کمک های بانک مسکن در اختیار زلزله زدگان کرمانشاه قرار گرفت

نمایه بانک : در پی بروز زلزله 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه ، کارکنان و مشتریان بانک مسکن با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به یاری زلزله زدگان کرمانشاه شتافتند.
  • پنجشنبه 9 آذر 1396 ساعت 0:19

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مهدی احمدی، رییس اداره روابط عمومی بانک مسکن با بیان این مطلب گفت:کمک های کارکنان و مشتریان بانک مسکن طی روزهای گذشته به مناطق زلزله زده ارسال و در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.

احمدی همچنین گفت: بانک مسکن از طریق جمع آوری کمک های نقدی، تعداد 42 کانکس به منظور اسکان آسیب دیدگان این زمین لرزه خریداری کرده است که در حال حاضر 6 عدد از این کانکس ها ارسال و مابقی نیز در حال ارسال به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه می باشد.

وی درخصوص کمک های غیر نقدی کارکنان بانک مسکن افزود: کارکنان بانک مسکن در استان های ایلام،کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی،خراسان رضوی، سمنان،اصفهان،گلستان،مرکزی،همدان، سمنان و نیز حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک مسکن اقدام به جمع آوری کمک های غیر نقدی از قبیل وسایل گرمایشی،پتو، لوازم بهداشتی،آب معدنی و پوشاک کردند که به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد.

احمدی خاطرنشان ساخت: بانک مسکن همچنان درحال جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به منظور حمایت از آسیب دیدگان زمین لرزه استان کرمانشاه و ارسال به مناطق زلزله زده می باشد.

رییس اداره روابط عمومی بانک مسکن با اعلام شماره حساب کمک های مردمی بانک مسکن گفت:کارکنان و مشتریان بانک می توانند در صورت تمایل با واریز کمک های نقدی خود به شماره کارت6280231522222222 ، در این اقدام انسان دوستانه مشارکت کنند.



به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، نادر قاسمی عضو هیات مدیره بانک مسکن با سفر به استان کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله زده،هدف از این سفر را در مرحله اول ابراز همدردی با آسیب دیدگان این استان و در مرحله دوم بررسی اوضاع همکاران که خود از آسیب دیدگان زلزله بودند و ابراز همدردی و ایجاد دلگرمی با آنها عنوان کرد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه خسارت های وارد شده به مراتب بیشتر از گزارشهایی است که واصل شده و یا حتی در رسانه ها دیده می شود افزود: بانک مسکن جزو اولین بانک هایی بود که بلافاصله پس از وقوع زلزله با ابراز همدردی واعلام آمادگی به منظور همکاری با زلزله زدگان ، پرداخت کل خسارت در مناطق زلزله زده را خواستار شد.

قاسمی همچنین در خصوص امهال بدهی و بیمه تسهیلات گیرندگان اظهار داشت: بانک مرکزی در روز 27 آبان بحث امهال بدهی را اعلام کرد و بانک مسکن در همان روز پس از وصول نامه بانک مرکزی به تمامی استان های زلزله زده از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام نامه امهال بدهی تا 2 سال را ابلاغ کرد که طی این نامه واحدهایی که خسارت دیده اند اعم از تولیدی و غیر تولیدی و تمامی تسهیلات گیرندگان از محل مسکن مهر و انواع حسابهای بانک مسکن تا 2 سال از پرداخت اقساط معاف می باشند.

به گفته وی در جلسه ای که با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها برگزار شد؛ صراحتا اعلام کردیم بر اساس ماده 5 قرارداد بیمه با شرکت بیمه آرمان، معادل 120درصد اصل تسهیلات یا ارزش اعیانی ملک هر کدام که کمتر باشد،توسط بیمه پرداخت شده و همچنین به سرپرست خانوارهایی که متاسفانه در این حادثه فوت شده اند به خصوص در مسکن مهر نیز معادل 110درصد مانده بدهکار به عنوان بیمه فوت پرداخت می کنیم.

قاسمی در ادامه سخنان خود افزود: در جلسه ای که با فرماندار قصر شیرین،رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها برگزار شد، فرماندار قصر شیرین به دلیل مشکلات مردم و حجم خسارت های وارده خواستار افزایش سقف تسهیلات شد که با ارایه این پیشنهاد طی نشستی با حضور دکتر جهانگیری؛ با افزایش سقف تسهیلات از 25 میلیون به 30 میلیون تومان در مناطق روستایی و از 35 میلیون به 40 میلیون تومان در مناطق شهری موافقت شد که بانک مسکن پس از ابلاغ آن توسط بانک مرکزی قابلیت پرداخت این تسهیلات را دارد.

ثبت نظر

ارسال