تحلیلی بر الزامات کاهش تعداد شعب بانک ها/ گیرندگان تسهیلات «قرض الحسنه» باوفاترند و ...

نمایه بانک : کاهش تعداد شعب و یا دست کم جلوگیری از افزایش آنها به منظور کمتر شدن حبس پول بانک ها، یک سیاست کلی است، اما این اقدام نمی تواند بدون تدبیر، به سرعت و در لحظه انجام شود، بلکه باید زوایای مختلف آن بررسی شود./ نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در حوزه قرض الحسنه نشان دهنده پایبندی جدی این دسته از تسهیلات گیرندگان به بازپرداخت اقساط در موعد مقرر است./ با حضور حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی و محمد رضایی رییس اداره کل سرمایه انسانی بانک ملی ایران، محمود خادمیان به عنوان سرپرست صندوق پس انداز ملی ایران معارفه شد.
  • دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 15:11

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، اساسا شعبه بانک، محل مراجعه مشتری است و در بسیاری از نقاط کشور، مردم تنها پس از ارتباط رو در رو و مشاهده شعبه فیزیکی، به یک نهاد مالی مانند بانک اعتماد می کنند. از سوی دیگر، حضور فیزیکی بانک در مناطق زیادی از کشور، باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است.

گرچه شعبه، ابزار کار بانکی است و نمی توان آن را به طور کلی حذف کرد، اما طبیعی است که تعداد آن باید در یک نقطه «مطلوب» قرار بگیرد، چرا که افزایش بی رویه شعب، می تواند علاوه بر حبس دارایی ها، سوددهی «مالی» آنها را نیز کاهش داده و حتی به زیان دهی مالی برخی شعب بیانجامد.

تاکید بر سوددهی یا زیان دهی «مالی» شعب، از آن جهت است که همه سود و زیان شعبه به موضوعات مالی محدود نیست.

وضعیت شعب بانک ها در مناطقی که ناملایمات مالی و اجتماعی ناشی از حوادث طبیعی (زلزله، سیل، خشکسالی و ...) یا افزایش نرخ بیکاری باعث امهال تسهیلات پرداختی از سوی بانک شده را تصور کنید! در این مناطق، به طور طبیعی شعب بانک ها زیان ده شده اند و فعالیت آنها از لحاظ اقتصادی موضوعیت ندارد، اما آیا بانک باید این شعب را تعطیل کند؟ شعبی که تسهیلات تکلیفی را می پردازند نیز وضعیتی مشابه همین را دارند.

اکنون بانک ملی ایران در دورافتاده ترین نقاط کشور شعبه دارد، در حالی که فعالیت آنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما حضور بانکی با قدمت 90 سال و با چنین توانی در سطح منطقه و جهان برای هر نقطه کشور اعتبار آفرین است.

در حال حاضر نیز به صورت روزمره، درخواست های متعددی برای راه اندازی شعبه در مناطق مختلف کشور به بانک ملی ایران می رسد، در حالی که این کار با محدودیت هایی مواجه است.

بانک ملی ایران با رعایت همه این جوانب، به دنبال ادغام کارشناسی شعب کم بازده است، اما در این راه اجازه نمی دهد به اعتماد مشتریان لطمه ای وارد شود.

 

گیرندگان تسهیلات «قرض الحسنه» باوفاترند

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی (NPL) نمود ویژه ای از نحوه بازگشت منابع بانک ها از محل تسهیلات پرداختی است.

صورت های مالی سال 1396 بانک ملی ایران نشان می دهد این شاخص در مقایسه با سال قبل آن 0.6 واحد کاهش یافته و به 7.3 رسیده است. این کاهش نشان دهنده عزم جزم بانک ملی ایران برای وصول مطالبات معوق است.

با این حال، نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در حوزه قرض الحسنه، رقمی کمتر از 2 را نشان می دهد. در واقع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک ملی ایران که اغلب مبالغ خرد را شامل می شود، کمترین میزان معوق را دارند.

 

تسهیلات قرض الحسنه برای اموری چون ازدواج و ایجاد اشتغال از سوی بانک و یا با معرفی نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت می شود.

 

کانون جوانه های بانک ملّی ایران حامی امنیت و صلح کودکان

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، برندگان مسابقه نقاشی زیر چتر صلح جوایز خود را از کانون جوانه های بانک ملی ایران دریافت کردند.

کانون جوانه های این بانک ضمن تلاش برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با مفاهیم پولی و بانکی، در حوزه فعالیت های اجتماعی مرتبط با این قشر از جامعه نیز حضور پر رنگ دارد. در همین راستا این کانون به عنوان حامی جشنواره نقاشی زیر چتر صلح که با همت انجمن علمی مطالعات صلح ایران و همکاری سازمان جهانی یونسکو برگزار شد، شرکت کرد.

مراسم اهدای جوایز این مسابقه در دفتر انجمن برگزار شد و تعدادی از برندگان مسابقه هدایای خود را از نماینده کانون جوانه های بانک ملی ایران دریافت کردند.

 

سرپرست صندوق پس انداز ملی ایران معارفه شد

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، معاون منابع انسانی بانک در این مراسم با تاکید بر اینکه عملکرد صندوق پس انداز ملی ایران بدلیل اثرگذاری بر اموری نظیر ازدواج و اشتغال جوانان و درمان و ... مورد توجه همه مسئولان مملکتی و نهادهای اجتماعی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد دیه کشور است، گفت: مدیرعامل بانک نیز به دلیل کارکرد مهم این صندوق، به آن توجه ویژه دارد.
رشید ارده با اشاره به اینکه امروز ایجاد اشتغال و فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان جزو دغدغه های ملی است، اظهار کرد: صندوق پس انداز در تسهیل این شرایط نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به اینکه شرایط صندوق هر روز در حال بهتر شدن است، گفت: خوشبختانه روند منابع صندوق نیز رو به رشد است و همین روند باعث شده همه مسئولان کشور از عملکرد آن تقدیر کنند.
وی همچنین با تبریک انتصاب سرپرست جدید این صندوق تاکید کرد: مسئولیت ها، امانت هایی در دست مدیران هستند و باید در طول دوره مدیریت به بهترین شکل از مسئولیت ها برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد..
در ادامه این جلسه سرپرست صندوق پس انداز ملی ایران نیز با ارایه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف این صندوق، از برنامه ریزی برای بهبود عملکرد آن خبر داد.

اطلاعیه مهم بانک ملی ایران درخصوص خرید و فروش ارز به نرخ بازار آزاد

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: معاملات ارز در واحدهای بانک ملی ایران به نرخ بازار آزاد، طبق ضوابط بانک مرکزی بوده و تماما بر اساس نرخنامه اعلامی بانک مرکزی (ETS) انجام می شود و کاملا با دستورالعمل ارزی آن بانک هماهنگ و در راستای سیاست های اعلامی می باشد.در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر مطلبی خلاف این رویه مطرح شده مورد تایید این بانک نمی باشد.


ثبت نظر

ارسال