ایفای مسئولیت اجتماعی بانک ملی ایران با حمایت از سیل زدگان

نمایه بانک : بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه امسال بالغ بر 93 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به منظور حمایت از هموطنان سیل زده پرداخت کرده است.
  • چهارشنبه 13 بهمن 1400 ساعت 10:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی با ورود به حوزه مسئولیت های اجتماعی به عنوان نقطه قوت خود به ویژه در رویدادهایی مانند سیل، زلزله، ساخت مسکن در روستاها و... نقش بی بدیلی در  توسعه و پیشرفت کشور داشته و درواقع حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی در بانک ملی ایران بسیار وسیع است.

 

این بانک علاوه بر ارایه تسهیلات به سیل زدگان در ده ماه نخست امسال، بالغ بر 51 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در بخش تعمیر مسکن و احداث حمام روستایی در 394 فقره و یک هزار و 453 میلیارد و 555 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در بخش خرید انشعابات و امور کارگشایی در 9 هزار و 889 فقره وام پرداخت کرده است.

 

پرداخت تسهیلات در بخش مسکن محرومان شهری با معرفی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات این بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی است که تلاش کرده با ارائه تسهیلات، تخصیص بخشی از منابع خود به انجام امور عام المنفعه و اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی مستقیم و غیرمستقیم، بخشی از مشکلات افراد کم برخوردار را کاهش دهد.

 

بازدید مدیران ارشد بانک ملی ایران از روند اجرای پرداخت تسهیلات بدون ضامن

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، سید فرید موسوی عضو هیات عامل و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی و حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون شعب این بانک همزمان با اجرای طرح ارایه تسهیلات خرد بدون ضامن از شعب هفت تیر،امام حسین،مخابرات،آپادانا، سیمین،فارابی و نوبهار بازدید و ضمن گفت و گو با کارکنان بر اهمیت اجرای دقیق طرح ارایه تسهیلات خرد بدون ضامن، تاکید کردند.


موسوی در این بازدیدها با تاکید بر اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات خرد بدون ضامن ظرف 24 ساعت از تشکیل پرونده با احراز شرایط لازم تسهیلات خود را دریافت می کنند، گفت: مشمولان دریافت این تسهیلات با اعتبارسنجی های لازم، تسهیلات را دریافت می کنند.


وی افزود: این تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان، بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق و اعتبار سنجی مشتریان پرداخت می شود که شاغلان، بازنشستگان، مستمری بگیران، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و شرکت های خصوصی که حقوق خود را از بانک ملی ایران دریافت می کنند، جامعه هدف ما را تشکیل می دهند.


دیگر عضو هیات عامل بانک ملی ایران نیز در این بازدید ها گفت:در پی دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزارت امور اقتصادی و دارایی برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان معتبر که شرایط لازم را نیز داشته باشند، همه شعب بانک ملی ایران موظف هستند تا نسبت به اجرای صحیح این طرح اقدام کنند.


مونسان با تاکید بر لزوم تسریع فرآیند اعطای تسهیلات و تعامل بهینه با مشتریان عنوان کرد: تلاش ما بر این است در مدت باقی مانده تا پایان سال جاری ضمن افزایش مسئولیت پذیری همکاران در تعامل شایسته با مشتریان، خدمات شایسته‌ تری را به جامعه هدف ارایه کنیم.

 

ابلاغ آیین نامه واحد پرداخت تسهیلات 50 و 100 میلیونی بدون ضامن به شعب بانک ها

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  دکتر محمدرضا فرزین با تاکید بر اینکه هدف ما این است همه بانک ها طبق یک آیین نامه واحد عمل کنند، افزود: سیستم بانکی از این طرح حمایت می کند اما ممکن است گاها در برداشت از آیین نامه ها مشکلاتی پیش آمده باشد که آنها هم اصلاح می شوند و این یک رویه معمول در کل نظام بانکی خواهد شد.


وی ادامه داد: در مجموع دو عامل میزان تسهیلات پرداختی خرد و نحوه پرداخت تسهیلات خرد باید از هم تفکیک شوند.


به گفته فرزین، میزان تسهیلات پرداختی همان روال گذشته را دارد؛ یعنی افرادی که تقاضای دریافت وام خرد داشتند و از شرایط لازم نیز برخوردار بودند، اکنون می توانند وام خود را دریافت کنند اما دیگر نیازی به ضامن ندارند؛ ضمن اینکه شرایط دریافت این تسهیلات سهل تر است.


رئیس شورای هماهنگی بانک ها خاطر نشان کرد: البته امروز توافق شد به علت اینکه به پایان سال نزدیک می شویم و همزمان نیز نیاز مردم به تسهیلات خرد افزایش می یابد، تلاش کنیم بخشی از این تسهیلات خرد را در بانک ها افزایش محسوسی دهیم تا نیازهای مردم هم برطرف شود.


ثبت نظر

ارسال