این هفته در بانک ملی ایران چه خبر بود؟

نمایه بانک : هفته ای که گذشت در بانک ملی ایران پر از اخبار مهم بود. تسهیلات گیرندگان از بانک کارگشایی با شرایط راحت تری در دریافت تسهیلات رو به رو شدند و موزه بانک میزبان چند مهمان خارجی بود.
  • پنجشنبه 24 خرداد 1397 ساعت 21:14

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، هفته ای که گذشت در بانک ملی ایران پر از اخبار مهم بود. تسهیلات گیرندگان از بانک کارگشایی با شرایط راحت تری در دریافت تسهیلات رو به رو شدند و موزه بانک میزبان چند مهمان خارجی بود.

 

"تیم ملی 90 نفره" بانک ملی ایران عازم روسیه شد


برندگان جشنواره «تیم ملی 90 نفره» بانک ملی ایران امروز عازم روسیه شدند تا مسابقه تیم های ملی فوتبال ایران و مراکش را از نزدیک تماشا کنند. 

برندگان جشنواره "تیم ملی 90 نفره"، این سفر را به طور مشترک میهمان بانک ملی ایران و بانک هستند و این بانک به عنوان سابسیدری بانک ملی ایران نقش مهمی در تدارک این سفر داشته است.

سفر این تیم تنها به دیدار یک بازی منتهی نمی شود بلکه گشت و گذار داخلی در روسیه نیز ظرف چند روز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای آنهاست.

بر این اساس، حبیب اله رشیدارده معاون بانک ملی ایران به نمایندگی از مدیر عامل این بانک، ضمن حضور در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و بدرقه برندگان، همراهی با مردم جامعه در رخدادهای بزرگ اجتماعی و بازگشت شور و شادی بین مردم را جزو مسئولیت های اجتماعی این بانک دانست و ابراز امیدواری کرد تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی، نتایج خوبی را کسب کند.

اعضای تیم بانک ملی ایران شامل کسانی است که در جشنواره «تیم ملی 90 نفره» شرکت کرده و برنده شده اند.

بازی ایران و مراکش روز جمعه 25 خرداد ماه ساعت 19:30 در ورزشگاه سن پطرزبورگ برگزار می شود.

نصب و معرفی «بله» به دوستان، نوشتن یک پیام و درج عکس پیراهن تیم ملی فوتبال به همراه آن پیام در اینستاگرام، معرفی افراد برای عضویت در سامانه بام و نیز افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز یا افزایش موجودی حساب قرض‌الحسنه، چهار روش شرکت در این جشنواره بود.

همچنین دو نفر از رانندگان قانون مدار که در مسابقه نوروزی بانک ملی ایران شرکت کرده بودند جزو این برندگان هستند که بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، همزمان با آغاز سفرهای نوروز 97 در کمپین کاهش حوادث جاده ای با پلیس راهور ناجا این مسابقه را برگزار کرد.

 

 

روان سازی شرایط دریافت تسهیلات از بانک کارگشایی

بانک کارگشایی شرایط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله در ازای ترهین طلا را برای مشتریان خود تسهیل کرد.

 با تغییر حدود اختیارات معاملاتی سال جاری بانک کارگشایی، از این پس میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر 20 میلیون ریال طی یک قرارداد و در ازای ترهین 100 گرم طلا خواهد بود.

تسهیلات جعاله نیز تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا به مشتریان پرداخت می شود.

پیش از این میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر دو فقره سند 10 میلیون ریالی در ازای ترهین 72 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 185 گرم طلا بوده است.

لازم به ذکر است، باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال انجام خواهد شد.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که 91 سال قدمت دارد و با سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه و امیر کبیر) و 46 واحد در سراسر کشور در ازای ترهین طلاآلات به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت نیازهای ضروری متقاضیان اقدام می کند.

شعبه مرکزی این بانک در میدان محمدیه تهران قرار دارد.

 

تجهیز بیمارستان مرکز طبی کودکان با دستگاه اکمو اهدایی بانک ملی ایران

مرکز طبی کودکان یکی از سه بیمارستان فوق تخصصی کودکان تهران است که عمل های پیچیده قلب در این مرکز انجام می شود و بانک ملی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود، هزینه خرید یک دستگاه اکمو به همراه تجهیزات تکمیلی در بخش جراحی قلب آن را از محل منابع قرض الحسنه تامین کرده است.

