جلوه گری میراث ملی در موزه بانک ملی ایران/برگزاری جشنواره فجر جوانه ها ویژه کاربران کانون جوانه ها/ تسهیل و تأمین مالی تولید و تجارت، رسالت اصلی بانک ملی ایران/ احیای بافت فرسوده با طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

نمایه بانک : در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه اثر زرین از میراث ملی کشور در موزه بانک ملی ایران به نمایش درخواهد آمد./ کانون جوانه های بانک ملی ایران، به مناسبت ایام مبارک دهه فجر جشنواره عکسی با عنوان" جشنواره فجر جوانه ها" ویژه کودکان و نوجوانان، برگزار می کند./ عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران تسهیلات و تامین مالی بخش های تولید و تجارت را از وظایف اصلی و اساسی این بانک دانست و گفت: این عوامل موجب رونق فعالیت های اقتصادی در حوزه داخلی و بین المللی با رعایت چارچوب و اصول و قواعد حاکم می شود./ بافت فرسوده شهری و روستایی به یکی از معضلات کشور تبدیل شده است. تجربه وقوع زلزله در برخی نقاط کشور نشان داد که آسیب پذیرترین بخش ها، همین بافت های فرسوده اند. در تهران این مشکل حادتر است.
  • چهارشنبه 11 بهمن 1396 ساعت 13:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، پیرو توافق نامه ای بین بانک ملی ایران و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، قرار است به زودی به مناسبت ایام الله دهه فجر سه اثر زرین شاخص از مناطق و دوره های مختلف کشور مربوط به موزه های ملی و رضا عباسی کنار سایر آثار مرتبط و زرین در موزه بانک ملی ایران در معرض دید علاقمندان قرار گیرد .

جام زرین مارلیک از حوزه فرهنگی دریای کاسپین، جام زرین حسنلو از حوزه فرهنگی دریاچه اورمیه و تکوک زرین مادها از حوزه فرهنگی قافلانکوه(نزدیکی شهر میانه) مربوط به 3 هزار سال پیش در عصر آهن بوده که روایت‌هایی از باورها و اسطوره‌های گذشته‌های این مناطق دارند . هنر و زیبایی این جام ها به حدی است که بازدیدکنندگان دنیای معاصر را به خود فرا می‌خواند.

ماکت زرین صندوق پس انداز، صندوقچه و سکه های طلا و اسکناس های منقوش به تصاویر حک شده بر روی جام های فوق از سایر آثار به نمایش گذاشته شده خواهد بود.

عرضه این آثار از هفدهم الی نوزدهم بهمن ماه ساعت 13 تا 17 در محل موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی تهران آغاز خواهد شد.


برگزاری جشنواره فجر جوانه ها ویژه کاربران کانون جوانه ها


به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  کودک و نوجوانان علاقه مند، برای شرکت در این جشنواره می توانند عکسی از  خود با استفاده از پرچم و یا نمادی از پرچم کشور (مثل استفاده از رنگ های پرچم) در عکس، تهیه و به آیدی تلگرام @fajraneh ارسال کنند.

آثار دریافت شده پس از درج نام و کد، مجدد برای شرکت کنندگان ارسال می شود تا بتوانند با بازنشر عکس خود بازدید بیشتری به دست آورند و در نهایت کسانی که عکس آنها تعداد بازدید بیشتری داشته باشد، برنده این جشنواره خواهند بود.

در این جشنواره به 22 نفر از شرکت کنندگان که عکس آنها، بیشترین بازدید را داشته باشد مبلغ دو میلیون ریال به حساب آنها در بانک ملی ایران واریز خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند عکس های خود را از 12 تا 23 بهمن ماه به آیدی معرفی شده ارسال و تا تاریخ 28 بهمن جهت بازدید بیشتر عکس خود تلاش کنند.

عکس های ارسالی باید علاوه بر رعایت شئون اسلامی و ایرانی، وضوح تصویر، امکان چاپ و استفاده در شبکه های اجتماعی را داشته باشند و همچنین استفاده از نرم افزار جهت تغییر عکس مجاز نمی باشد.

