در جلسه شورای پول و اعتبار صادر شد : رای نهایی برای واگذاری سه موسسه غیرمجاز

نمایه بانک : اعضای شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود گزارش بانک مرکزی در مورد فعالیت‌های مربوط به واگذاری مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی‌های اعتبار غیرمجاز سه‌گانه و همچنین گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان را مورد بررسی قرار دادند.
  • سه شنبه 17 مرداد 1396 ساعت 4:12

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، در هفته اخیر بانک مرکزی به دنبال سیاست ساماندهی موسسات غیرمجاز به فعالیت سه موسسه دیگر پایان داد.

بر این اساس، مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار البرز ایرانیان را به بانک تجارت، افضل توس را به بانک آینده و آرمان (وحدت) را به موسسه اعتباری ملل واگذار کرد.

بر این اساس، سپرده‌گذاران این تعاونی‌ها از این پس توسط این دو بانک و این موسسه تعیین‌تکلیف خواهند شد.

به دنبال این موضوع در جلسات امروز شورای پول و اعتبار گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این رابطه ارائه شد و مورد تایید شورا قرار گرفت.

از سوی دیگر بانک مرکزی گزارشی در رابطه با اقدامات انجام‌شده مربوط به تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی غیرمجاز منحل‌شده فرشتگان و پرداخت ۹۰ درصد مانده حساب سپرده‌های تا ۲۰۰ میلیون تومان این تعاونی را ارائه کرد.

اعضا نیز در این جلسه تاکید داشتند که بانک مرکزی باید در راستای تداوم جدی و قاطع اجرای برنامه‌های خود تا تصفیه کامل موسسات و تعاونی‌های غیرمجاز حرکت کرده و گزارش‌های مرحله‌ای و طی زمان‌بندی سه ماهه را به شورا اعلام کند. در عین حال که ظاهرا از اقدامات انجام شده تاکنون راضی به نظر می‌رسد.


ثبت نظر

ارسال