علی خسروی رییس اداره امور شعب مرکزی تهران در مراسم امروز با اشاره به تاکید دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی گفت: بر همین اساس هماهنگی های لازم جهت خرید دستگاه اکمو برای مرکز طبی کودکان انجام شد.

وی اظهار کرد: بانک ملی ایران اقدام به تجهیز درمانگاه های متعددی در مناطق محروم کشور کرده و در بحران زلزله غرب کشور به ویژه منطقه کرمانشاه نیز به سرعت امدادرسانی در بیمارستان صحرایی را آغاز کرد.

وی تاکید کرد: این منابع از بخش قرض الحسنه بانک تامین و هر ساله کمک های مالی به نهادها و بخش های مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و... انجام می شود.

دکتر شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان نیز در مراسم امروز ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ بانک ملی ایران از این بیمارستان، با تاکید بر اینکه یک عمل جراحی قلب کودک بسیار پرهزینه است، گفت: بیمارستان های کودکان سود ده نیستند و به همین علت تعداد این مراکز کم است.

وی تصریح کرد: دو هزار و 500 تخت آی سی یو بزرگسالان در کشور وجود دارد که این میزان در بخش کودکان به 250 تخت می رسد و یک سوم آن در مرکز طبی کودکان است. البته این تعداد تخت بسیار کم است و بخش کودکان نیاز به حمایت بیشتری دارد.

دکتر میرزا آقایان رییس بخش قلب مرکز طبی کودکان هم در این مراسم گفت: این بیمارستان تنها مرکزی است که جراحی قلب کودک انجام می دهد و از این رو سطح انتظارات بسیار بالاست.

وی تصریح کرد: مرکز طبی کودکان از سال 90 تاسیس شد و 70 درصد بیماران زیر یک سال سن دارند. همچنین تنها بیمارستانی است که در بخش آی سی یو قلب کودک به ازای هر یک بیمار یک پرستار مراقبت ها را انجام می دهد.

دکتر احسان آقایی مقدم فوق تخصص قلب کودکان این مرکز نیز با قدردانی از اقدام بانک ملی ایران در اهدای دستگاه اکمو گفت: بیمارانی که بیشترین پیچیدگی را در بیماری خود دارند به این بیمارستان معرفی می شوند و عمل های جراحی قلب با توجه به نیاز بیمار در این مرکز انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه اکمو جایگزینی برای قلب و ریه تا زمان بازیابی بدن در زمان قبل و یا بعد از عمل های جراحی است، عنوان کرد: قدم بعدی ما در مرکز طبی کودکان ورود به بخش پیوند است که امیدواریم دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در این بخش نیز از ما حمایت کنند.

در مراسم امروز محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران، حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری، حشمت اله حسینی رییس اداره کل روابط عمومی، مهدی لطیفی رییس اداره کل رفاه و درمان و مسئولان صندوق قرض الحسنه حضور داشتند و از بخش CICU و دستگاه اکمو بازدید کردند.

  

تمهیدات بانک ملی ایران برای تسهیل امور مودیان مالیاتی

مشخصات واحدهای منتخب بانک ملی ایران به منظور ارائه خدمات بانکی به مودیان مالیاتی اعلام شد.

 با توجه به این که آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1396 مودیان برای صاحبان مشاغل، پایان خرداد ماه و برای اشخاص حقوقی و سایر مودیان، پایان تیرماه اعلام شده، بانک ملی ایران تدابیر ویژه ای برای ارائه خدمات به این بخش از مشتریان در نظر گرفته است.

واحدهای منتخب ادارات امور شعب تهران و البرز و همچنین تعدادی از شعب سایر استان ها حسب توافقات صورت گرفته با ادارات کل امور مالیاتی به این منظور مشخص شده اند.

زمان بندی انجام شده برای ارائه خدمات در شعب منتخب به شرح جدول زیر است:

 

ماه

تاریخ

ایام

پایان ساعت فعالیت شعب

خرداد

27/ 3

یک شنبه

20

خرداد

28 / 3

دوشنبه

20

خرداد

29 / 3

سه شنبه

20

خرداد

30 / 3

چهارشنبه

20

خرداد

31 / 3

پنج شنبه

20

تیر

27 / 4

چهارشنبه

20

تیر

28 / 4

پنج شنبه

14

تیر

29 / 4

جمعه

20

تیر

30 / 4

شنبه

21

تیر

31 / 4

یک شنبه

21

 

همچنین واحدهای منتخب استان های ایلام، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و تهران به استثنای شهرستان های اسلامشهر، چهاردانگه، پاکدشت، ورامین، قرچک، پیشوا، لواسانات و فشم و همچنین منطقه آزاد کیش در روزهای جمعه و شنبه اول و دوم تیرماه نسبت به ارائه خدمات بانکی به مودیان مالیاتی تا ساعت 20 اقدام خواهند کرد.

