جزئیات فروش اوراق گواهی سپرده 18 درصدی در بانک ملّی ایران/ تبریک مدیرعامل بانک ملّی ایران به مناسبت روز خبرنگار / استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملّی ایران، شرط سنی ندارد

نمایه بانک : مهمترین خبر هفته ای که گذشت در بانک ملی ایران، آغاز فروش اوراق گواهی سپرده بود؛ گرچه اخبار موزه و آغاز تحویل سکه های پیش فروش شده نیز در اخبار این هفته به خوبی نمود داشت.شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور تا روز دوشنبه 22 مرداد ماه جاری، تعداد محدودی اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری (عام ) را با نرخ سود علی الحساب 18 درصد سالانه عرضه می کنند.
  • پنجشنبه 18 مرداد 1397 ساعت 13:6

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این اوراق با سررسید یکساله، با نام، غیرقابل انتقال و قابل باز خرید قبل از سررسید با نرخ 16 درصد سالانه از تاریخ انتشار استمعامله ثانویه اوراق در بازار سرمایه از طریق شرکت های بورس اوراق بهادار تهران و یا فرابورس ایران امکان پذیر است.اوراق مذکور معاف از مالیات است و سود علی‌الحساب آن ماهانه پرداخت می‌شود.

سود 18 درصدی این اوراق، فرصت مناسبی برای هموطنان عزیز است تا از این امکان ویژه سرمایه گذاری استفاده کنند، در عین حال این که مدت عرضه اوراق محدود است و تمدید نخواهد شد.

 

تبریک مدیرعامل بانک ملّی ایران به مناسبت روز خبرنگار

 

 به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی مدیرعامل بانک ملی ایران طی پیامی فرا رسیدن 17 مردادماه و روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.

 در متن پیام دکتر محمدرضا حسین زاده آمده است:

هر چه زمان می گذرد، اهمیت «قلم» و «آنچه می نویسد» برای انسان آشکارتر می شود. رسانه ها امروز جزء جدایی ناپذیر زندگی هستند و «خبر» به نیازی اساسی مبدل شده است.

این روزها هر شخصی می تواند یک «رسانه» باشد و خبری را در سطحی فراگیر منتشر کند. در دنیایی که مشخص کردن خبر «صحیح» از خبر «ناصحیح» بسیار مشکل شده و راستی آزمایی اخبار با چالش جدی رو به روست، رسانه های صادق و درستکار که به دست خبرنگاران صدیق و پاکدست اداره می شوند، مورد توجه اند.

بانک ملی ایران از دیرباز با رسانه ها ارتباط تنگاتنگ داشته و به اهمیت حرفه آنها به خوبی واقف است.

اینجانب به نمایندگی از همه همکارانم در این بانک، فرا رسیدن روز خبرنگار که به برکت خون شهید محمود صارمی زنده نگه داشته شده را به همه تلاشگران این عرصه تبریک می گویم و برای همه رسانه ها و خبرنگاران پرتلاش، آرزوی توفیق و بهروزی دارم.

 

آغاز تحویل سکه‌های پیش‌فروش شش ماهه در شعب بانک ملّی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  تحویل سکه های پیش فروش شده با موعد شش ماهه در شعب بانک ملی ایران آغاز شد.

 افرادی که از 17 بهمن ماه سال 96 سکه بهار آزادی با سررسید شش ماهه و ودیعه 10 میلیون ریالی پیش خرید کرده اند، می توانند سکه های خود را دریافت کنند.

سکه ها در همان شعبه ای که عملیات پیش خرید در آن انجام شده، تحویل خواهد شد.

مراجعه کنندگان باید هنگام حضور در شعبه، کارت ملی به همراه اسناد پیش خرید سکه را به همراه داشته باشند.

 

بازدید رییس کاخ موزه سعدآباد از موزه بانک ملّی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  رییس کاخ موزه سعدآباد امروز از مجموعه موزه بانک ملی ایران و ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه) بازدید کرد.

موزه بانک امروز میزبان کیا پارسا نهمین رئیس مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد بود تا آثار ارزشمند خود را به نمایش بگذارد.

وی در ابتدای این بازدید، در جریان تاریخچه تاسیس بانک و سیر تحول بانک و پول در ایران قرار گرفت و در ادامه از مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده دیدن کرد.

پارسا همچنین از  59 قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان که در قالب نمایشگاهی در موزه بانک ملی ایران به نمایش گذاشته شده اند، بازدید به عمل آورد.

نمایشگاه «ارجان و جوبجی»، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام، نتیجه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است که در آن یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام و آثاری چون حلقه، بازوبند،گوشواره، دکمه و دستبند زرین همچنین صفحه تزیینی و مهره طلایی اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد و انگاره های سرویس چای خوری ملیله از جنس طلا تا پایان شهریورماه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

پارسا همچنین در ادامه بازدید امروز، به ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملی ایران) رفت و ضمن بازدید از این بنای تاریخی، از مدیران ارشد بانک ملی ایران نیز برای بازدید از کاخ موزه سعدآباد دعوت کرد.

وی در پایان خواستار ارتقای روابط و توسعه همکاری های مشترک و تعاملات متقابل نظیر برگزاری نمایشگاه مشترک میان دو موزه شد.

موزه بانک ملی ایران در محل قدیم ساختمان صندوق قرض الحسنه پس انداز این بانک، در خیابان فردوسی تهران واقع است.

