یک دهه تلاش به مهر ایران

نمایه بانک : مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ آذرماه، یک دهه فعالیت این بانک را تبیین کردند.
  • سه شنبه 21 آذر 1396 ساعت 12:6

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی  بانک قرض الحسنه مهر ایران، در متن این پیام آمده است:


۲۲ آذر ماه، دهمین سالروز آغاز فعالیت " بانک قرض الحسنه مهر ایران " در راستای توانمند سازی افراد کم درآمد و نیازمند جامعه و همچنین تامین مالی مشتریان عزیز به منظور رفع مایحتاج ضروری آنها می باشد.
همانگونه که استحضار دارید؛ ایران اسلامی در سند چشم انداز ۱۴۰۴ به عنوان کشوری برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، فساد، تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب تصویر شده است. برای دستیابی به چنین جامعه ای، بی تردید نظام مالی کشور به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار به شمار می رود؛ در این میان نظام بانکی و به ویژه بانک های قرض الحسنه در حوزه تأمین مالی خرد میتوانند با توجه به ویژگیهای خاصی نظیر رویکرد اجتماعی، اخلاص، بدون ربا بودن، از مال حلال قرض دادن و بدون منت بودن نقش موثرتری را در تامین امنیت مالی، رفاهی و روانی جامعه داشته باشند.
ما باور داریم خدمات و برنامه های بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگ ترین بانک قرض الحسنه در کشور با یک دهه تلاش به مهر ایران، از طریق تأثیرات ارزنده ای که در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد می تواند به تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور کمک شایان توجهی نماید.
بانک قرض الحسنه مهر ایران طی یکدهه فعالیت اثربخش خود در جامعه گامهای ارزشمندی را برای رفع محرومیت ها و محدودیت های مالی، توسعه عدالت اجتماعی، توانمندسازی و بهبود معیشت اقشار ضعیف، کاهش آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و اشتغالزایی، تامین خرد مالی برای درمان بیماری ها و همچنین حمایت از مددجویان سازمان های مردم نهاد برداشته است.
در این مدت، بانک با اهتمام ویژه به سیاست ها و مسوولیت های اجتماعی تلاش وافری برای توزیع مناسب و مطلوب ثروت در جامعه و توجه به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و احیای بانکداری اسلامی داشته است و اقدامات عام المنفعه بسیاری، نظیر توزیع ۳۳ هزار بسته آموزشی و بهداشتی در مدارس مناطق محروم و ساخت مرکز روان درمانی و بازپروری مبتلایان به اعتیاد و مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده را در برنامه های خود قرار داده است.
توجه به قابلیت های بالقوه وبالفعل بانک به طور حتم خدمت رسانی را به سمت ارتقاء مشتری مداری و توسعه سرویس های بانکداری مدرن بر اساس نیاز مشتریان سوق می دهد. در این مدت، کارکنان جوان، تحصیلکرده، متعهد و متخصص بانک با تلاش خود محصولات بانکداری الکترونیکی متنوعی را برای تسهیل مشتریان در دسترسی به خدمات بانکی ایجاد کرده اند که بهره برداری از سامانه های افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به صورت آنلاین و سایر خدمات مبتنی بر اینترنت بخشی از این دستاوردها است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران مفتخر است، طی سالهای متوالی، در تمام شاخص های اصلی عملکرد سیستم بانکی، رشد شایان توجهی را داشته است .
این بانک در ۸ ماهه سال جاری با ۵۰ درصد رشد، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش منابع داشته و در حال حاضر منابع بانک به ۹۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
بیش از ۹۰ درصد منابع بانک به میزان ۸۲ هزار میلیارد ریال به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و کمتراختصاص یافته و نسبت مطالبات غیر جاری به مصارف بانک از ابتدای فعالیت تا کنون حدوداً یک درصد است که نشان دهنده عملکرد مطلوب آن در سیستم بانکی کشور می باشد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۱۰ سال فعالیت خود توانسته است ۵ میلیون نفر سپرده گذار را جذب و به سه میلیون نفر تسهیلات قرض الحسنه با مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت نماید که از این تعداد ۵۰۰ هزار فقره با مبلغی بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد ریال در ۸ ماهه اول سالجاری اعطا شده است. 
پرداخت ۲۵۶ هزار فقره با مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از ابتدای تاسیس تا پایان آبان ماه سال جاری که از این تعداد با رشد۵۸ درصدی نسبت به سال گذشته، ۲۶ هزار و ۷۱۸ فقره تسهیلات ازدواج با مبلغ کل ۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال طی ۸ ماهه سال جاری پرداخت شده است. 
این بانک توانسته است بیشتر هزینه های خود را از محل کارمزد وام های پرداختی پوشش دهد و علاوه بر آن از طریق کارمزد سایر خدمات بانکی مبلغ ۲هزار و ۷۰۰میلیارد ریال نیز جذب کند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی اشتغال، سیاست های کلی جمعیت و اولویت های ۱۸ گانه ابلاغی رئیس جمهور به وزیر اقتصاد، تلاش کرده با استفاده از طراحی مدل های کسب وکار تسهیلات خرد، طرح های متنوعی را در زمینه های ازدواج، اشتغال و کارآفرینی، تحصیل، درمان و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی طراحی و اجرا کند و از این منظر فعالیتهای ارزنده و پر ثمری را برای پیشرفت و آبادانی ایران عزیز اسلامی انجام داده است.
از آنجایی که بنیان شکل گیری و فعالیت بانک قرض الحسنه بر مبنای نیت خیر انسانها است، باشگاه خیرین بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف افزایش تعامل و ایجاد هم افزایی میان بانک و خیرین محترم و هدایت بخشی از نقدینگی خیرین برای رفع نیازهای اقشار مختلف جامعه ایجاد شده است.
۲۲ آذر ماه، دهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران را به تمامی سهامداران ارجمند، مشتریان گرامی، اعضای محترم هیات مدیره و کلیه همکاران ساعی تبریک عرض نموده، امید است در سایه توجهات حضرت ولی عصر ( عج ) و رهنمود های مقام معظم رهبری ( مدظله تعالی ) و خرد جمعی، در سالی که مزین به نام " اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" است به جایگاه رفیع تری در عرصه نظام بانکی دست یابیم.
در پایان از در گاه خداوند، توفیق روز افزون، موفقیت در دستیابی به افق های مسئولیت اجتماعی و استمرار خدمت رسانی برای تحقق پیشرفت و حمایت از خانواده بزرگ ایران عزیز اسلامیمان را مسئلت دارد.


ثبت نظر

ارسال