سامانه جامع تجارت صنعت طلا و جواهر را به نابودی خواهد کشاند

نمایه بانک : اخلاقی شریعت : اهالی صنف طلا و جواهر هیچگونه مشکلی جهت پرداخت مالیات برای آبادانی کشور ندارند و با جان و دل مالیات را پرداخت می نمایند.
  • چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 9:0

خبرنگار و نویسنده : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، سیدرضا اخلاقی شریعت نایب رئیس اول اتحادیه صنف طلا و جواهر و نقره مشهد مقدس با اشاره به مشکلاتی که صنف طلا و جواهر در شرایط اقتصادی کنونی  با آن دست به گریبان است، گفت : از شما سربازان خط مقدم رسانه خواهشی دارم و آن اینکه مطالبی که در نشست ها و گفتگوها  گفته می شود را به مخاطبان برسانید ، چرا که شفافیت در مطبوعات لازمه توسعه در هر صنف و صنعتی  است و خصوصا مشکلات صنف طلا و جواهر نیاز به همفکری برای حل مشکلات دارد و در صورت شفافیت و دانستن آنهاست که برای حل این مشکلات اقدام درست صنفی صورت می گیرد به همین جهت  خواهشی که از بزرگان و نخبگان صنف و صنعت طلا و جواهر  دارم  این است که به جوانان اعتماد کنند و میدان را برای فعالیت جوانترها باز کنند.  

 

عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر و نقره اتاق اصناف ایران در ادامه بیان داشت : در جلساتی که از آغاز سال 1403 برای بررسی و حل مشکلات صنف طلا و جواهر داشتیم ، مشکلات بسیاری مطرح بود که از مهمترین آنها در خصوص سامانه جامع تجارت و بحث مالیات مودیان بود که در محل بسیج اصناف با تشکیل کارگروه و دبیرخانه به آن پرداخته شد.

 

ما معتقدیم که راه اندازی سامانه جامع تجارت، صنف و صنعت طلا و جواهر را به نابودی خواهد کشاند و موجبات خروج نقدینگی از کشور خواهد بود و در جلسات این را مطرح کردیم و  در تاریخ دوم اردیبهشت جلسه ای در بسیج اصناف و بازاریان کل کشور داشتیم ، پیرو تصمیماتی که در جلسه 26 فروردین اتخاذ شد _تشکیل کارگروه و دبیرخانه ای شامل اتحادیه شهرهای مختلف کشور و کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف _ جهت هم اندیشی برای موضوع سامانه جامع تجارت تبصره 4 ماده 18 ، که به تصمیم درستی در خصوص سامانه جامع تجارت برسیم و در صدد ابطال آن باشیم.

 

وی در ادامه افزود : در خصوص موضوع سامانه مودیان مالیاتی هم باید بگویم که اهالی صنف طلا و جواهر هیچگونه مشکلی جهت پرداخت مالیات برای آبادانی کشور ندارند و با جان و دل مالیات را پرداخت می نمایند.

از دیگر  مشکلات صنف طلا و جواهر موضوع دست دوم فروشی کم اجرت و مستعمل فروشی است که به عنوان عضو کمیسیون طلا و جواهر و نقره اتاق اصناف ایران معتقدم این معضل باید از سر راه صنعت طلا و جواهر برداشته شود.

از دوستان منتقد هم می خواهم با توجه به اینکه همه ما مسافران یک کشتی هستیم ، به جای تخریب ، بیایند و در جهت همفکری انتقاد خود را مطرح کنند.

 

ادامه دارد...

 


ثبت نظر

ارسال