کودکان و نوجوانانی که علاقه مند به حضور در کانون جوانه های بانک ملی ایران هستند می توانند به سایت کانون به آدرس kids.bmi.ir مراجعه و بعد از عضویت در سایت به دو صورت اینترنتی و یا حضوری افتتاح حساب نمایند و از مزایای این کانون استفاده کنند.


تسهیل و تأمین مالی تولید و تجارت، رسالت اصلی بانک ملی ایران


به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  غلامرضا پناهی در بازدید از شعبه مرکزی این بانک، اظهار کرد: تأمین مالی واحدهای تولیدی باید بر اساس نیاز سنجی مطابق ظرفیت واقعی، کشش بازار و ترکیب مناسب با سایر منابع بوده و در اختیار آن قرار گیرد.

وی افزود: اگر چه تأمین نقدینگی به موقع تولید و تجارت ضروری است ولی اتکا بیش از حد واحدهای تولیدی و تجاری به منابع مالی استقراضی از سیستم بانکی روش بهینه ای نیست و موجب ایجاد ریسک هم برای واحدهای تولیدی و هم برای نظام بانکی خواهد شد.

پناهی گفت: باتوجه به آغاز رونق اقتصادی کشور و ویژگی نظام مالی کشور ما که وابسته به نظام بانکی است ،سیستم بانک ملی ایران در تسهیل و تسریع روند رو به رشد اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران ضمن اعلام آمادگی کامل برای حمایت ویژه در تأمین مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی و تجاری کشور، بر تخصیص منابع محدود ، نظارت مستمر بر استفاده صحیح و بهینه از منابع تخصیص یافته و توجه ویژه به واحدهای تولیدی تأکید کرد.

پناهی در خاتمه با بررسی و تحلیل جامع شاخص­های عملکردی شعبه توصیه هایی به منظور تخصیص بهینه منابع و آسیب شناسی و راهکارهای سود آوری در ایام باقی مانده تا پایان سال مالی ارائه کرد.

همچنین کاووس ایرج پور  معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز به ارائه توصیه هایی در خصوص وصول مطالبات از بدهکاران عمده و راهکارهایی درخصوص برخی پرونده های شعبه مرکزی در این حوزه پرداخت.


احیای بافت فرسوده با طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران


به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  در برخی نقاط شهر تهران، منازل مسکونی و مراکز تجاری آن قدر عمر کرده اند که امنیت جانی ساکنین آنها در حالت عادی نیز به مخاطره افتاده است و وقوع کوچکترین حادثه از جمله زلزله یا آتش سوزی، می تواند لطمات جبران ناپذیری بر جا بگذارد.

نوسازی بافت های فرسوده یکی از اقدامات مدنظر همه مسئولان است، به طوری که رئیس جمهور محترم نیز در گفت و گوی تلویزیونی اخیر خود به لزوم بازسازی بافت فرسوده و برنامه های دولت در این زمینه اشاره کردند.

اما واقعیت این است که منابع همیشه محدود است و می توان برای چنین اقداماتی از روش های مشارکتی بهره برد. امروز عده زیادی هستند که بخشی از منابع لازم برای ساخت خانه را در اختیار دارند، اما این منابع به طور کامل نیاز آنها را برآورده نمی کند. در چنین شرایطی، استفاده از منابع کمکی می تواند مشکل را حل کند.

پرداخت تسهیلات با نرخ سود متعادل و دوره بازپرداخت طولانی، راه حل این مساله است؛ همان چیزی که بانک ملی ایران آن را عملیاتی کرده است.

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران به متقاضیان این امکان را می دهد که با سپرده گذاری منابع موجود خود، در مدت زمان مشخص از تسهیلات مناسبی برای تکمیل دارایی و ساخت مسکن یا بازسازی بافت فرسوده استفاده کنند. این تسهیلات از آنجا که منحصر به خرید مسکن نیست و به ساخت مسکن نیز تعلق می گیرد، می تواند کمک بسیار مناسبی برای احیای بافت فرسودی شهری و روستایی باشد.

تجربه نشان داده اجرای طرح های مشارکتی که بخشی از منابع آن توسط مردم و بخش دیگر از محل تسهیلات بانکی تامین می شود، همواره سرعت عملیات را افزایش داده و نتیجه آن نیز برای مشارکت کنندگان راضی کننده است.


ثبت نظر

ارسال