«بانکیدو» ابزاری دیجیتال در خدمت آموزش سواد مالی به کودکان

نمایه بانک : بانک ایران زمین با درک درست از اهمیت شتاب در عصر رقابت تحول دیجیتال در صنعت بانکداری و خدمات بانکی ، به طراحی و ارائه محصولات مختلف بانکداری دیجیتال پرداخته است. «بانکیدو» یکی از نمونه های سرمایه گذاری بانک ایران زمین در زمینه بانکداری دیجیتال و خدمتی در زمینه سواد مالی کودکان و خانواده های آنهاست و یکی از ابزارهایی است که در جهت رشد آگاهی مالی به خدمت خانواده ها می آید.
  • پنجشنبه 5 بهمن 1402 ساعت 14:30

خبرنگار و نویسنده : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، بانک ایران زمین با درک درست از اهمیت شتاب در عصر رقابت تحول دیجیتال در صنعت بانکداری  و  خدمات بانکی ، به طراحی و ارائه محصولات  مختلف بانکداری دیجیتال پرداخته است.

 

«بانکیدو» یکی از نمونه های سرمایه گذاری بانک ایران زمین در زمینه بانکداری دیجیتال و خدمتی در زمینه سواد مالی کودکان و خانواده های آنهاست و یکی از ابزارهایی است که در جهت رشد آگاهی مالی به خدمت خانواده ها می آید.

 

«بانکیدو» محصول همکاری مرکز نوآوری ایران زمین و شرکت سابین تجارت آریا است که  در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت رونمایی شد.

 

مرکز نوآوری های بانک ایران زمین با گردهمایی متخصصین گوناگون خود در زمینه تکنولوژی و نوآوریهای فناورانه توانسته است تیمی گردهم آورده است تا به موضوع رشد و توسعه دانش خانواده ها و کودکانشان در زمینه سواد مالی بپردازد.

 

راهکاری که این تیم مطالعاتی برای آشنایی کودکان با سواد مالی در نظر گرفت ، اهمیت بازی در نزد کودکان بود و به این راهکار دست یافت که می تواند دانش مالی را از طریق بازی هایی به کودکان آموزش دهد.

 

این بازی ها و روند آموزش سواد مالی با دوره های آموزشی در اختیار کودکان و خانواده ها قرار می گیرد و از این طریق کودکان می توانند به صورت عملیاتی فعالیت های بانکی را فرا بگیرند. همچنین برای  خانواده ها این امکان وجود دارد که بر فعالیت فرزندان خود نظارت و مدیریت داشته باشند.

 

از این طریق و با آن آموزش ها ، کودکان و نوجوانان می توانند با مفاهیمی مانند پس انداز ، مدیریت مخارج و هزینه ها ، اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت آشنا شوند و آن را آموزش ببینند. مفاهیم آموزشی از طریق ویدئو، داستان صوتی و به شکل بازی سازی برای ارتقای مالی کودکان در نظر گرفته شد.

 

در کنار این آموزش ها ، خانواده ها به سهولت می توانند بر اقدامات فرزندان خود در زمینه های فراگیری مدل های مالی و درآمدی و به کارگیری آن مدیریت داشته باشند. 

این خدمات بانکی از آغاز با ارائه کارت اعتباری بانکی به نام کودک انجام می گیرد تا کودکان یاد بگیرند چکونه پول های خود را در بانک پس انداز کنند و چگونه برای مایحتاج خود از آن هزینه کنند. ضمن اینکه روش یادگیری این موارد را از طریق آموزش و از طریق خانواده ها به کودکان آموزش داده می شود و آنها حتی با مفاهیمی مانند وام بانکی آشنا می شوند و خواهند توانست تمام مراحل وام گرفتن را تجربه نمایند.

 

بدین ترتیب با توجه به اهمیت دانش مالی کودکان و چگونگی یادگیری آن در کنار سایر موارد تربیتی کودکان از نظر خانواده ها ، بانک ایران زمین راهکاری آموزشی در خصوص سواد و دانش مالی و بانکی برای کودکان در نظر گرفته است با این دیدگاه که تربیت کودکان آگاه و اینده نگر می تواند آینده روشن ایران را رقم بزند.

 

برای این کار لازم است، خانواده ها یک کارت مخصوص بانکیدو برای کودکانشان تهیه کرده تا کودکان با اعتماد به نفس در زمینه مسایل مالی به تدریج آموزش ببینند و با روش های مدیریت و برنامه ریزی برای مخارجشان عملا آشنا شوند تا پس از رسیدن به سن قانونی آمادگی های لازم را برای ورود به دنیای آدم بزرگ ها را کسب کرده باشند.

 


ثبت نظر

ارسال