 

پرداخت بخشی از حقوق معوق کارکنان گروه ملی فولاد

بنابر اعلام گروه توسعه ملی، مقرر شد بخشی از حقوق معوق کارکنان و کارگران گروه ملی فولاد به زودی پرداخت شود.

همچنین اقداماتی برای شروع به فعالیت و تولید کارخانه در حال انجام است و به زودی با ترکیب هیات مدیره جدید، فعالیت این واحد تولیدی از سر گرفته خواهد شد.

 

رایزنی موزه بانک ملی ایران و سفیر بلغارستان برای برگزاری نمایشگاه مشترک اسکناس

سفیر بلغارستان در بازدید از موزه بانک ملی ایران ضمن ابراز علاقه مندی به فعالیت های مشترک نمایشگاهی، ابراز امیدواری کرد نخستین نمایشگاه مشترک اسکناس به مناسبت نخستین سالگرد تاسیس این موزه با مساعدت بانک مرکزی بلغارستان در اواخر تیرماه برگزار شود.

کریستو پولنداکف ضمن بازدید از موزه بانک ملی ایران و اشیای قیمتی و آثار نفیس موجود در آن، از نزدیک با تاریخ تاسیس بانک ملی ایران و سیر تحول بانک و پول در ایران آشنا شد.

سفیر بلغارستان همچنین با درج یادداشتی در دفتر یادبود موزه بانک ملی ایران، مجموعه به نمایش درآمده در ساختمان فاخر صندوق پس انداز بانک ملی ایران را ستود.

لازم به ذکر است، همکاری های متقابل و برگزاری نمایشگاه های مشترک میان ایران و بلغارستان در حوزه بانکداری از جمله موضوعات مطرح شده در این بازدید بود.

 

مبارزه با پولشویی، پرونده ویژه مجله بانک ملی ایران در شماره 251

 تازه ترین شماره مجله بانک ملی ایران با پرونده ویژه مبارزه با پولشویی و تیتر «شستشوی کثیف، ممنوع» منتشر شد.

در این پرونده به ابعاد مختلف و اقدامات متنوع مبارزه با پولشویی در بانک ملی ایران پرداخته شده و کارکنان اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک، مهمانان ویژه آن بوده اند.

«مبارزه با پولشویی نیاز به فرهنگ سازی دارد»، «استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با پولشویی» و «شلیک پول کثیف به اقتصاد» از جمله مطالبی است که در این پرونده دیده می شود.

بانکداری اجتماعی نیز مورد توجه این شماره مجله بوده به طوری که مطلب جامعی با عنوان «بانکی به نفع اجتماع و محیط زیست» در آن منتشر شده است.

گفت و گو با رئیس شعبه موفق دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، گفت و گو با قهرمان جانباز و عضو تیم ملی سوارکاری که همکار بازنشسته بانک است و گزارشی از شعبه حافظ به همراه ده ها مطلب خواندنی دیگر در تازه ترین شماره مجله بانک ملی ایران گنجانده شده است.

این مجله در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور توزیع می شود. امکان دریافت مجله از طریق سایت بانک نیز با مراجعه به آدرس www.bmi.ir  و قسمت اخبار و نشریات بانک فراهم است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی 85 ساله دارد و تلاش شده تا در شماره های اخیر با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا، علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

 

توقف صدور و توزیع چک های غیر صیادی در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در عمل به دستورات بانک مرکزی برای پیاده سازی کامل سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی چک (صیاد)، صدور و توزیع چک های غیر صیادی را متوقف کرده است.

چک های صیاد از مشخصات ویژه ای برخوردارند که از جمله آنها می توان به استفاده از تصویر سه بعدی نشان و عبارت چاپخانه دولتی ایران در خمیر کاغذ اشاره کرد. این سامانه همچنین با اختصاص یک شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک امکان استعلام و پیگیری وضعیت چک از طریق پیامک برای گیرنده چک را تسهیل کرده و باعث افزایش اعتبار دسته چک در تبادلات مالی کشور می‌شود.

