بانک توسعه تعاون رتبه اول در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را کسب کرد/ همکاری مساعد بانک توسعه تعاون با دولت در طرح بزرگ اشتغال‌زایی

نمایه بانک : بر اساس گزارش سازمان برنامه‌ و بودجه کشور بر مبنای تسهیلات مصوب به کل منابع تجهیز شده، بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد را داشته است.
  • چهارشنبه 23 خرداد 1397 ساعت 12:49

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی عملکرد استان‌های زنجان، قزوین و گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با تأکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد اشتغال در کشور خاطرنشان کرد: امروزه بحران بیکاری یکی از معضلاتی است که بیشتر خانواده‌ها در کشور با آن درگیر هستند و برای رفع این معضل دو طرح اشتغال پایدار روستایی و فراگیر در اواخر سال گذشته ابلاغ شد.

وی افزود: پس از ابلاغ این طرح بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل با تشکیل کارگروه ویژه اشتغال نهایت توان خود را در سرعت بخشی و افزایش کیفیت اجرای این طرح‌ها به کاربست و آن را ازجمله راهبردهای اصلی بانک در سال جاری قرارداد.

مهدیان اجرای این طرح‌ها را فرصتی مغتنم در جهت همسویی باسیاست‌های نظام، دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نمود و افزود: ایجاد اشتغال ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت به شمار می‌آید و بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون اهتمام ویژه‌ای در اجرای هرچه بهتر آن خواهد داشت.

مهدیان بر هماهنگی مضاعف بین ستاد و صف در تسریع روند پرداخت تسهیلات تأکید کرد و افزود: کلیه شعب در سراسر کشور باید با افزایش تمرکز و دقت بر روی این پرونده‌ها پرداخت این تسهیلات را سرعت بخشند.

 

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا سقف 60 میلیارد ریال به استان‌ها تفویض شد

به‌منظور تسهیل فرآیند و کاهش زمان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، بانک توسعه تعاون تا سقف 60 میلیارد ریال به مدیریت شعب استان‌ها تفویض اختیار کرد.

فتاحی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی عملکرد استان‌های زنجان، قزوین و گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و فراگیر با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات، سعی نموده است تا با تدوین آیین‌نامه‌های جدید، پرداخت این تسهیلات را سهل و راحت نماید و براین اساس علاوه بر تفویض اختیار به استان‌ها تا سقف 60 میلیارد ریال، وثایق را نیز به‌صورت مرحله‌ای از متقاضیان اخذ خواهد نمود.

عضو هیئت‌مدیره بابیان این مطلب که بر اساس گزارش سازمان مدیریت بانک توسعه تعاون رتبه اول را در پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال کسب کرده است خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون در این خصوص سعی نموده است تا با استفاده از مشاوران و کارشناسان اعتباری و سرمایه‌گذاری متقاضیان را در دریافت تسهیلات یاری نماید.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های ملی در استان‌ها خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در سطح ملی تا سقف 15 میلیارد تومان می‌باشد که اجرای این طرح‌ها در استان‌ها اثرات مثبتی بر تولید داخلی و افزایش اشتغال جوانان خواهد داشت.

 

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با میانگین نرخ 6 درصد توسط بانک توسعه تعاون

 

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون از پرداخت تسهیلات با نرخ میانگین 6 درصد در قالب طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی، امیر هوشنگ عصار زاده صبح امروز در نشست مشترک مدیران شعب بانک توسعه تعاون استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با موضوع بررسی روند اجرایی طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های حمایت از اشتغال در کشور طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی است که می‌تواند به رفع معضل بیکاری و توسعه پایدار روستاهای کشور منتهی شود.

وی با اشاره به تاریخچه تصویب و اجرای این طرح اذعان داشت: این طرح پس از تصویب و تبدیل به قانون؛ در نیمه دوم سال 96 با تدوین و تصویب آئین‌نامه‌ها به مرحله اجرا درآمد.

عصار زاده افزود: بر اساس این طرح بالغ‌بر 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست‌بانک و صندوق کارآفرینی و امید برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تخصیص‌یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس تخصیص‌های صورت گرفته بانک توسعه تعاون 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهارتا 10 درصد در بخش‌های مختلف و در مسیر ایجاد فرصت‌های جدید شغلی روستایی و عشایری پرداخت می‌کند.

این عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه با تأکید بر اینکه اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی اولویت نخست بانک توسعه تعاون در سال جاری است اظهار داشت: بانک توسعه تعاون با توجه به اهداف و مأموریت‌های ذاتی خود با تمام توان در مسیر توسعه بخش گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات در قالب طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی فرصتی ارزشمند برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری است که بانک توسعه تعاون تلاش دارد با ارائه عملکردی مناسب از خود نهایت بهره‌مندی از فرصت ایجاد اشتغال در شرکت‌های تعاونی روستایی و عشایر را فراهم کند.

وی ادامه داد: منابع مناسب این طرح فرصتی مغتنمی را برای توانمندسازی شرکت‌های تعاونی پیش روی بخش تعاون قرار داده است.

وی اضافه کرد: رویکرد تعاون یک رویکرد جهانی است و در دنیای امروز بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند قرن پیش روی بشر قرن تعاونی‌ها است. این صاحب‌نظران حل بسیاری از چالش‌های جهان را در سایه الگوی اقتصادی اجتماعی تعاون جستجو کنند.

 این گزارش حاکی است، نشست مشترک مدیران شعب بانک توسعه تعاون استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور عضو هیئت‌مدیره بانک و برخی مدیران ستاد در تبریز برگزار شد.

 

همکاری مساعد بانک توسعه تعاون با دولت در طرح بزرگ اشتغال‌زایی

 

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون گفت بانک توسعه تعاون تمامی منابع، امکانات و موجودیت خود را برای پیشبرد طرح اشتغال‌زایی به کار گرفته است.

سید باقر فتاحی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی مسائل طرح اشتغال و آموزش سامانه جامع نظارت اعتباری بابیان این مطلب خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون به‌منظور تسهیل و پیشبرد اجرای طرح اشتغال تفویض اختیارات به شعبه و مدیریت‌های استانی را به بالاترین سطح ممکن رسانده است تا در چارچوب مقررات و مطابق اصول دستگاه‌های نظارتی پرداخت تسهیلات سهل‌تر صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک توسعه تعاون در بحث حجم پرونده‌های بررسی‌شده و تسهیلات پرداختی جایگاه اول را در میان بانک‌های عامل این طرح دارا می‌باشد.

 در این جلسه حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری نیز خاطرنشان کرد: همکاری کامل استان‌ها سبب افزایش کیفیت و سرعت در پرداخت این تسهیلات خواهد شد.

مدیر اعتباری به‌عنوان نماینده اصلی نظام بانکی در کارگروه ملی افزود: در جلسات مهمی که در سطح کارگروه‌های ملی برگزارمی شود مسائل و مشکلات در ارائه این تسهیلات تشریح می‌گردد و راه‌حل‌های لازم جهت اجرای هرچه بهتر طرح ارائه می‌گردد که در این خصوص بانک توسعه تعاون روند مناسبی را دنبال نموده است.

در این جلسه که عضو هیئت‌مدیره و تعدادی مدیران ستادی حضور داشتند مدیران شعب استان‌ها نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس با طرح مسائل و ابهامات فضای تعاملی خوبی را برای تبیین و شفاف‌سازی موارد مطرح نمودند. در ادامه آموزش سامانه جامع نظارت اعتباری توسط همکاران اداره نظارت بر اعتبارات به‌صورت ویدئوکنفرانس جهت مدیران و همکاران استانی انجام شد.

 

ثبت نظر

ارسال