با پایان فرصت شرکت‌ها برای گزارشگری مالی به روش IFRS ؛ نمادهای بورسی چه وضعی پیدا می کنند!

نمایه بانک : به گفته رییس سازمان بورس، به دلیل عدم گزارشگری مالی شرکت‌ها به روش استاندارد بین المللی (IFRS)، نماد معاملاتی آنها متوقف نمی شود.
  • یکشنبه 7 آبان 1396 ساعت 2:12

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، چندی پیش بود که سازمان بورس اعلام کرد شرکت‌هایی که سرمایه ثبت شده آنها بیش از 1000 میلیارد تومان است و همچنین بانک‌ها و بیمه‌ها باید تا پایان آبان ماه سال جاری صورتهای مالی خود را با استاندارد مالی بین‌المللی (IFRS) تطبیق دهند.

با وارد شدن به آبان ماه سال 1396 بسیاری منتظرند ببینند تا با شرکت‌هایی که نتوانستند این استاندارد مالی را رعایت کنند چه برخوردی می شود. امروز رییس سازمان بورس که مهمان غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌هایی که صورتهای مالی خود را با توجه به استاندارد (IFRS) افشا نکنند، بعد از مجمع با توقف نماد روبرو می شوند؟ گفت: خیر این موضوع ربطی به بازگشایی یا بستن نمادها ندارد اما در هر حال این الزام همچنان پابرجاست اما تصمیماتمان را درباره نحوه افشا اعلام خواهیم کرد.

شاپور محمدی در پاسخ به اینکه آیا با شرکت‌هایی که صورت‌های مالی‌شان را به روش IFRS تنظیم نکردند قرار است برخوردی شود؟ گفت: در مرحله اجرا ممکن است ملاحظاتی وجود داشته باشد. ما حتما این شرکتها را کمک می کنیم تا در این مورد دچار مشکل نشوند اما این موضوع یک تکلیف است و باید اجرا شود.

وی ادامه داد: در دنیا هم راه‌اندازی و جا انداختن استاندارد مالی صورت‌های مالی (IFRS) به یک بازه زمانی نیاز داشت. ما هم با بانک مرکزی و هم با بیمه مرکزی در تعامل هستیم و هر جا که این صنایع نیاز به ملاحظاتی دارند سعی می کنیم آن ملاحظات را لحاظ کنیم.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: با پیگیری همکاران مان امیدواریم شرکت ها بتوانند صورت های مالی تلفیقی خود را به صورت IFRS ارائه کنند تا در آینده بتوانیم دیگر صورت‌های مالی را نیز به صورت IFRS داشته باشیم.


ثبت نظر

ارسال