف افسارگسیخته آن دانست و ادامه داد: برخی اصرار بر افزایش سالانه این سقف داشتند که خوشبختانه در سالجاری با انجام دادن رایزنی ها جلوی شیب افزایشی این بودجه مدیریت شده است و کاهش یافت.  
حافظی تصریح کرد: شهر تهران در حدود 6 هزار میلیارد تومان درآمد پایدار دارد و همزمان با آن برای رفع نیازهای ضروری خود برای اداره شهر در موضوعات جاری، مصرفی و نگهداشت نیز باید در حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه کند.  
وی با انتقاد از تصویب ارقامی نجومی برای اداره شهر برای یک سال تشریح کرد: برای سال 95 بودجه مصوب شهر تهران 17 هزار و 800 میلیارد تومان بود و در تبصره ها نیز 20 هزار میلیارد تومان مازاد بر این بودجه فضا ایجاد شده است.  
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار داشت: در نظر گرفتن بودجه ای 37 هزار میلیارد تومانی برای شهری که تنها 6 هزار میلیارد تومان ظرفیت دارد سبب می شود که شیره شهر کشیده شده و پایه ها و ساختارهای شهر فرو بریزد.  
حافظی ادامه داد: در سال 93 بیش از 4 هزار میلیارد تومان از بودجه 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری حاصل تغییر کاربری و فروش تراکم مازاد بر حد مجاز ،تامین شد و این رقم در سال 94 که سقف بودجه به بیش از 17 هزار میلیارد تومان تصویب شد به 7 هزار و 245 میلیارد تومان رسید و در سالجاری نیز باید 7 هزار و 900 میلیارد تومان از بودجه از همین محل تامین شود.  
وی با تاکید بر اینکه ریشه ناکارآمدی شهرداری در این فضا رخ داده و پایه های شهر در چنین شرایطی فرو می ریزد، گفت: در طول 4 سال گذشته سهم عمده درآمد های شهری به ساخت اتوبان ها اختصاص داده شده و جای سوال دارد که آیا این کار توانسته است مشکلات شهر را برطرف کند؟.  
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین از در اختیار قرار دادن گزارش تلفیق و صورت های مالی آن خبر داد و اظهار داشت: مردم شهر صاحبان منابعی هستند که شهرداری برای اجرای اقدامات خود در شهر در اختیار دارد و پیشنهاد می شود که خبرنگاران به بیان تک تک بند های این گزارش به صورت کاملا کارشناسی بپردازند.  
حافظی تاکید کرد: این گزارش را حسابرس قانونی شورا تهیه کرده است و چیزی نیست که بتوان به آن خدشه وارد کرد و مسئولان مخاطب آن نیز می توانند از خود دفاع کنند.  



 ادامه پیگیری ها برای شماره نشدن موتورسیکلت های کاربراتوری


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت : ما همچنان اصرار بر شماره نشدن موتورسیکلت های کاربراتوری را داریم.
حافظی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره ورود موتورهای کاربراتوری به شهر تهران اظهارداشت : آخرین محموله‌ از موتورهای کاربراتوری 430 هزار دستگاه است که فعلاً متوقف و شماره‌گذاری نشده است و ما اصرار داریم که با توجه به آلودگی هوا ، موتورهای کاربراتوری در سطح شهر توزیع نشود چرا که هر دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری معادل 8 دستگاه خودروی سواری یورو 2 آلودگی ایجاد می‌کند.
وی گفت : دستگاه‌های ذیربط در این خصوص ورود پیدا کرده است و به خروج موتورسیکلت‌های کاربراتوری از پلاک‌گذاری اقدام و فضای لازم را برای تولید موتورسیکلت‌های برقی ایجاد کنند.
حافظی همچنین افزود: براساس مصوبه هیأت وزیران تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف شده و امسال نیز 10 میلیارد تومان برای تولید موتورسیکلت‌های برقی اختصاص یافته است.




ثبت نظر

ارسال