بانکداری دیجیتال با محوریت مشتری مداری در بانک ایران زمین

نمایه بانک : بانک ایران زمین به عنوان یکی از اولین بانک های پیشرو در تحولات دیجیتال، با در نظر گرفتن اهمیت گوشی های هوشمند در گذار این تغییرات از بانک سنتی به بانک دیجیتال، همچنین توجه در به کارگیری فن آوری های نوین که به واسطه گوشی های هوشمند در اختیار بیشتر کاربران است، گامی مهم در مشتری مدارتر شدن بانک ایران زمین برداشته است.
  • سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 13:15

به گزارش نمایه بانک ، مشتری مداری و رضایتمندی مشتریان در فضای فعالیت های اقتصادی از مفاهیم مهم به شمار می رود. اهمیت به مشتری در سازمان ها و واحدهای اقتصادی و محیط های کسب و کارها از آن جهت که در بردارنده یک تعامل دوجانبه میان سازمان خدمت رسان و مشتری است ، مستلزم دانش است و فعالان اقتصادی از آن در حوزه سود آوری مالی بهره می جویند.

 

یکی از مباحث و ارکان عمده در حوزه رقابت میان کسب و کارها در بدست آوردن رضایت مشتریان خلاصه می شود و همانا هر آن کسب و کاری که بتواند بیشتر رضایت مشتریان را برآورده کند در کار خود از رقبا موفق تر خواهد بود و رضایت مشتری برای سازمان ها و فعالان حوزه اقتصاد و صنعت به مثابه سرمایه ای ارزشمند تلقی می شود.

 

اتخاذ استراتژی های روشن، مناسب و متناسب با نوع فعالیت واحد اقتصادی نیز در این میان نقشی تاثیرگذار دارد. بانک ایران زمین به عنوان یکی از اولین بانک های پیشرو در تحولات دیجیتال، با در نظر گرفتن اهمیت گوشی های هوشمند در گذار این  تغییرات از بانک سنتی به بانک دیجیتال، همچنین توجه در به کارگیری فن آوری های نوین که به واسطه گوشی های هوشمند در اختیار بیشتر کاربران است، گامی مهم در مشتری مدار تر شدن بانک برداشته است.

 

بانک‌ ایران زمین از ابتدای تاسیس خود رویکرد دیجیتالی خود را در مرکز اهمیت قرار داده و دارای استراتژی‌ دیجیتالی روشنی است. ضمن اینکه این بانک با در نظر گرفتن زمینه های لازم برای دیجیتالیزه شدن که از جمله آن می توان به وجود گوشی های هوشمند در دست مشتریان اشاره کرد، توانسته برای حضور کمتر مشتریان در بانک و انجام امور روزانه بانکی مشتریان راهکارهای متناسبی را به کار گیرد تا مشتریان از این خدمات بانکی به راحتی بهره مند شوند.

 

توجه به رفاه و راحتی مشتریان در این بانک  مهمترین انگیزه برای ترسیم استراتژی های جدیدی بانک در نظر گرفته می شود. استفاده هر چه بیشتر مشتریان از خدماتی که در بستر تلفنهای هوشمند انجام می گیرد، سبب می شود که نیاز به افتتاح شعب بیشتر، برای این بانک احساس نشود، حتی در افق سیاست گذاری ها به جایی برسد که به بانک بدون شعبه بتوان فکر کرد.

 

از مولفه های اصلی مشتری مداری و جلب رضایت مشتری اراِئه خدمات بانکی در همان جایی است که مشتری حضور دارد و عدم نیاز برای حضور مشتریان در شعب خود یکی از اصلی ترین ویژگی های خدمات گسترده بانک ایران زمین است.

 

در این میان آموزش و سازمان دهی کارکنان این بانک برای تعامل درخصوص نیازهای مشتریان عصر دیجیتال و بالا بردن کیفیت پاسخگویی به مشتریان، یکی از ویژگی هایی است که بانک ایران زمین به نحو شایسته ای به آن پرداخته است.

 

بانکداری دیجیتال از نظر مدیران بانک ایران زمین به معنای بانکداری مشتری مدار تلقی شده، چرا که این مدیران معتقدند زمین بازی را مشتری مشخص می کند و خدمات بانکی باید در جایی ارائه شود که مردم خواهان آنند.

 

تعامل با مشتریان از ضروریات موفقیت صنعت بانکداری است، و بانک ایران زمین توانسته ارتباطی بسیارخوب  با مشتریانش برقرار کند. در این میان رسانه ها و ابزار دیجیتال نیز رابط ارزنده ای برای اتصال مشتریان بالقوه به بانک محسوب می شوند.

 

نویسنده و خبرنگار: نازیلا محمدی

 


ثبت نظر

ارسال