کمک باجه های پست بانک در روستاها به اجرای برنامه های اشتغالزایی

نمایه بانک : دکتر فرحی مدیر عامل پست بانک ایران در دومین روز گردهمایی مدیران، کارشناسان اعتباری و امور باجه های پست بانک ایران گفت: حضور باجه های این بانک در روستاها و آشنایی مسئولان آن با امکانات و استعدادهای کارآفرینی، زمینه های لازم برای کمک به اجرای برنامه های اشتغالزایی دولت توسط این بانک را فراهم کرده است.
  • پنجشنبه 23 آذر 1396 ساعت 4:25

به گزارش  نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران ، وی در ادامه درحضور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و معاون وزیر جهاد کشاورزی، اخذ مجوز باجه های بانکی از بانک مرکزی و صدور کارت اعتباری روستایی را زمینه خدمت رسانی مطلوبتر به روستاییان دانست.
فرحی ضمن اشاره به عاملیت این بانک بعنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: مدیران و روسای شعب این بانک در سطح استان ها برای پرداخت تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی و کمک مالی به رونق اشتغالزائی در مناطق روستایی و محروم از محل منابع صندوق توسعه ملی آمادگی کامل دارند.
وی افزود: نصب 1000 دستگاه خودپرداز(ATM) پست بانک ایران در روستاها نقش مهمی در رفاه و امنیت زندگی روستاییان کشور داشته است.
فرحی در پایان از حضور مسئولان ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گردهمائی مذکور تقدیر نمود.


به گزارش  نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران ، دکتر رضوی معاون توسعه روستائی ریاست جمهوری در گردهمائی مدیران، کارشناسان اعتباری و امور باجه های پست بانک ایران پست بانک گفت: این بانک می تواند بعنوان مشاور اقتصادی تولیدکنندگان روستایی زمینه موفقیت طرح های اشتغالزایی روستاها و گردش مالی را فراهم سازد.
وی در ادامه افزود: سهم این بانک در پرداخت تسهیلات طرح اشتغالزایی صندوق توسعه ملی باید افزایش یابد و در راستای آن پست بانک باید هم از نظر سرعت عمل و هم در تکریم مشتریان گام های بزرگتری بردارد.
رضوی با تاکید بر همگام بودن نظام برنامه ریزی و نظام بانکی در شرایط روز کشور و نیازهای مردم عنوان کرد: ۹۳ درصد گندم کشور در روستاها تولید می شود و گردش مالی این تولید می تواند رونق روستاها و خدمات بانکی را در پی داشته باشد.
معاون توسعه روستائی ریاست جمهوری در پایان تصریح کرد: برای تسهیل پرداخت تسهیلات به روستاییان، ضمانت های تسهیلاتی متنوعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش  نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی پست‌بانک‌ایران ، دکتر براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گردهمائی مدیران، کارشناسان اعتباری و امور باجه های پست بانک ایران گفت: باید دقت داشته باشیم که تسهیلات در روستاها اشتغالزا بوده و منجر به مصرف زدگی نشود.
وی در ادامه تصریح کرد: در راستای تاکید های مستمر مقام معظم رهبری درخصوص توسعه روستایی و حمایت خوب دولت از این موضوع، خوشبختانه با تخصیص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی شده و وظیفه ما را برای برنامه ریزی در این حوزه مضاعف کرده اس.
براری عنوان کرد: فناوری های جدید و امکانات الکترونیک با حذف فاصله ها و راحت کردن دسترسی به بازار می تواند نقش چشمگیری در رونق اقتصاد و خلق ثروت در روستاها داشته باشد.
وی افزود: کسب و کارهای جدید بر خلاقیت مبتنی هستند و در این زمینه ما باید توانمندسازی روستاییان را محور کار خود قرار دهیم که پست بانک ایران می تواند در این راستا پیشگام باشد.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات بیان داشت : باید با مدیریت صحیح تسهیلات در روستاها، رونق تولید محلی و اتصال آنان به فضای مجازی برای دسترسی به بازارهای بین المللی رونق روستاها و اقتصاد کشور را فراهم کنیم.
وی در پایان افزود: فناوری می تواند هزینه تولید را کاهش و کیفیت تولید را ارتقاء دهد، پست بانک با حضور در روستا می تواند به تحقق این موضوع کمک کند تا افزایش درآمد روستاییان محقق شود.

ثبت نظر

ارسال