فراخوان مقاله نویسی درباره مبارزه با پولشویی /

الزام اخذ شناسه برخط شهاب برای مشتریان حقوقی بانک ملی ایران

نمایه بانک : در راستای اجرای قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و بخشنامه اخیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ها از ارائه خدمات به حساب های فاقد شناسه شهاب مشتریان حقیقی و حقوقی منع شده اند.
  • سه شنبه 30 مهر 1398 ساعت 7:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ا و پس از غیر فعال شدن حساب های فاقد شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) مشتریان حقیقی در بانک ملی ایران، حساب های فاقد شناسه شهاب مشتریان حقوقی نیز در آینده ای بسیار نزدیک غیر فعال خواهند شد.


بنا بر الزام اخیر بانک مرکزی ج.ا.ا ضرورت دارد مشتریان گرانقدر حقوقی فاقد شناسه شهاب، در اسرع وقت به شعب  بانک مراجعه و ضمن ارائه مستندات و مدارک ثبتی و هویتی، نسبت به تکمیل و اخذ شناسه شهاب خود اقدام کنند.


ضمنا انجام این امر برای مشتریان حقیقی نیز مجدد در دستور کار بانک ها بوده و لازم است تمامی مشتریان از اخذ شناسه شهاب حساب خود مطلع باشند.

 

فراخوان مقاله نویسی در حوزه مبارزه با پولشویی

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، فراخوان مقاله نویسی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق در سطح جامعه و با هدف بهره گیری از توان تخصصی عموم مشتریان و سایر آحاد جامعه برگزار می شود.


علاقه مندان در حوزه تحقیق و نگارش مقاله می توانند در محورها و موضوعات، روش های نوین مبارزه با پولشوئی و تامین مالی تروریسم در شبکه بانکی، راهکارهای مبارزه با پولشویی در فضای سایبری و بانکداری الکترونیک، روش های مبارزه با پولشویی در حوزه تجارت بین الملل با رویکرد کاهش ریسک موسسات اعتباری، ضرورت های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم از منظر بانکداری اسلامی و نقش تطبیق در بانکداری اسلامی حداکثر تا تاریخ 25 آذر ماه 1398 به پست الکترونیکی اداره کل تطبیق، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به آدرس (aml0005@bmi.ir ) ارسال نمایند.


شایان ذکر است پس از بررسی و ارزیابی مقالات دریافت شده، پنج مقاله برگزیده اعلام خواهد شد.

 

امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت های بانک ملی ایران با #۶۰*۷۳۷*

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، با راه اندازی سامانه ای جدید، از این پس دارندگان گوشی های تلفن همراه غیرهوشمند نیز امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای کارت های بانک ملی ایران را خواهند داشت.

پیش از این تنها اپلیکیشن 60 رمز یکبار مصرف را در اختیار دارندگان گوشی های هوشمند قرار می داد، اما اکنون سامانه USSD طراحی شده، شرایطی ساده تر را برای دریافت رمز توسط گوشی های غیرهوشمند فراهم کرده است.

در این روش، مشتری می تواند ابتدا با وارد کردن کد دستوری #۶۰*۷۳۷* در سامانه ثبت نام کرده و پس از دریافت کد فعالسازی، مراحل ثبت نام را ادامه دهد.

سپس تنها با یک بار مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عملیات رمز، وارد منوی فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم شده و مشخصات لازم را وارد کند.

از این پس، دارنده گوشی تلفن همراه غیرهوشمند می تواند به سادگی از طریق همین کد دستوری، هر بار یک رمز دوم یکبار مصرف دریافت کند.

استفاده از کد دستوری برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف منحصر به گوشی های غیرهوشمند نیست، اما دارندگان گوشی های هوشمند باید توجه کنند که اگر پیش از این اپلیکیشن 60 و رمزبان را نصب کرده باشند، با استفاده از کد دستوری، رمز دریافتی پیشین آنها نامعتبر خواهد شد


ثبت نظر

ارسال