برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی

نمایه بانک : با حضور برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، مراسم معارفه محمد سلطانی سرپرست جدید و تودیع حسن سعیدی اصل رئیس سابق اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی بانک ملی ایران برگزار شد.
  • سه شنبه 14 شهریور 1396 ساعت 1:18

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، کریمی در این مراسم با بیان این که اقتصاد کشور بانک محور است، گفت: بالغ بر90 درصد از منابع مالی بنگاه های اقتصادی توسط نظام بانکی تامین می شود و این موضوع وظیفه فعالان بانکی را سنگین تر می کند.

وی به ارائه خدمات و سرویس های گسترده بانک ملی ایران در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد و افزود: نظام بانکی در کشور سهم حائز اهمیتی در توسعه زیر ساخت ها و رونق تولید دارد.

برات کریمی با تاکید بر این که دولت و مردم از بانک ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور انتظار دارند، گفت: بهبود معیشت مردم چالش بزرگی است که باید بیش از گذشته برای حل آن تلاش کنیم .

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به الزامات نظام بانکی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم نظام بانکی در کنار تداوم فعالیت، تاثیرگذار باشد باید به انضباط و بهداشت مالی و اعتباری توجه کافی شود.

وی یادآور شد: در پرداخت تسهیلات باید به منابع خود و ظرفیت بازپرداخت متقاضی توجه کنیم تا در بازگشت سرمایه با مشکل مواجه نشویم.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به پرداخت 180 هزار میلیارد ریال تسهیلات اعتباری در جهت رونق تولید در دولت یازدهم، اظهار کرد: نظام بانکی در دولت دوازدهم در این زمینه فعالیت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فعالیت نظام بانکی وابسته به مشتریان است، بر ضرورت تکریم مشتریان تاکید کرد و گفت: رویکرد جدید بانک مرکزی در زمینه کاهش نرخ سود سپرده های بانکی موجب کاهش نرخ سود تسهیلات خواهد شد و این رویکرد در نهایت به نفع مردم به ویژه بخش تولید خواهد بود.

معاون شعب بانک ملی ایران، عملکرد سعیدی اصل در استان آذربایجان شرقی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استفاده و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های این استان درکشور موثر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سعیدی اصل، نقش بانک ها به ویژه بانک ملی ایران را در رونق اقتصادی کشور مهم و موثر دانست و گفت: به دلیل تدابیری که به لحاظ شفافیت و انضباط مالی و اعتباری در سال های گذشته اندیشیده شد، استان آذربایجان شرقی کمترین آسیب را از موضوع موسسات مالی غیرمجاز در کشور دیده است.

در ادامه حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، پتانسیل شبکه بانکی منطقه یک بانک را در کشور بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: استان آذربایجان شرقی با وجود سهم 3.5 درصدی از منابع بانک ملی ایران پنج درصد سهم تسهیلات بانک را به خود اختصاص داده است.

سعیدی اصل نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب گفت: در مدت زمان 4 سال گذشته منابع بانک ملی استان بیش از ۹۱ درصد رشد کرده و از ۲۵ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال در سال ۹۲ به ۴۹ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال رسیده است .

وی افزود: در بازده زمانی مذکور شمار کاربران کانون جوانه ها از ۲۷۹ نفر به ۹۹ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

در این مراسم تنی چند ازمدیران استانی نیز حضور داشتند.

گفتنی است، حسن سعیدی اصل به تازگی به سمت سرپرست مدیریت امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران منصوب شده است.

پس از این مراسم، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در راس هیاتی از مسئولان بانک از شعبه تبریز بازدید و با کارکنان آن دیدار و گفت و گو کرد


ثبت نظر

ارسال