انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بانک توسعه تعاون و خانه تعاون گران ایران

نمایه بانک : به‌منظور افزایش و تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد و توانمندسازی تعاونی‌ها بانک توسعه تعاون و خانه تعاون گران ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
  • پنجشنبه 19 مرداد 1396 ساعت 23:32

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، حجت‌الله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این مراسم ضمن ابراز آمادگی بانک مبنی برتأمین نیازهای مالی و حمایت همه‌جانبه از خانه تعاون گران ایران نقش این سازمان را در جهت جذب منابع و همچنین بالا بردن سطح کمی و کیفی تعاونی‌ها مهم ارزیابی نمود.

وی ضمن تأکید بر جایگاه و اهمیت تعاون گران در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه،70 درصد منابع این بانک صرف اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها و 30 درصد از منابع به سایر بخش‌ها اقتصادی تعلق می‌گیرد.

 مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: فعالیت این بانک در بخش تعاونی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و رسیدن به سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی گردد ازاین‌روحمایت دولت  و وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی می‌تواند نقش موثری دررسیدن به این هدف مهم ایفا نماید.

 

مهدیان عملکرد بانک را مثبت ارزیابی نمود و تأکید کرد بانک توسعه تعاون با سرمایه اولیه 5 هزار میلیارد ریال تأسیس گردید که هم‌اکنون این میزان به 9 هزار میلیارد سرمایه افزایش پیدا نموده است.

رئیس هیئت‌مدیره بانک با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش تعاونی در فعالیت‌های اقتصادی و کمک به حضور فعال وایفای نقش موثرتعاونی‌ها دربازارهای پولی و سرمایه ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه به شمارمی آید.

وی همچنین تشویق تعاونی‌ها به رتبه‌بندی اعتباری و توانمندسازی مدیریت در تعاونی‌ها را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه دانست و افزود: ترغیب تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها جهت افزایش ارتباط با بانک توسعه تعاون و کمک به اجرای طرح‌های ملی و منطقه‌ای بانک ازجمله مواردی است که در بهبود ارائه خدمات در این تفاهم‌نامه ذکرشده است.


ثبت نظر

ارسال