بار سنگین شرکت های زیان ده بر دوش صندوق های بازنشستگی

نمایه بانک : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دولت برای حل معضلات صندوق های بازنشستگی ناشی از واگذاری شرکت های زیان ده به آن ها برنامه ای ندارد و این شرکت ها بار سنگینی بر دوش صندوق ها هستند.
  • پنجشنبه 4 آبان 1396 ساعت 6:6

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سیدتقی کبیری با اشاره به اینکه در حال حاضر صندوق های بازنشستگی با فشار مالی شرکت های زیان ده مواجه هستند، گفت: قرار بود با واگذاری شرکت ها به صندوق های بازنشستگی، سطح اقتصادی صندوق ها ارتقاء پیدا کند اما متاسفانه شاهد هستیم که شرکت ها نه تنها باری از دوش صندوق ها برنداشته اند که در حال حاضر زیان ده بودن آنها بار سنگینی بر دوش صندوق های بازنشستگی است. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری شرکت های دولتی به صندوق های بازنشستگی با نگاه حل مشکلات مالی صندوق ها بوده است، ادامه داد: باید بررسی دقیقی در نحوه واگذاری شرکت ها به صندوق های بازنشستگی صورت گیرد تا دلایل واگذاری و زیان ده شدن شرکت ها مشخص شود. 
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با هر دلیل که واگذاری صورت گرفته باشد اکنون باید دولت در مسیر حل آن اقدام کند، اظهارداشت: اکنون به هر دلیل چنین معضلی در صندوق های بازنشستگی به وجود آمده است، انتظار می رود دولت همان طور که به موضوع موسسات مالی و اعتباری ورود کرده است، بخشی از ضرر وارده به صندوق های بازنشستگی از ناحیه واگذاری شرکت ها را نیز جبران کند. 
وی در ادامه، گفت: دولت حداقل با حمایت از شرکت های واگذار شده، آن ها را به سمتی هدایت کند تا دیگر زیان ده نبوده و جلوی میزان خسارت وارده به صندوق های بازنشستگی شود. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برنامه عملیاتی برای حل معضل صندوق های بازنشستگی ندارد، اظهار داشت: در دولت اصل معضل صندوق های بازنشستگی به واسط واگذاری شرکت ها زیان ده مطرح است و صحبت هایی برای حمایت از شرکت ها انجام شده اما کار عملیاتی که معضل را برطرف کند رخ نداده یا اطلاع رسانی نشده است.


ثبت نظر

ارسال