احراز هویت مرکز ثقل سفر دیجیتالی است

نمایه بانک : نشست تخصصی ”احراز هویت، مرکز ثقل سفر دیجیتالی” بعدازظهر سه شنبه 19 دی 1402، هم زمان با دومین روز فعالیت نهمین نمایشگاه تراکنش ایران با اسپانسری شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت در سالن آمفی تئاتر مرکز آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری برگزار شد.
  • سه شنبه 19 دی 1402 ساعت 18:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی Transaction، وحید مافی؛ مدیر فناوری اطلاعات شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، محسن باقری؛ مدیر توسعه کسب و کار پردازش اطلاعات مالی پارت، امبر حکمت آزاد؛ رئیس اداره کل زیرساخت و شیکه بانک قرض الحسنه مهرایران و محمدرضا پورحسن مدیرعامل شرکت فن‌آوران اعتماد راهبر (فنار). به عنوان سخنرانان این نشست تخصصی درباره چند محور تعیین شده در این زمینه سخنرانی کردند.

 

سخنران آغازینِ این نشست، محسن باقری؛ مدیر توسعه کسب و کار شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت با اشاره به تحقق شیوه جدید احراز هویت در دوران کرونا در کشورمان گفت: ما در مجموعه پارت، برای اولین بار از طریق بخش خصوصی، روند احراز هویت را از طریق بیومتریک از راه دور و مبتنی بر هوش مصنوعی اجرایی کردیم.

 

امیر حکمت آزاد؛ رئیس اداره کل زیرساخت و شیکه بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به اینکه ما در بانک مهر از ابتدا بنا نداشتیم به صورت سنتی و مانند سایر بانک‌ها فعالیت کنیم، اضافه کرد: ما الحمدالله در جهت بانکداری به روش نوین رویکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشتیم و در موضوعاتی چون احراز هویت به موفقیت رسیدیم و شاهد ارائه تسهیلات بانکی بدون حضور مشتریان بودیم.

 

وی همچنین گفت: فناوری به خصوص هوش مصنوعی به گونه‌ای پیشرفت کرده که در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص حوزه بانکی نقش مهمی را ایفا می‌کند که نمی‌توان به هیچ وجه آن را نادیده گرفت.

 

در ادامه این نشست وحید مافی؛ مدیر فناوری اطلاعات شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت از رویکردی قانونگذار در بحث‌ احراز هویت غیرحضوری یاد کرد که خاکستری است و گفت: ما در مجموعه پارت در سال ۹۶ با ورود به حوزه هوش مصنوعی و در بخش سخت افزار متوجه شدیم هیچ امکاناتی در کشورمان وجود ندارد، از این رو قوی ترین Hpc را راه‌اندازی کردیم و امروز بیش از ۱۵۰ نفر در بخش هوش مصنوعی مجموعه ما در حال انجام فعالیت و تحقیقات هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر شرکت پارت و شرکت هایی مثل ما در حوزه احراز غیرحضوری هویت فعالیت نمی‌کردند، بدون شک حاکمیت امروز با مشکل بزرگی روبه رو می شد، از این رو لازم و ضروری است که بستر حمایتی از این شرکت ها فراهم شود.

 

در ادامه این نشست محمدرضا پورحسن؛ مدیرعامل شرکت فن آوران اعتماد راهبر با اشاره به رویکرد این شرکت در بحث امضای دیجیتال گفت: تا سال 1399 بخشی از موضوع امضای الکترونیک در کشورمان به صورت دستی صورت می گرفت، از این رو در دوران کرونا براساس تصمیم مسئولین کشورمان مسئله احراز غیرحضوری و امضای دیجیتال را کلید زدیم. این روند سبب شد هزینه ها کاهش پیدا کند و موضوعاتی چون سفته و چک الکترونیک وارد نظام بانکی کشور شد.

 

به گفته مدیرعامل شرکت فن آوران اعتماد راهبر «تا به امروز بیش از ۳ میلیون امضای الکترونیکی احراز شده است و ما در حال حاضر در حوزه هایی چون اثرگذاری احراز هویت در صدور امضای الکترونیکی، توسعه بازار امضای دیجیتال و چالش های امضای الکترونیکی دغدغه هایی داریم که امیدواریم با حمایت دولت این دغدغه و مشکلات و انحصار پیش آمده از بین برود و سهم دولت از این بخش کاهش پیدا کند و ما شاهد تحقق رویکردهای تجارت الکترونیک در کشور باشیم.

 

نمایشگاه تراکنش ایران به مدت ۳ روز، از ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری و هتل لاله برگزار می‌شود. در این دوره حدود ۵۰ نشست‌ تخصصی و فرصت‌ گفتگوی B2B، با حدود ۲۵۰ سخنران و عضو کمیته علمی، ۶۰ کارگاه معرفی محصول و با برنامه‌هایی متنوع میزبان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری است.


ثبت نظر

ارسال