چرخش دوباره چرخ 500 بنگاه اقتصادی با تسهیلات بانک ملی ایران

نمایه بانک : مدیرعامل بانک ملی ایران از احیای 500 بنگاه اقتصادی بحران زده در پنج استان با تسهیلات پرداختی این بانک طی چهار سال گذشته خبر داد.
  • دوشنبه 24 مهر 1396 ساعت 2:29

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  دکتر محمد رضا حسین زاده با اشاره به اینکه حجم تسهیلات پرداختی در این بخش به حدود 14 هزار و 883 میلیارد ریال می رسد، گفت: واحدهای بحرانی موجود در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، تهران و قزوین توانسته اند با کمک بانک ملی ایران جان تازه ای بگیرند.

وی افزود: تنها در استان خراسان رضوی 53 واحد بحرانی، هر کدام بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کرده اند که مجموع این تسهیلات به 5 هزار و 522 میلیارد ریال می رسد.

به گفته حسین زاده،  این واحدها در بخش های مختلف صنعت و معدن، خدمات، مسکن، صادرات، کشاورزی و صنایع تبدیلی فعال شده اند.

مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: در استان خراسان جنوبی، بیش از یک هزار و 275 میلیارد ریال تسهیلات به 9 واحد بحران زده که در زمینه تولید سیمان، لوله و پروفیل، مرغ داری، خدمات الکترونیک و ... فعالیت می کردند پرداخت شده است.

حسین زاده به پرداخت بیش از 4 هزار و 921 میلیارد ریال تسهیلات به 298 واحد بحرانی استان یزد توسط بانک ملی ایران طی چهارسال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: فولاد، فرش، ساختمان، فراورده های نسوز، کاشی و سنگ، پروفیل، تجهیزات برقی، پلاستیک، الیاف، و کاغذ، تنها بخشی از فعالیت این واحدها بوده است.

وی ادامه داد: در استان قزوین نیز 103 بنگاه اقتصادی فعال در حوزه های دامداری، گلخانه، مرغداری، ظروف یک بار مصرف، سفال، فولاد، لامپ، آجر و ... طی این مدت بیش از 485 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کرده اند.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با اشاره به این که در سه منطقه جنوب، مرکز و شرق تهران نیز بیش از 2 هزار و 678 میلیارد ریال تسهیلات برای احیای بنگاه های اقتصادی بحران زده پرداخت شده است، اظهار کرد: با این میزان تسهیلات، دست کم 38 واحد به چرخه فعالیت و تولید بازگشته اند.

حسین زاده تاکید کرد: بانک ملی ایران در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تمام تلاش خود را برای تمرکز بر احیا و کمک به بنگاه های اقتصادی قرار داده و هم سو با دولت تدبیر و امید، به فکر توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تا حد ممکن است.


ثبت نظر

ارسال