تداوم بدهی بیمه ها، سیستم درمان را با بحران مواجه می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه راه تحقق عدالت در سلامت را اجرای کامل طرح تحول سلامت دانست و افزود: در این مسیر سازمان تامین اجتماعی باید وظایف خود را در برابر بیمه شدگان بدرستی انجام دهد.
  • یکشنبه 12 دی 1395 ساعت 4:42

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از سلامت آنلاین، مهرداد بائوج لاهوتی گفت: در سال‌های گذشته وصول نشدن مطالبات بیمه سلامت موجب شده تا دولت به بیمه‌ها هشت هزار میلیارد تومان بدهی داشته باشد برای همین یک ماه پیش مجلس به دنبال راه حلی بود تا این مشکل رفع شود.

وی تصریح کرد: در نهایت در اصلاح بودجه در مجلس تصویب شد، دولت به بیمه‌ها اسناد خزانه بدهد تا آنها از سود پول خود بهره مند شوند، با تصویب این قانون دولت می‌تواند بدهی خود را به بیمه‌ها تسویه حساب کند.

وی با بیان اینکه گردش مالی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل عملکرد ضعیف بیمه‌ها با مشکل مواجه شده است و ادامه آن وضعیت درمان مردم را بحرانی می‌کند، تاکید کرد: در این میان سازمان تامین اجتماعی نیز در پرداخت مطالبات بیمه‌ها متعهد نبوده است. همه اینها موجب شده روند ارائه خدمات درمانی بیمه‌ها به مردم با چالش‌های زیادی مواجه شود.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، برای قانونمند شدن این روند باید از بیمه‌ها حمایت و در راستای تقویت بیمه‌ها برنامه ریزی کرد. از سوی دیگر، ممکن است در سال‌های گذشته در قانونگذاری نیز اشتباهاتی را مرتکب شده‌ایم که می‌توان با قوانین جدید به وضعیت موجود نظم بخشید.

تاکید بائوج لاهوتی بر این است که برای سلامت مردم باید مشکلات به وجود آمده درخصوص بیمه‌ها را برطرف کرد تا اجرای طرح تحول سلامت روند مطلوب خود را در پیش بگیرد.


ثبت نظر

ارسال