بانک ملی ایران؛ یکی از بزرگترین برات های الکترونیکی کشور را صادر کرد/

بهره مندی بیش از 145 هزار نفر از تسهیلات جعاله بانک کارگشایی در ده ماه امسال

نمایه بانک : از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 145 هزار و 626 نفر توانسته اند از تسهیلات جعاله ضروری بانک کارگشایی بهره مند شوند./ با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیک طی هفته گذشته، یکی از بزرگترین برات های الکترونیکی کشور به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران به عنوان پیشگام نظام بانکی کشور در این عرصه صادر شد. همچنین از هفته گذشته تاکنون صدور 20 فقره سفته الکترونیکی در بانک ملی ایران محقق شده است.
  • یکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت 11:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که در این مدت به 145 هزار و 626  نفر به ارزش 22 میلیارد و 772 میلیون ریال تسهیلات جعاله ضروری پرداخت کرده است.

 

بانک کارگشایی در سال 1305 تحت عنوان مؤسسه رهنی دولتی تأسیس شد و پس از تأسیس بانک ملی ایران به عنوان یکی از واحدهای این بانک در راستای رفع نیازهای ضروری متقاضیان مشغول ارائه خدمات متمایز و منحصر به فرد درنظام بانکی شد. 

 

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات جعاله احتیاجات ضروری، نگهداری و حفاظت از طلا و جواهرات مشتریان، تخصیص صندوق امانت به مشتریان، افتتاح انواع حساب های بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک و ... از جمله خدمات بانک کارگشایی است.

 

تسهیلات قرض‌الحسنه بانک کارگشایی به‌ منظور رفع نیازهای مشتریان در مواقع ضروری مانند هزینه درمانی، کمک هزینه تحصیلی، تعمیر و تأمین مسکن و... به مشتریان و متقاضیان پرداخت می شود. 

 

درحال حاضر بانک کارگشایی با سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه و امیر کبیر) و 52 واحد در سراسر کشور فعالیت می کند.

 

بانک ملی ایران؛ یکی از بزرگترین برات های الکترونیکی کشور را صادر کرد

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  تاکنون بخشی از فرآیند صدور برات به صورت الکترونیکی و بخشی دیگر به صورت حضوری انجام می شد که با ارتقای فرآیند صدور برات الکترونیکی، این امر پس از ثبت تقاضا از سوی مشتری، تایید فاکتورهای ناظر بر صدور از جمله احراز هویت، امضای دیجیتال، فاکتور الکترونیکی و... و همچنین واریز حق تمبر کاملا به صورت الکترونیکی، غیرحضوری و 24 ساعته محقق شده است.

 

لازم به ذکر است، سفته و برات الکترونیکی بر اساس محل مصرف، موضوعیت خواهند داشت و در ابتدا تقاضا باید از سوی مشتری ایجاد و سپس برای دسترسی به سرویس ها به درگاه های بانک متصل شود.

 

بر این اساس در صورتی که در فرآیند اعطای تسهیلات غیرحضوری، تضمین سفته یا در بخش در تامین مالی زنجیره ای، صدور برات به صورت الکترونیکی باشد، سرویس فعال شده و پس از دریافت هزینه های مربوطه، امضای الکترونیکی مشتری به فرآیند اضافه می شود و درنهایت اوراق سفته و برات الکترونیکی در تعامل مشترک و از طریق سرویس های وزارت اقتصاد و بانک به صورت سیستمی در اختیار مشتری قرار می گیرند.

 

گفتنی است، ارزش برات الکترونیکی صادر شده در بانک ملی ایران به جهت تسهیل دسترسی کسب و کارها و مردم به این اوراق تجاری، شاخص و نقطه قوتی در نظام تامین مالی کشور است که به منظور صدور آن ۱۰ میلیون ریال نیز حق تمبر در وجه خزانه دولت واریز شده است.

 


ثبت نظر

ارسال