به هر دانشجو تا سه میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اعزام به عتبات عالیات اعطا می شود

نمایه بانک : بر اساس تفاهم نامه ای که میان بانک ملت و سازمان حج و زیارت و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، امضا شد ، به هر دانشجو تا سه میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اعزام به عتبات عالیات اعطا می شود.
  • پنجشنبه 1 آذر 1397 ساعت 1:11

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بنابر این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت، حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت و محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان رسید، هر دانشجو برای اعزام هوایی به عتبات عالیات از ۳۰ میلیون ریال و برای اعزام زمینی از ۲۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند خواهد شد. مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور،  ۱۸ ماه درنظر گرفته شده است.

دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت گفت : بانک ملت علاقمند است برای اقدام معنوی اعزام دانشجویان به عتبات عالیات مشارکت داشته باشد و با ارائه خدمات به زائران، از خیر و برکت این کار بزرگ بهره مند شود. به عبارتی بانک ملت به این کار معنوی، فراتر از وظیفه نگاه می کند، اعطای تسهیلات برای اعزام دانشجویان به عتبات را دارای خیر و برکت دنیوی و اخروی بوده و ما اثرات این کار ارزشمند را بارها در کار خود مشاهده کرده ایم و با افتخار آن را ادامه می دهیم.اعطای این تسهیلات، نه تنها منتی بر سر دانشجویان نیست  بلکه اعطای این فرصت بزرگ خدمتگزاری را شکر هستیم.
 
بیگدلی در مورد پیشینه این تسهیلات در بانک ملت گفت: با توجه به آغاز ثبت نام عمره مفرده دانشگاهیان در بانک ملت از سال ۱۳۸۶ ، این بانک بیش از ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۱.۱۰۰ میلیارد ریال را به دانشگاهیان، دانش آموزان و طلاب برای اعزام به سفر عمره اعطا کرده است. همچنین ثبت نام دانشگاهیان برای اعزام به عتبات عالیات در بانک ملت از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و در این زمینه نیز در سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ بالغ بر ۴۲ هزار فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب عقد قرض الحسنه اعطا شده است. در کنار این تسهیلات، بانک ملت نسبت به تهیه و تحویل بسته های اقلام فرهنگی شامل چادر، پیراهن، کتب ادعیه، کیف حمایل، مفاتیح، سی دی مناجات و سجاده طبق نظر ستاد عمره و عتبات عالیات با بودجه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال اقدام کرده است.
 
وی در ادامه افزود : امسال مبلغ تسهیلات اعطایی به دانشجویان برای اعزام به عتبات افزایش یافته است.  تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی برای اعزام زمینی و تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی برای اعزام هوایی به عتبات، به شعب بانک ملت ابلاغ و اجرایی شده است.
 
حمید محمدی (رییس سازمان حج و زیارت) گفت: بانک ملت به لحاظ مالی، این بستر را فراهم کرده است تا دانشجویان از طریق تسهیلات ویژه این بانک از زیارت معنوی عتبات، بهره مند شوند. بانک ملت در کنار وظایف اصلی خود، به دلیل بهره مندی از برکت و ارزش این کار فرهنگی و معنوی ماندگار، به اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای اعزام دانشجویان به عتبات روی آورده و در این زمینه پیشقدم شده است. خوشبختانه اعطای این تسهیلات در شعب بانک ملت نیز به سهولت انجام شده است که جای قدردانی دارد.
 
حجت الاسلام محمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز با اشاره به وجود ۲۵۰۰ مرکز آموزش عالی و تحصیل بیش از ۴.۵ میلیون دانشجو در آنها، اظهار داشت: اگر کمک های مالی و خدمات فرهنگی بانک ملت نبود نمی توانستیم در سال گذشته، بیش از ۲۲.۸۰۰ نفر را به عتبات اعزام کنیم. ۱۴ هزار نفر از این افراد  یعنی بیش از ۶۰ درصد کل اعزام شوندگان، با تسهیلات بانک ملت این امکان را پیدا کرده اند که موهبتی ارزشمند برای بانک ملت محسوب می شود. تاکنون مشکل جدی در این زمینه با بانک ملت نداشته ایم و اگر هم مشکلی وجود داشته با مساعدت مسئولان بانک، به سرعت رفع شده است.

ثبت نظر

ارسال