شعب بانک ملی ایران خلوت تر می شوند/ افتتاح روزانه 100 حساب طرح ویژه مسکن در بانک ملی ایران/ پیام رسان بله، برنده تندیس جشنواره جایزه ملی تحول دیجیتالی

نمایه بانک : در روزگار کنونی که همه از ترافیک گریزانند و حتی ترجیح می دهند برای خرید کالاهای روزمره نیز از مراجعه حضوری به فروشگاه ها پرهیز کنند، حاضر شدن در شعبه بانک هم برای مشتریان نمی تواند چندان مطلوب باشد./ با گذشت مدت کوتاهی از آغاز اجرای طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، اطلاعات موجود نشان می دهد استقبال مشتریان از آن قابل توجه بوده است./ پیام رسان "بله" ، تندیس "جشنواره جایزه ملی تحول دیجیتالی" را از آن خود کرد.
  • سه شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 13:29

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، تا چند سال پیش توسعه فیزیکی شعب و افزایش کارکنان برای بانک ها یک مزیت محسوب می شد، به طوری که هر بانکی قصد داشت خود را به صورت فیزیکی در دسترس مشتریان قرار دهد، در حالی که این روند در حال حاضر کاملا برعکس شده است.

بانک ملی ایران با داشتن گسترده ترین شبکه شعب در سراسر کشور، روزانه حجم زیادی از مراجعات مشتریان را پاسخگوست. با این حال اقدامات انجام شده برای توسعه بانکداری الکترونیکی، اینترنتی و غیرحضوری از حجم این مراجعات کاسته است.

سامانه «بام» به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و اکنون بیش از دو میلیون کاربر، روزانه خدمات بانکی خود را از این طریق دریافت می کنند. «بانک آفیسر» ها نیز بدون حضور مشتریان، خدمات بانکی مورد نیاز را به آنها ارائه می کنند که البته سرعت این خدمت رسانی بر بستر پیام رسان «بله» به شدت افزایش یافته است.

اکنون تجهیزات نرم افزاری بانک ملی ایران کاملا به روز است و سخت افزارهایی مانند VTM و CRS در مکان های قابل دسترس مشتریان در حال نصب است که بخش قابل توجهی از نیاز آنها را بدون حضور در شعبه برطرف می کند.

همه این اقدامات به منظور کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعب و تکریم و احترام به آنان انجام شده است. با توسعه این اقدامات، پیش بینی می شود روند خلوت شدن شعب بانک ملی ایران به سرعت ادامه یابد.


افتتاح روزانه 100 حساب طرح ویژه مسکن در بانک ملی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  اعطای تسهیلات مسکن با روش جدیدی که پایه گذاری شده، توانسته برای بخش تازه ای از مشتریان نظام بانکی جذابیت ایجاد کند.

طی مدت گذشته از آغاز اجرای طرح ویژه مسکن در بانک ملی ایران، به طور متوسط روزانه 100 حساب مربوط به این طرح در شعب و واحدهای بانک در سراسر کشور افتتاح شده است.

با گذشت مدتی از اجرای طرح و رفع ابهامات مشتریان، حجم مراجعات به بانک به منظور استفاده از مزایای طرح ویژه مسکن در حال افزایش است.

حداقل مدت سرمایه گذاری برای استفاده از تسهیلات این طرح یک ماه است، بنابراین به زودی نخستین سپرده گذاران طرح ویژه مسکن می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. با این حال افزایش دوره ماندگاری سپرده ها می تواند میزان تسهیلات دریافتی را افزایش دهد.


پیام رسان بله، برنده تندیس جشنواره جایزه ملی تحول دیجیتالی

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  در دومین دوره از "جشنواره جایزه ملی تحول دیجیتالی در محور نوآوری دیجیتالی"، بانک ملی ایران موفق شد تا بابت نوآوری پیام رسان بله، برنده تندیس سیمین نوآوری دیجیتالی این جشنواره شود.

ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در این جشنواره گفت: با گسترش کاربرد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ضرورت پرداختن به  پیام رسان های مالی بیش از پیش احساس می شود و بانک ها نمی توانند از این رویکرد گریزان باشند.

وی افزود: کسب و کارهای دیجیتال هم امروزه اهمیت فراوانی پیدا کرده اند که می توانند در اشتغال زایی نقش مهمی را ایفا کنند لذا باید بسترهای لازم برای رشد این نوع کسب و کارها به وجود آید.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد: بانک ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده و عبور از مشکلات فرا رو باید به سمت تغییر ساختار حرکت کنند و با چابک سازی آن شرایطی را فراهم آورند تا بتوانند مشکلات خود را مرتفع کنند و مشتریان و سپرده گذاران را هم تحت تاثیر این اقدامات خود قرار دهند و اعتماد آنها را بیش از پیش جلب کنند.

دکتر مهدی شامی زنجانی دبیر علمی جایزه ملی تحول دیجتالی نیز در این جشنواره گفت: پرداختن به فناوری های نوین مالی تا دیروز یک فرصت بود و اگر بانکی به آن می پرداخت از سایر رقبا پیش می افتاد، اما امروز دیگر پرداختن به آن تبدیل به ضرورت و امری اجتناب ناپذیر شده است.

وی افزود: در تحول دیجیتال، سازمان های پیشرو باید اهمیت هوش مصنوعی و رباتیک را دریابند و در برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های خود به سوی آن حرکت کنند.

شامی زنجانی تاکید کرد: بانک ها نیز در تحول دیجیتال باید به مرحله ای برسند که داده های مالی خود را با  رانش شناختی تحلیل کنند.

شایان ذکر است در این همایش لوح تقدیر "اهتمام به رهبری دیجیتالی" به فرامرز خالقی مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد اهدا شد.



ثبت نظر

ارسال