افزایش 50 درصدی حواله‌های ارزی بانک تجارت/ نامگذاری شعبه بانک تجارت به نام پروفسور ثبوتی

نمایه بانک : حجم حواله‌های صادره و وارده بانک تجارت با افزایش 50 درصدی از 1011 حواله در پنج ماه اول سال 96 به بیش از 1566 حواله طی پنج ماهه سال جاری افزایش یافته است./ بانک تجارت به پاسداشت خدمات پروفسور یوسف ثبوتی فیزیکدان و منجم سرشناس ایرانی نام یکی از شعب خود در استان زنجان را به شعبه پروفسور ثبوتی تغییر داد.
  • دوشنبه 26 شهریور 1397 ساعت 2:46

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، خرید و فروش ارز (از و به مشتریان) توسط بانک تجارت در پنج ماهه سال 1396 معادل 940.38  میلیون دلار بوده که در مدت مشابه با افزایش چشمگیر به بیش از 1648میلیون دلار رسیده است. در این حوزه، حجم حواله‌های صادره و وارده بانک تجارت نیز با افزایش 50 درصدی از 1011 حواله در پنج ماه سال 96 به بیش از 1566 حواله طی پنج ماهه سال جاری بالغ شده است. میزان گشایش اعتبارات اسنادی نیز در بانک تجارت همگام با سایر خدمات ارزی و بین المللی با افزایش حدود 10 درصدی همراه بوده است.

بر اساس این آمار، بانک تجارت در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط در بازه زمانی پنج ماهه سال 1396 بیش از 17 هزار و 737 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده که این تسهیلات در مدت پنج ماهه سال جاری با افزایشی قابل ملاحظه به عدد 24 هزار و 115 میلیارد ریال رسیده است. در بخش تسهیلات اعطایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز با بررسی آمار افزایش 20 درصدی مشاهده می‌شود.
 
 
نامگذاری شعبه بانک تجارت به نام پروفسور ثبوتی
 
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، در مراسمی به میزبانی این بانک که روز دوشنبه نوزدهم شهریور ماه با حضور مسئولان استان زنجان برگزار شد، از یک عمر تلاش بی‌وقفه استاد فرهیخته پروفسور ثبوتی قدردانی به عمل آمد.
عباس اشرف‌نژاد نایب رئیس هیات مدیره بانک تجارت در این مراسم ضمن اشاره به بخشی از توفیقات علمی و پژوهشی پروفسور ثبوتی، گفت: حمایت از تولید علم و اتخاذ رویکرد دانش‌بنیان در بانک تجارت یک ارزش محسوب می‌شود و با تصمیم هیات مدیره این بانک و با هدف تقدیر از تلاش‌های ایشان، تغییر نام یک شعبه بانک تجارت به نام پروفسور ثبوتی صورت گرفته است.
پروفسور ثبوتی در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم، طی سخنانی صمیمی و بی‌آلایش، پاسخی محبت آمیز به برگزارکنندگان مراسم داد و خاطراتی از دوران تحصیل خود بیان کرد.
پروفسور ثبوتی فیزیکدان و منجم سرشناس ایرانی، استاد دانشگاه‌های نیوکاسل انگلستان، پنسیلوانیا و نورث ایسترن آمریکا، صنعتی شریف، شیراز و تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بوده است. وی همچنین به عنوان موسس رصدخانه ابوریحان بیرونی شیراز، موسس انجمن نجوم ایران، نماینده ایران در مجمع فرهنگستانهای علوم جهان، محقق ارشد انیستیتوی نجوم و اختر فیزیک در دانشگاه آمستردام هلند، و چهره ماندگار علمی کشور شناخته می‌شود.
بانک تجارت به منظور تقدیر از خدمات علمی پروفسور ثبوتی، شعبه کد 17330 این بانک را به نام وی تغییر داد.

ثبت نظر

ارسال