خسارت میلیونی بارندگی های اخیر در فریدن

بارندگی های اخیر به ۶۰ واحد مسکونی در فریدن استان اصفهان خسارت وارد کرده است.
  • دوشنبه 13 دی 1395 ساعت 21:24

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام، رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی فریدن، امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در محل فرمانداری این شهرستان گفت: خسارت وارده به واحدهای مسکونی ۵۲۷ میلیون تومان برآورد شده است.
علی اصغری با بیان اینکه ۲ واحد مسکونی در شهر و ۲ واحد روستایی به طور کامل تخریب شده است،  افزود: در بارندگی های اخیر ۲۱ واحد مسکونی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند و ۳۵ واحد مسکونی نیز خسارت زیر ۵۰ درصد را به همراه داشتند که واحدهای مسکونی در روستاها بیشترین خسارت را متحمل شدند.

اصغری در ادامه با گلایه از برخی بانک ها، تصریح کرد: به غیر از بانک های رفاه، صادرات و مسکن در شهرستان دیگر بانک ها از دادن تسهیلات برای نوسازی کم کاری می کنند و با دلایل مختلف و سنگ اندازی ها از اجرا کردن آیین نامه ها شانه خالی می کنند.

افزایش ۴۰ درصدی بارش ها در فریدن

در ادامه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران، رئیس اداره هواشناسی شهرستان فریدن در خصوص وضعیت بارش در شهرستان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در سال زراعی امسال بیش از ۱۶۳ میلی متر بارندگی داشتیم که آمار بارندگی مشابه سال گذشته ۱۵۲ میلی متر بود و همچنین در بلند مدت ۱۲۵ میلی متر گزارش شده است.

نوروز ملکی با اشاره به اینکه در کشور نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد کاهش بارندگی داشتیم، عنوان کرد: شهرستان فریدن در بلند مدت شاهد رشد ۴۰ درصدی نزولات آسمانی بوده است.

ملکی افزود: از آنجای که زمستان امسال چند درجه گرم تر است نسبت به سالهای گذشته، بنابراین نزولات آسمانی به صورت باران مشاهده می شود اما در صورتی که هوا سرد تر بود بارش سنگین برف را به همراه داشت.

ایمنی کمربندی داران- الیگودرز هنوز جای سوال دارد

از دیگر بحث های مورد نظر در جلسه مدیریت بحران شهرستان وضعیت غیرایمن جاده ها بود که  فرمانده پلیس راه دامنه به آن اشاره کرد و گفت: چهار باند شدن کمربندی داران- الیگودرز پس از ۱۵ سال به سرانجام رسید اما باز نقاطی از این جاده بعد از بازگشایی ناایمن است و حوادث دلخراشی را به دنبال دارد.

سروان اسدی یکی دیگر از مشکلات جاده ها را وجود چاله های متعدد در مسیر دامنه تا بوئین عنوان کرد و تاکید کرد: این ناهمواری ها در جاده به خصوص روبروی پاسگاه شهر دامنه بسیار زیاد است و اکنون این چاله ها مشکل ساز شده اند.

در ادامه این جلسه معاون فرماندار شهرستان فریدن با اشاره به مشکلات کمربندی داران- الیگودرز، بیان کرد: در ارائه و اجرای طرح ها برای ورودی و خروجی این مسیر در سمت پل قفر نیز باید هر چه سریع تر چاره اندیشی و از رخ داد حوادث ناگوار جلوگیری شود.

صفر بدیع الزمانی ادامه داد: در آینده نزدیک نیز جلسه ای با مسئولان بانک ها خواهیم داشت و به دنبال این خواهیم بود که بتوانیم دریافت تسهیلات را هموار سازیم.

وی به مصوبات جلسات قبل نیز نیم نگاهی داشت و در خواست پیگیری مجوزات چاه های خویگان و قفر شد و تاکید کرد: این موضوع جزء مصوبات جلسه پیش است و در پیگری آنها باید سرعت عمل، بیشتر مد نظر باشد.

در این جلسه همچنین سخن از طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی صحبت به میان آمد که نیاز به اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی داشت و این امر نیاز در راستای استفاده از روان آبها مطرح شد اما باید دید در شهرستانی که یک پروژه کوچک سالها انتظار اعتبار را می کشد، این طرح به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال