فاز نظارتی ستاد تسهیل استان فعال شده است

استاندار سمنان در جمع مدیران اجرایی گرمسار اظهارداشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کنار اعطای تسهیلات به واحد های مشکل فاز نظارتی تعهدات واحد های تولیدی در زمینه اشتغال زایی و رونق اقتصادی با هدف دریافت تسهیلات را در بخش های صنعتی ، تولیدی و کشاورزی آغاز کرده است
  • یکشنبه 12 دی 1395 ساعت 20:5

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین صبح امروز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و شهرستان گرمسار با حضور استاندار سمنان و فرماندار گرمسار و جمعی از مدیران کل بانک های استان در محل سالن فرمانداری گرمسار برگزار شد .

محمدرضا خباز ؛ استاند ار سمنان کار گروه رفع موانع تولید را در کنار صنعت و تولید استان دانستو افزود: در این کار گروه در تلاش هستیم با موصبات بهتری بتوانیم به فرمایشات رهبری در زمینه تولید ملی و داخلی و اقتصاد مقاومیت عملیاتی پیش رویم .
استاندار سمنان از فعالیت بانک های عامل دولتی و خصوصی استان در زمینه تامین تهسیلات مورد نیاز برای واحد های تولیدی و صنعتی اشاره کردو افزود: بانک ها باید فعالیت های خود رد زمینه پرداخت گسترش دهند و بانک های خصوصی نیز به این امر سرعت بیشتری دهند
محمدرضا خباز از آغاز عملیات نظارت بر اجرای پروژه های کار گروه تسهیلات استان خبرداد و گفت: با توجه به مبالغ پرداختی ستاد تسهیل استان کار گروه با تشکیل تیم های ویژه در بخش های صنعتی و تولیدی و کشاورزی به دنبال نظارت بر اجرای تعهدات واحد هیا تولیدی مورد تقاضا است .
 
خباز  در این کارگروه با اشاره به اینکه موانع اکثر این واحدهای تولیدی مرتفع و یا در حال برطرف شدن است، عنوان کرد: موانع پیش روی این واحدهای تولیدی در زمینه بیمه، مالیات و عمده مشکلات این واحدها در زمینه مسائل بانکی مانند استمهال و سرمایه در گردش بوده است.

 استاندار سمنان در این جلسه گفت: تاکنون مشکلات ۲۹۰ واحد تولیدی در چهل وپنجمین جلسه قبلی کارگروه بررسی شده است .
خباز اذعان داشت: کشوری اقتصاد موفق دارد که صادرات آن از واردات آن بیشتر باشد، در سنوات گذشته واردات همواره بیشتر از صادرات بوده است ولیکن پس از ۶۰ سال تراز تجاری ما مثبت شد و میزان صادرات ما از واردات پیشی گرفت و در مسیر صحیح قرار گرفتهمچنین گزارش عملکرد بانکهای عامل درخصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید ، ارائه گزارش پایش تسهیلات رونق تولید و پیگیری مصوبات قبلی کارگروه از دیگر برنامه های این جلسه بود.
در ادامه این جلسه داریوش طاهری؛ فرماندار گرمسار گرمسار را قطب صنعت استان برشمردو گفت: بیش از 500 درصد صنایع استان در شهرستان گرمسار در حال فعالیت است که این امر نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی است .
فرماندار سهم ادارات خدمات رسان را در افزایش تولید تاثیر گذار دانسته و افزود: ادارات خدمات رسان نقش خود را برای تسهیل و رفع موانع تولید ایفا کنند وی یادآور شد: علیرغم رکود موجود در کشور، کار خوبی که در شهرستان انجام شده احیای شهرک های صنعتی است که از سال گذشته تاکنون رونق گرفته و متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری دارد.. وی خواستار همکاری ادارات راه و شهرسازی ، برق ، محیط زیست ، میراث فرهنگی و گردشگری ، شهرداریها ، جهاد کشاورزی ، امور آب ، امور مالیات ، صنایع و...به منظور رفع موانع صاحبان صنعت و شهرک های صنعتی شد.
در حاشیه این جلسه محمدرضا خباز استاندار سمنان از دو واحد تولیدی و صنعتی در گرمسار به نام های پارس اشن که تولید کننده رنگ های صنعتی با اشتغالزایی2000 نفر و کار خانه مهربان الیاف تولید کننده گونی های نخی با اشتغال زایی حدود 75 نفر بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات این واحد های تولیدی اشنا شد و در زمینه اعطای تسهیلات و فاز های توسعه این دو واحد های تولیدی دستوراتی را اتخاذ نمود 
همچنین محمدرضا خبازاستاندار سمنان در ادامه سفر خود به گرمسار از خانواده شهید جاوید الاثر قاسم کبری که در هشت سال دفاع مقدس در جزیره مجنون به شهادت رسید دیدار کرد
 


ثبت نظر

ارسال