باید به آتش‌بس در سوریه امیدوار بود

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: باید به آتش بس و توافق بدست آمده در سوریه امیدوار بود تا زمینه‌های سازندگی و بازگشت مردم به زندگی فراهم شود.
  • سه شنبه 14 دی 1395 ساعت 9:44
باید به آتش بس در سوریه امیدوار بودسید حسین نقوی حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به تشریح جلسه صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس پرداخت و افزود: این جلسه با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اکثریت اعضاء تشکیل شد  ، آقای رضایی در این جلسه ابتدا به مسایل منطقه پرداخت و گزارش مفصلی از تحولات سوریه، عراق، یمن و سایر مسایل منطقه ارایه کرد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ،  گفت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط بحرانی و ناامنی های موجود در منطقه گفت که جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا امنیت در منطقه مستقر شود و چنین نقش مثبت و موثر ایران در منطقه موجب شده جامعه جهانی به نقش مثبت و موثر ایران اعتراف کند و برای آن احترام ویژه قایل هستند .
 
وی گفت: آقای محسن رضایی در مورد عراق نیز با اشاره به موفقیت بدست آمده در مبارزه با داعش و گروه های تروریستی - تکفیری تاکید کرد که روند حاکمیت دولت مرکزی در پیروزی های اخیر در موصل نشان دهنده تغییر شرایط در عراق است .
 
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس  به نقل از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: باید به آتش بس و توافق بدست آمده در سوریه امیدوار بود تا زمینه های سازندگی و بازگشت مردم به زندگی فراهم شود.

وی ادامه داد در این جلسه آقای رضایی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه موازنه منطقه را به نفع کشورها و گروهای ضد تروریسم دانست و توافق بین کشورهای مثل ایران ، روسیه و ترکیه یکی از نشانه های تغییر موازنه عنوان کرد.
 
نقوی حسینی افزود: آقای رضایی با اشاره به تحولات ترکیه گفت، اخیرا ترکیه واقعی تر به مسایل منطقه نگاه می کند و به این نتیجه رسید که ایران و روسیه در مقابله با تروریسم استقرار امنیت در منطقه و همکاری منطقه ای جدی تر و واقعی تر از برخی کشورهای غربی و منطقه ای هستند و جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی نه با خوشبینی و نه با بدبینی به مسایل نگاه می کند بلکه نگاه واقع بینانه به مسایل منطقه دارد .
 
وی گفت: آقای رضایی در این جلسه تاکید کرد که دستگاه دیپلماسی در سالهای اخیر بیش از حد به برجام پرداخته است و متاسفانه نسبت به مسایل منطقه و حوزه سیاست خارجی با کشورهای منطقه و همسایه غفلت صورت گرفته است به همین جهت با مشکلاتی روبرو هستیم و ضرورت دارد بطورجدی به مسایل منطقه در حوزه دیپلماسی بپردازیم.
 
نقوی حسینی اظهار داشت: در ادامه جلسه، آقای رضایی تصریح کرد که واقعیت این است که دولت می خواست از طریق سیاست خارجی، مشکلات اقتصادی داخل کشور را حل کند ولی نتیجه برعکس شد چرا که نه تنها اقدامات در حوزه سیاست خارجی به طور کامل و در جهت منافع و اهداف جمهوری اسلامی ایجاد نشد بلکه از ظرفیت های داخلی غفلت شد و ما دچار رکود عمیقی شدیم .
 
طبق اظهارات محسن رضایی؛ خوشبینی بیش از حد به دروازه های خارجی و غفلت از اقتصاد مقاومتی و ظرفیت داخلی، موجب زمین گیر شدن اقتصاد کشور شد.
 
نقوی حسینی گفت: آقای رضایی با انتقاد از نحوه دیپلماسی برجام هم گفت که ما در برجام پیوست احکام خزانه داری آمریکا را نداشتیم و به همین جهت در زمینه اقتصادی برجام ، توفیقی نداریم.

ثبت نظر

ارسال