مرحله دوم بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات توسط مدیرعامل بانک کشاورزی

نمایه بانک : ستاد فرماندهی اجرای مرحله دوم تبصره 35 قانون بودجه به منظور سرعت عمل بخشیدن به روند بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات بدهکاران کمتر از 250 میلیون ریال بانک کشاورزی روز دوشنبه 18 اردیبهشت با حضور مدیرعامل این بانک تشکیل شد.
  • چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 15:4

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی ، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در نخستین روز از اجرای مرحله دوم تبصره 35 قانون بودجه و دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با هدف مدیریت، هماهنگی و پیگیری اجرای این دستورالعمل مبنی بر بخشودگی سود و وجه التزام مشتریان بانک کشاورزی که بدهی آنان کمتر از 250میلیون ریال (25 میلیون تومان) است، نسبت به تشکیل ستاد فرماندهی اقدام کرد.

بر اساس این گزارش، در نخستین روز از اجرای این دستورالعمل و حضوردکتر شهیدزاده در میز امداد ارتباط سبز این بانک، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تماس های تلفنی از اقدامات ارزنده بانک کشاورزی و سرعت عمل این بانک در اجرای تبصره 35 قانون بودجه قدردانی کردند.

این گزارش می افزاید، علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر، رحیم زارع نماینده مردم آباده و بوانات ، دکتر علی اکبری نماینده مردم شیراز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت و محمدمهدی برومندی نمایندهٔ  مردم ارسنجان ، مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، در تماس با دکتر شهیدزاده ضمن قدردانی از عملکرد مثبت و درخشان بانک کشاورزی در اجرای تبصره 35 قانون بودجه اظهار امیدواری کردند با اجرای مرحله دوم بخشودگی سود و وجه التزام بدهی کشاورزان، بخش عمده ای از نگرانی این قشر مرتفع و فضای مناسبتری برای تولید و اشتغال ایجاد شود.

شایان ذکر است دکتر شهیدزاده در نخستین روز از اجرای این دستورالعمل ، ضمن تشکیل ستاد فرماندهی و حضور در میز امداد ارتباط سبز این بانک ،  ساعت کار شعب این بانک را تا ساعت 22 افزایش و آن ها را در حالت آماده باش قرارداد . وی همچنین طی تماس تلفنی جداگانه با مدیران شعب بانک در استان ها به پیگیری اقدامات انجام شده و مدیریت روند اجرای این دستورالعمل پرداخت.

این گزارش می افزاید، بدهکارانی که مشمول این قانون می شوند، از امروز هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته شعب این بانک به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی به مشتریان خواهند بود و علاوه بر آن میز امداد با هدف مشاوره،راهنمایی و  پاسخگویی به شعب و مشتریان در مرکز ارتباط سبز این بانک (شماره تلفن 81301-021) ایجاد شده است.

بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات کمتر از250 میلیون ریال مشتریان بانک کشاورزی

در اجرای تبصره 35 قانون بودجه سال1395و دستور العمل  ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جزئیات بخشودگی سود و وجه التزام مشتریان بانک کشاورزی که بدهی آنان کمتر از 250میلیون ریال (25 میلیون تومان) است اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، مشتریانی که برابر با دستور العمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تسویه نقدی اصل بدهی خود اقدام کنند، سود و وجه التزام بدهی آنان بخشوده خواهد شد.

بر اساس این گزارش ملاک اصلی محاسبه اصل بدهی ، آخرین قرار داد منعقد شده بین بانک و مشتری بوده و فقط یک پرونده تسهیلاتی مشمول استفاده از این قانون خواهد شد.

این گزارش می افزاید، خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه، بدهکارانی که از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرده اند و همچنین آن دسته از آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه که بدهی آنان استمهال شده است در اولویت  هستند و سایر بدهکاران بخش کشاورزی مشمول این قانون در اولویت های بعدی قرار دارند.

شایان ذکر است، بدهکارانی که مشمول این قانون می شوند، از امروز هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته شعب این بانک به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی به مشتریان خواهند بود و علاوه بر آن میز امداد با هدف مشاوره،راهنمایی و  پاسخگویی به شعب و مشتریان در مرکز ارتباط سبز این بانک (شماره تلفن 81301-021) ایجاد شده است.


بانک کشاورزی تنها بانکی بود که توانست مصوبه مجلس مبنی بر بخشودگی سود و وجه التزام بدهکاران را اجرا کند

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد و دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر دوشنبه 18 اردیبهشت با حضور در محل ستاد فرماندهی اجرای مرحله دوم بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات در بانک کشاورزی، گفت: بانک کشاورزی تنها بانکی است که توانست قانون مصوب مجلس و دستورالعمل تبصره 35 ابلاغی بانک مرکزی مبنی بر بخشودگی سود و وجه التزام بدهکاران را اجرا کند.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: تخصیص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط دولت به بانک کشاورزی برای اجرای مرحله دوم تبصره 35 قانون بودجه و همچنین تشکیل فوری ستاد فرماندهی به منظور مدیریت و تسریع روند اجرا در بانک کشاورزی بسیار مسرت بخش و قابل تجلیل است.

وی تصریح کرد: تشکیل ستاد فرماندهی اجرای مرحله دوم بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات در بانک کشاورزی در نخستین روز از ابلاغ این دستورالعمل، نشان دهنده مدیریت جهادی ، وحدت رویه و همدلی در این بانک است.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که یاری رساندن به محرومان، اقشار کم درآمد ، کشاورزان و تولیدکنندگان زحمتکش، بالاترین خدمت است افزود: اعتقاد دارم با این روند، هدفی که بانک کشاورزی در اجرای بهینه این دستورالعمل دنبال می کند قطعا محقق خواهد شد.

اسماعیلی در پایان سخنان خود پیش بینی کرد کشاورزانی که توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند استقبال چشمگیری از این مصوبه خواهند کرد و بانک کشاورزی همچون گذشته با اطلاع رسانی و آمادگی کامل در اجرای این دستورالعمل موفق خواهد بود.

شایان ذکر است طبق این دستورالعمل، مشتریان بانک کشاورزی که بدهی آنان کمتر از 250میلیون ریال (25 میلیون تومان) است درصورت تسویه نقدی اصل بدهی، سود و وجه التزام بدهی آن ها بخشوده خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته شعب این بانک به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی به مشتریان خواهند بود و علاوه بر آن میز امداد با هدف مشاوره،راهنمایی و  پاسخگویی به شعب و مشتریان در مرکز ارتباط سبز این بانک (شماره تلفن 81301-021) ایجاد شده است.





ثبت نظر

ارسال