بهره برداری عملیات اجرایی ۵۹ هزار واحد مسکونی در گروه سرمایه گذاری مسکن

نمایه بانک : گروه سرمایه گذاری مسکن از حدود بیش از ۶۷ هزار واحد مسکونی در دست احداث، ۵۹ هزار واحد را به سرانجام رسانده و بهره برداری شده است.
  • سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 ساعت 15:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، در گروه سرمایه گذاری مسکن از ابتدای تأسیس تاکنون در مجموع عملیات اجرایی 67 هزاز و 600 واحد مسکونی را در قالب 415 پروژه توسط شرکت‌های تابع گروه سرمایه‌گذاری مسکن شروع شده که بالغ بر 59 هزار و 300 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.

 

همچنین بر اساس گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه گروه، در ساخت مجتمع‌های تجاری، اداری و آموزشی، ساخت آزاد راه، خطوط انتقال آب و آماده‌سازی زمین فعالیت‌های چشمگیری انجام شده است.



شرکت‌های تابعه شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در 28 استان و 36 شهر کشور، قرار دارند. این شرکت‌ها در حال حاضر 8.257 واحد مسکونی در دست ساخت و حدود 3.587 واحد مسکونی در مرحله طراحی، مطالعه و بررسی دارند.


با توجه به خاتمه عمده پروژه‌های در دست ساخت و ضرورت جایگزینی سبد تولید گروه با پروژه‌های جدید و همچنین توسعه فعالیت‌ها و افزایش حجم سبد پروژه‌های فعال شرکت، تعریف پروژه‌های جدید و افزایش سرعت ساخت در اولویت برنامه‌های گروه قرار گرفته است.


در سال مالی 98 بیش از 622 هزار مترمربع پروژه جدید به تصویب هیأت مدیره رسیده و برنامه‌ریزی تعریف بیش از 495 هزاز مترمربع در مجموعه گروه طی سال مالی پیش رو انجام شده است.


از سوی دیگر با در نظر گرفتن یکی از اهداف کلان شرکت مبنی بر قرار گرفتن در زمره 100 شرکت برتر ایران تا سال 1400، طبق رتبه‌بندی شرکتهای برتر ایران بر اساس آخرین رتبه‌بندی ارائه شده در دی ماه سال گذشته که به استناد عملکرد سال مالی گذشته انجام شده ، گروه سرمایه ‌گذاری مسکن حائز رتبه 150 کشوری در میان شرکت‌های برتر شده است. این شرکت همچنین در رتبه سوم گروه ساختمان و مهندسی عمران قرار گرفته است.


چهار شرکت زیرمجموعه گروه نیز در این رتبه‌بندی شرکت کرده و در میان 500 شرکت برتر کشور جای گرفتند. دو شرکت پردیس و جنوب با درآمدی بیش از 600 میلیارد ریال در صورت حضور در رتبه‌بندی، در میان 500 شرکت قرار می‌گرفتند.


در راستای تکمیل چرخه بهبود مدیریتی، پس از بازبینی زنجیره ارزش، فرایندهای اصلی زنجیره ارزش مورد بازبینی قرار گرفته و فرایندهای تعریف پروژه، طراحی، بازاریابی و فروش، مدیریت عملکرد و کنترل کیفیت بازطراحی شده و در مراحل انتهایی تصویب قرار گرفته‌اند.


همزمان با انجام اصلاحات، چرخه استقرار فرایندها حتی پیش از تصویب نهایی در گروه پیگیری شده است و در حال حاضر کلیه الزامات مدنظر در مراحل مختلف چرخه عمر پروژه از تعریف مشخصات و ورود به پروژه‌ها تا الزامات ضروری در فروش واحدها اجرایی شده است.

 


ثبت نظر

ارسال