سامانه صیاد با متمرکز‌سازی درخواست‌های دسته چک، امکان اعتبار سنجی صاحبان حساب و امضا را فراهم ساخته و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری می‌کند.

 

بانک ملی ایران اکنون به صورت ماهانه بیش از 140 هزار جلد دسته چک شامل انواع 25 برگی، 50 برگی و 100 برگی در واحدهای مختلف توزیع می کند.

 

پرداخت 28 هزار فقره تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران به زوج های جوان

بانک ملی ایران در دو ماه نخست امسال حدود 28 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج های جوان پرداخت کرده است.

 با توجه به رویکرد این بانک در حمایت از ازدواج جوانان، بخش عمده تسهیلات قرض الحسنهپرداختی بانک در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اختصاص داشت به طوری که در مدت مذکور، تعداد 27 هزار و 962 فقره تسهیلات در این بخش به ارزش چهار هزار و 296 میلیارد و 171 میلیون ریال تخصیص داده شده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز بیش از 222 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرد که این تعداد تسهیلات مبلغی بیش از 23 هزار و 126 میلیارد ریال را در بر گرفت.

همچنین این بانک به جهت کسب بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج در طرح ضربتی سال گذشته، مورد تقدیر رییس کل بانک مرکزی قرار گرفت.

در سال 1396 به هر یک از زوجین مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق گرفت که مدت بازپرداخت این تسهیلات 48 ماهه با اقساط مساوی و با نرخ کارمزد 4 درصد بود.

سقف این تسهیلات در سال 97 به منظور حمایت از ازدواج جوانان و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی به 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین با دوره بازپرداخت 60 ماهه و نرخ کارمزد 4 درصد افزایش یافت که پرداخت آن بلافاصله در در تمامی شعب بانک ملی ایران کلید خورد.

لازم به ذکر است، به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

 

90  کمک هزینه خرید مسکن، جایزه ویژه سی و نهمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران

90 کمک هزینه یک میلیارد ریالی خرید مسکن، جایزه ویژه سی و نهمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

 31 مردادماه آخرین مهلت سپرده پذیری جهت افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی برای شرکت در سی و نهمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز این بانک و بهره مندی از جوایز آن است.

علاوه بر جوایز ویژه کمک هزینه خرید واحد مسکونی، 290 کمک هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به ارزش 500 میلیون ریال، 390 کمک هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به ارزش 200 میلیون ریال و 890 کمک هزینه 150 میلیون ریالی ازدواج بخشی دیگر از جوایز این دوره از حساب های قرض الحسنه پس انداز برای پاسخ به خیر اندیشی و نیک اندیشی مشتریان است.

همچنین یک هزار و 90 کمک هزینه 25 میلیون ریالی تحصیلی، یک هزار و 90 کمک هزینه پنج میلیون ریالی خرید صنایع دستی و 711 هزار و 90 جایزه نقدی800 هزار ریالی از دیگر جوایز سی و نهمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

دارندگان حساب های قرض الحسنه پس انداز علاوه بر برخورداری از پاداش معنوی کمک به نیازمندان، می توانند از انواع خدمات بانکی و نیز جوایز قرعه کشی این حساب ها بهره مند شوند.

باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی 500 هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ 500 هزار ریال به مدت سه ماه یا 90 روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌هاست.

 

کارسازی 705 فقره حواله ارزی بانک ملی ایران در دو ماه نخست امسال

در دو ماه نخست امسال 705 فقره حواله ارزی توسط بانک ملی ایران کارسازی شده است.

مجموع خدمات ارز بازرگانی این بانک در بخش گشایش های اعتبارات، بروات اسنادی و حواله های ارزی صادره بابت واردات کالا از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به سال گذشته از نظر تعداد حدود سه برابر و از نظر مبلغ بیش از سه برابر رشد داشته است.

طی مدت مذکور، تعداد 705 فقره حواله وارده و صادره ارزی با حجم 73 میلیون دلار کارسازی شده است.

همچنین جذب سپرده های ارزی شعب بانک نیز در سال گذشته از رشد حدود دو برابری برخوردار بوده است.

