کارت‌ اعتباری بنگاه‌های تولید کشورهای صادر کننده را رونق می‌دهد

نمایه بانک : کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کارت‌ اعتباری برای رونق بازار مناسب است، اما حیف که رونق صنایع خارجی را ایجاد می‌کند، گفت: این کارت‌ها رونق بخش اقتصاد‌های چین و ترکیه و کشورهایی است که ایران از آنها کالا وارد می‌کند.
  • دوشنبه 19 مهر 1395 ساعت 15:32

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از فارس ، علی‌نقی مصلح شیرازی کارت‌های رنگی اعتباری بانکها را نوعی سوبسید به تولیدکنندگان خارجی دانست و اظهار داشت: این کارتها با توجه به روحیه مصرف‌کنندگان داخلی باعث افزایش فروش اجناس خارجی و افزایش واردات خواهد شد.

وی تصریح کرد: این کارت‌ها برای رونق بازار مناسب است، اما حیف که رونق صنایع خارجی را حاصل می‌کند؛ در واقع‌ این کارت‌ها رونق بخش اقتصاد‌های چین و ترکیه و تمام کشورهایی است که ایران از آنها کالا وارد می‌کند.

استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر وضع اقتصادی مردم مطلوب نیست و مردم با اجرای این طرح بدهکارتر می‌شوند، گفت: وضعیت از شرایط فعلی هم بدتر می‌شود، حقیقت این است که یکی از مشکلات حکومت طاغوت قسطی کردن زندگی مردم بود،‌ به این صورت که اغلب مردم بدهکار بودند و این اقساطشان به دلیل شرایط به وجود آمده تمامی نداشت و یکی از مشکلات مردم همین موضوع گسترده شدن شبکه اعتباری بوده است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: بانک مرکزی قبل از اینکه شروع به عرضه چنین کارت‌هایی بکند، ابتدا باید آموزش‌ی لازم جهت نحوه استفاده از این کارت‌ها را بدهد.

مصلح شیرازی ادامه داد: متاسفانه مردم این کارت‌ها را موهبتی از سوی دولت تصور می‌کنند، در صورتی که این‌گونه نیست.

وی در پایان  گفت: مردم در این طرح بدهکار خواهند شد و به دنبال آن شرایط اقتصادی آنها نیز بدتر خواهد شد، اما اگر همین کارت شرط خرید کالا و خدمات ایرانی را داشت خیلی مناسب‌تر بود.


ثبت نظر

ارسال