تأکید نماینده سلسله و دلفان بر توسعه همکاری دستگاه‌های اجرائی روستائی با پست‌بانک‌ایران

نمایه بانک : علی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیران مرتبط با حوزه روستائی در استان لرستان بر توسعه همکاری‌های دستگاه‌های اجرائی با پست بانک ایران برای تسریع در خدمات‌رسانی به روستائیان تأکید نمود.
  • شنبه 20 آبان 1396 ساعت 14:6

به گزارش  نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران ، وی در ادامه ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: این بانک تنها نهاد مالی و بانکـی موفق در مناطـق روسـتائی و کم برخوردار اسـت که دارای ظرفیت‌های مناسب برای رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در روستاها و کم برخوردار است.
وی پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت توسط پست بانک از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان جهت اشتغال‌زائی، محرومیت‌زدائی و توسعه بانکداری الکترونیک بویژه طرح نصب 1000دستگاه خودپرداز (ATM) را از اقدامات ارزنده این بانک درسطح روستاها و مناطق کم‌برخوردار دانست.
رستمیان در پایان، عملکرد پست بانک در حمایت از کسب و خردهای خرد، دامپروی و کشاورزی و صنایع دستی را مثبت ارزیابی کرد و خواستار ادامه خدمات رسانی بانک در راستای این مهم شد.
همچنین فرزاد رستمی مدیر شعب پست بانک استان لرستان در ایـن نشست هدف اصلی ایـن بانـک را اجـرای سیاسـت‌های دولت در حـوزه‌هـای روسـتائی و کـم‌برخـوردار دانست و اظهارداشت: در راستای این مهم در سال جاری مبلغ 200 میلیارد ریال تسهیلات ازمحل صندوق توسعه ملی در قالب 255 پروژه برای اشتغال و کمک به افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار پرداخت شده است. 



به گزارش  نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران ، محمدحسین مهرانی عضو هیات مدیره پست بانک ایران با تاکید بر سرعت چشمگیر تکنولوژی در صنعت بانکداری ایران گفت: تاکنون قوانین در بانکداری الکترونیک از تکنولوژی عقب مانده و نیاز به هماهنگی و سرعت عمل دارد.
مهرانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره وضعیت فعلی بانکداری الکترونیک در کشور اظهار داشت: خوشبختانه مردم برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به بلوغی چشمگیر رسیده اند که شاید تصور بازگشت به بانکداری سنتی و روش های قبلی کمی سخت باشد.
مهرانی ادامه داد: البته باید به این نکته توجه داشت که با پیشرفت چشمگیر خدمات بانکداری، ریسک استفاده از این خدمات نیز افزایش یافته است که البته مشتریان با اشراف کامل بر حساب ها و عملیات بانکی، می توانند با مدیریت حساب خود از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند.
عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر اینکه همیشه صنعت بانکداری با ریسک همراه است افزود: سیستم های هوشمندسازی به مشتریان سیستم بانکی این کمک را می کند تا با پیش بینی و اطلاع پیش از موعد از بسیاری مشکلات جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه از نظر تکنولوژی و مباحث زیرساختی مشکلی در کشور و سیستم بانکی وجود ندارد عنوان کرد: به دلیل اینکه زیرساخت های لازم در کشور ما وجود دارد، دسترسی به تکنولوژی روز دنیا مشکل بزرگی نیست و به راحتی امکان پذیر است اما مشکل فعلی ما ضعف قوانین و دسترسی به گواهینامه ها و ابزارهای لازم است.
مهرانی در ادامه به بحث هویت الکترونیکی اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال در حال حاضر امکان احراز هویت به صورت الکترونیکی و مجازی وجود ندارد و مشتریان سیستم بانکی در صورتی که اطلاعات هویتی خود را به شعب فیزیکی ارائه داده باشند، می توانند با افتتاح حساب الکترونیکی دیگر خدمات را به صورت مجازی دریافت نمایند.
عضو هیات مدیره امضا الکترونیکی و بلاتکلیفی این موضوع در سیستم بانکی را یکی دیگر از مشکلات و ضعف های صنعت بانکداری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بحث امضا دیجیتال از قدیم الایام میان بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت مطرح شده است، اما همچنان این طرح در سیستم بانکداری کارایی ندارد.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به پیشرفت چشمگیر و قابل توجه سیستم بانکداری در زمینه تکنولوژی روز دنیا و بلوغ اجتماعی در این زمینه، باید تلاش شود تا قوانین و ساز و کارهای لازم هم با سرعت تکنولوژی تغییر کرده و به روز شود.

ثبت نظر

ارسال