 

بانک ملی ایران میزبان نشست مدیران و معاونان پارلمانی دستگاه های اجرایی کشور

جلسه مشترک مدیران، معاونان و نمایندگان امور مجلس دستگاه های اجرایی کشور به میزبانی بانک ملی ایران و با حضور مدیر عامل این بانک و معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد.

 دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک در این نشست با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران همواره در راستای همسویی با سیاست های دولت محترم گام بر می دارد، گفت: برگزاری این جلسات می تواند موجب ایجاد همگرایی و همدلی برای پیشبرد اهداف مشترک میان دستگاه های اجرایی با نمایندگان مجلس شود و بانک ملی ایران به جهت حس همگرایی خاص خود، علاقه مند است تا در کنار مردم باشد و در امور توسعه ای کشور ایفای نقش کند.

وی اظهار کرد: این بانک قریب به 90 سال قدمت دارد و تاکنون یک بنیاد نهادساز بوده و بانک مرکزی، بانک کشاورزی، بانک مسکن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ده ها نهاد و سازمان دیگر از آن ایجاد شده اند.

حسین زاده با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران اکنون با سه هزار و 300 شعبه داخلی و 17 شعبه خارجی در حوزه نظام بانکی کشور فعال است، عنوان کرد: این بانک نقش توسعه ای نیز در کشور به دوش دارد به طوری که در مناطق محرومی که هیچ بانکی حاضر به خدمات رسانی نیست، هم به فعالیت می پردازد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور نیز ضمن تقدیر از میزبانی بانک ملی ایران از این نشست اظهار کرد: خوشبختانه همراهی و انسجام خوبی در کل نظام جمهوری اسلامی برقرار است و تجربه ثابت کرده که این همدلی و همراهی موجود می تواند در حل مسایل کشور و ارتقای تعاملات مجلس با بخش های مختلف اجرایی بسیار راهگشا باشد.

وی تاکید کرد: در سایه این همراهی اواخر سال گذشته سه وزیر توانستند رای دوباره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگیرند و پیام تقویت دولت به جامعه سیاسی کشور داده شد.

امیری به طرح سوالات اخیر از رییس جمهوری نیز در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: هیچ مخالفتی در امر نظارت بر دولت ها وجود ندارد اما سوالات متعدد می تواند قانون اساسی را بی خاصیت جلوه دهد و نباید نگاه های جناحی در این ابزار نظارتی دخیل باشد.

در پایان این نشست معاونان پارلمانی وزراتخانه های امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، آموزش و پرورش، دادگستری و... نیز راهکارهایی برای تعامل بیشتر مدیران، معاونان و نمایندگان امور مجلس دستگاه های اجرایی کشور با نمایندگان مجلس ارایه کردند.

شایان ذکر است، این جلسات به صورت دوره‌ای و به منظور اطلاع از آخرین وضعیت عملکرد هر یک از معاونان، نمایندگان و مشاوران امورمجلس دستگاه های اجرایی کشور برگزار می شود که در پایان مراسم شب گذشته هم ضیافت افطاری به منظور ایجاد همدلی و همگرایی به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران خبر داد: تشکیل کارگروه های شهرداری تهران و شبکه بانکی

مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور از تشکیل دو کارگروه تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری تهران و کارگروه تخصصی انجام پروژه‌های شهری خبر داد.

 دکتر محمدرضا حسین‌زاده پس از اتمام جلسه مشترک مدیران عامل تعدادی از بانک‌های کشور با شهردار تهران ضمن اعلام این خبر، به مباحث مطرح شده در این نشست اشاره کرد و توضیح داد: بررسی و مذاکرات نشست منتج به تصمیمی برای تشکیل دو کارگروه بین نظام بانکی و شهرداری تهران شد. یکی از این کارگروه‌ها تدارک نظام پرداخت منظم برای تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری را می‌بیند و کارگروه دوم برای حمایت از پروژه‌های عمرانی، زیستی، فنی، حمل‌ونقل و هر موردی که برای شهرداری اولویت داشته باشد، تشکیل می‌شود.

به گفته رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، بانک‌ها در قالب کنسرسیومی اعلام آمادگی کرده‌اند که از پروژه‌های شهرداری حمایت کنند.

حسین‌زاده گفت: این حمایت‌ها، به ویژه برای رفع آلودگی پایتخت، انجام خواهد شد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این شهر برای مردم خوبمان یک شهر سالم و زیست‌پذیر و منطبق با استانداردهای جهانی باشد.

مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه به وضعیت آینده تهران تحت مدیریت جدید شهری اشاره و بیان کرد: تصور ما این است که آقای مهندس افشانی که سابقه استانداری و معاونت عمرانی وزارت کشور را در کارنامه کاری خود دارد، یک فرد متخصص در این حوزه است. بر همین اساس نیز آینده و دورنمای خوبی در انتظار تهران است و تصورم این است که ایشان بسیار حرفه‌ای و تخصصی شهر را اداره خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در این مقطع مشکلات شهر تهران می‌طلبید که چنین مدیری در رأس امور باشد تا مشکلات را به صورت حرفه‌ای و تخصصی ببیند و رفع کند. بانک‌ها هم ترجیح می‌دهند با مدیران حرفه‌ای همکاری کنند.

استقبال شهردار تهران از تشکیل کارگروه‌های مشترک

پرداخت بدهی‌های پیشین شهرداری و تأمین هزینه‌های به سرانجام رساندن پروژه‌های شهرداری دو دغدغه مهم شورای شهر تهران در ماه‌های گذشته بودند. از سویی شهردار تهران در شروع کار تلاش می‌کند این نگرانی‌ها را به حداقل برساند و نشست محمدعلی افشانی با مدیران بانکی هم به همین دلیل برگزار شد.

سیدمحمدعلی افشانی در این نشست گفت: خوشبختانه مدیران بانکی کشور به دشواری و مشکلات عدیده کلانشهر تهران و مسائل شهرداری واقف هستند و شرایط اقتصادی موجود نیازمند حمایت و همکاری همه ذینفعان اقتصادی با مدیریت شهری است.

وی اظهار کرد: تهران صرفاً مرکز استان نیست، بلکه این شهر پایتخت کل کشور و دارای تنوع قومی و دینی بوده و همه آنها به واسطه قدرت رأیشان، صاحب حق هستند. تهران مرکز ثقل و گرانیگاه ایران است و دولت، مجلس، نظام بانکی، مدیران شهری و تمام ذینفعان در اداره این کلانشهر، مسئولیت مدنی مشترک دارند و باید موجب افزایش احساس همگرایی بیشتر و ایفای نقش مسئولیت مدنی مشترک در بین همگان شوند.

شهردار تهران گفت: بانک‌ها نقش مؤثر و مفیدی در توسعه کشور دارند و اکثریت پروژه‌های اقتصادی و عمرانی با مشارکت بانک‌ها اجرا شده یا می‌شوند؛ از این‌رو کارگروه مشترک شهرداری و بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری بیشتر در شهر و تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک‌ها تشکیل می‌شود که نقش مؤثری در توسعه شهر خواهد داشت.

 

بانک ملی ایران نقدینگی شما را باز می گرداند!

بانک ملی ایران با پرداخت تسهیلات خرید دین، نقدینگی را پیش از موعد مقرر به دارندگان اسناد و اوراق تجاری باز می گرداند.

 تسهیلات خرید دین فرصتی برای بخش های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیاز به نقدینگی دارند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

بانک در این روش، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پرداخت  تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاههای تولیدی پس از بررسی صورت های مالی حسابرسی شده و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به تسهیلات سرمایه درگردش تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است.

ملاک تعیین سقف پرداخت  تسهیلات خرید دین در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

در خرید دین بروات نیز دیون موضوع برواتی که به قبول براتگیر رسیده است، در قالب عقد خرید دین قابل خریداری خواهد بود؛ مشروط بر اینکه  مبلغ اسمی سفته یا برات از تمبر الصاقی آن بیشتر نباشد. بر این اساس اسناد تضمینی قابل خریداری نیستند.

سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

بیمارستان بانک ملی ایران به ١٢٠٠زائر حرم امام خمینی (ره) خدمت رسانی کرد

چادر سلامت بیمارستان بانک ملی ایران به ١٢٠٠ زائر حرم حضرت امام خمینی (ره)،خدمات درمانی ارائه کرد.

 «چادر سلامت» این بیمارستان، روز چهاردهم خرداد و همزمان با برگزاری مراسم در نزدیکی ایستگاه متروی حرم مطهر مستقر شد.

این مرکز  با حضور 10 نفر پزشک، پرستار و کارکنان بیمارستان بانک ملی ایران انواع خدمات درمانی مانند تست سلامت، تست قند خون، فشار خون و ...  را به زائران حرم امام خمینی (ره)ارائه کرد.

 

فروش روان ارز مسافرتی در شعب بانک ملی ایران

همه شعب ارزی بانک ملی ایران برای فروش ارز مسافرتی آمادگی کامل دارند.

 

بازدید رایزن بازرگانی سفارت پاکستان از موزه بانک ملی ایران

نذر محمد راجنها رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران امروز از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد و از نزدیک با تاریخ بانک ملی ایران، سیر تحول بانک و پول در ایران و اشیای قیمتی و آثار موجود در موزه آشنا شد.

 نذر محمد راجنها در جریان این بازدید با درج یادداشتی در دفتر یادبود موزه بانک این بازدید را همانند سفری در تاریخ، فرهنگ و اقتصاد کشور ایران دانست.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان همچنین در این بازدید گفت: پیشرفت بانک ملی ایران طی نزدیک به یک قرن در حوزه بانکداری چشمگیر و بی نظیر است.

تعاملات آتی، همکاری های متقابل و برگزاری نمایشگاه های مشترک بین ایران و پاکستان در حوزه بانکداری از جمله موضوعات مطرح شده در بازدید امروز بود.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران رو به روی سفارت آلمان واقع است که در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

تسهیلات 265 میلیارد ریالی بانک ملی ایران به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بانک ملی ایران در راستای توان بخشی و توسعه اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، 265 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در دو ماه نخست سال جاری پرداخت کرده است.

 

 در فروردین و اردیبهشت ماه امسال یک هزار و 647 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 265 میلیارد ریال با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص داده شده که از این میزان سهم تسهیلات خود اشتغالی یک هزار و 524 فقره به ارزش 257 میلیارد ریال بوده است.

در بخش مشاغل خانگی نیز 123 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش هشت میلیارد ریال پرداخت شده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز حمایت ویژه ای از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته به طوری که هشت هزار و 197 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی در 50 هزار و 944 فقره پرداخت کرده است.

این بانک طی سال های 90 تا 96 هم در راستای همراهی با نظام بانکی در جهت فقرزدایی از کشور، 225 هزار و 427 طرح به ارزش 23 هزار و 554 میلیارد ریال اجرایی کرده که 175 هزار و 562 خانوار نیز با رسیدن به خودکفایی از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شده اند.

لازم به ذکر است، طی مدت مذکور 779 هزار و 56 طرح به ارزش 75 هزار و 282 میلیارد ریال توسط بانک های کشور برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شده که از این میزان بانک ملی ایران با کسب بیشترین سهم تسهیلات دهی در میان بانک های عامل، رتبه نخست را کسب کرده است.

«بام» اقساط تسهیلات شما را محاسبه می کند

یکی از مهمترین سوالات متقاضیان دریافت تسهیلات، میزان اقساط و سودی است که در طول دوره باید توسط آنها پرداخت شود. سامانه «بام» بانک ملی ایران به راحتی این ارقام را برای مخاطبان محاسبه می کند.

 کاربران سامانه «بام» می توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در این سامانه و ورود به بخش «محاسبه گرها» از خدمات آن استفاده کنند.

یکی از خدمات این بخش، محاسبه اقساط تسهیلات است. متقاضی ابتدا باید مشخص کند نوع تسهیلات دریافتی او کدام یک از انواع جعاله، اجاره به شرط تملیک، فروش اقساطی، مرابحه یا سایر انواع تسهیلات است.

سپس باید مدت زمان بازپرداخت و مدت زمان توقف بر اساس ماه مشخص شود. مدت زمان توقف یا دوره تنفس به مدت زمان بین اعطای تسهیلات تا سررسید اولین قسط گفته می‌شود و مربوط به تسهیلاتی است که بازپرداخت آنها بلافاصله پس از پرداخت آغاز نمی‌شود. به عبارت دیگر مدت زمان توقف، فرصت معینی است که به تسهیلات گیرنده تا سررسید اولین قسط داده می‌شود.

مرحله پایانی، انتخاب میزان تسهیلات مورد تقاضاست. پس از طی این مراحل، سامانه «بام» دو پارامتر «مبلغ قسط» و «سود کل» را محاسبه کرده و نمایش می دهد.

همچنین در یک نمودار دایره ای، میزان تسهیلات دریافتی و مبلغ اضافه پرداخت به صورت مقایسه ای نشان داده می شود.

 


ثبت نظر

ارسال