 

آغاز ساخت مدرسه در روستای بابره تین مرند با مشارکت بانک ملّی ایران

 به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، کلنگ ساخت مدرسه ابتدایی سه کلاسـه شهدای بانک ملی ایران در روســتای بابره تین از توابع شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی با مشارکت بانک ملی ایران و با بودجه دو میلیارد ریالی به زمین زده شد.

 این مراسم با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند، تنی چند از مسئولان اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان آذربایجان شرقی، مدیران محلی و همچنین جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

مدرسه مذکور با 295 متر فضای آموزشی در محل فعلی دبستان روستای بابره تین درطول شش ماه آینده احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرارخواهد گرفت.

 

رشد اقتصاد کشور با هدایت نقدینگی سرگردان بازار به سمت واحدهای تولیدی

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران با اشاره به نقدینگی 1500 هزار میلیارد تومان بازار مالی کشور گفت: اگر سیستم بانکی بتواند راهکاری برای جذب این نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سمت کانال تولید بیاندیشد، نه تنها مشکلات اقتصادی مرتفع خواهند شد بلکه می توان به رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نیز دست یافت.

 محمود شایان در نشستی که با حضور فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات، بهرام واقفی رییس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی و نمایندگان چند اداره امور شعب بانک در استان ها تشکیل شد، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور بانک باید بتواند از تمامی امکانات خود برای پویایی سازمانی بهره گیرد، اظهار کرد: در هر استان و اداره امور شعب، اتاق فکری تشکیل شده تا برنامه ریزی اجرایی برای پیاده سازی سیاست های بانک صورت گیرد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه تیرماه با هیات دولت اشاره کرد و افزود: در این جلسه ایشان بر تشکیل یک کارگروه قوی، پر کار، دانا،  خطرپذیر و شجاع جهت بررسی مشکلات بانک ها و نقدینگی بازار تاکید داشتند.

شایان با تاکید بر اینکه اتاق فکر استان ها جلسات ماهانه ای برگزار خواهند کرد و گزارش این جلسات بررسی خواهند شد، تصریح کرد: بانک ها باید به راهکاری برای جذب نقدینگی بازار دست یابند که البته ممکن است این راهکارها در هر استان و منطقه ای متفاوت باشند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: امیدواریم آثار مثبت بسته سیاستی جدید رونمایی شده از سوی بانک مرکزی در بحث کنترل بازار ارز و سکه در جامعه نمایان شود و یقینا یکی از بخش های اثرگذار در این زمینه بانک ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اتاق های فکر تشکیل شده جلوگیری از دامن زدن به مشکلات و طرح مثبت مسائل است، گفت: باید میزان هزینه ها کاهش و درآمدها را افزایش دهیم تا ترازنامه مثبتی داشته باشیم. همچنین باید راهکارهای کسب درآمد از طریق ضمانتنامه ارزی، اعتبار اسنادی داخلی و... عملیاتی گردد.

شایان با بیان اینکه ریسک پذیری یکی از ابزارهای کسب سودآوری در هر سازمانی است، اضافه کرد: باید تصمیم های منطقی، عاقلانه و همراه با پذیرش ریسک برای کسب سودآوری در بانک اخذ شود.

وی ابراز کرد: کارکنان بانک ها از پاسخگوترین کارمندان در میان سایر اداره ها هستند و علت این امر نیز رصد مداوم سیستم نظارتی بانک بر عملکرد و حضور مشتری به عنوان ناظر مستقیم است.

رییس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی بانک نیز در این نشست با تاکید بر اینکه پیشنهادهای همکاران بانک در نظام پیشنهادها بررسی می شود، گفت: مباحث طرح شده در اتاق فکر نیز می توانند در این بخش قرار گیرند.

بهرام واقفی تصریح کرد: همچنین می توان به کمک اتاق فکر بانک و دانشگاه ها در موضوعاتی نظیر وصول مطالبات، بازاریابی بخش اعتباری و... نتایج خوبی را کسب کرد.

وی تاکید کرد: تیم های برنامه ریزی بانکی در تمام سطوح در حال تشکیل هستند و تا پایان شهریور ماه، این تیم ها تکمیل می شوند.

همچنین رییس اداره کل اعتبارات بانک با تاکید بر اینکه هدف از صدور ضمانتنامه ها کاهش هزینه های بانک و مشتریان است، گفت: بر همین اساس ابزارهای تعهدی از جمله ضمانتنامه ها باید ترویج شوند.

فریدون رشیدی از اعضای اتاق های فکر تشکیل شده در بانک خواست تا با دانشگاهیان و اهل فکر جلسات همفکری داشته باشند.

در پایان نیز نمایندگان ادارات امور شعب مسایل، نظرات و پیشنهادهای خود را ارایه کردند.

 

تقدیر از کمک های بانک ملی استان خوزستان به صنعتگران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ‏ملی ایران به عنوان تنها بانک پرداخت کننده ‏تسهیلات ویژه به ‏صنعت گران استان خوزستان شناخته شد.‏

 در مراسم تجلیل از ‏واحدهای ‏نمونه صنعتی این استان ‏که در حضور استاندار خوزستان، آیت ا... حسن زاده امام جمعه ‏موقت اهواز، ‏رئیس سازمان ‏‏صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان و جمعی از مسئولان، تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت در اهواز برگزار شد، از بانک ‏ملی ایران به عنوان تنها بانک پرداخت کننده ‏تسهیلات ویژه به ‏صنعتگران تقدیر شد.

در متن تقدیرنامه اهدایی به بانک ملی ایران که به امضای استاندار و رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت ‏خوزستان ‏رسیده، ‏از تلاش ها و همکاری ارزشمند این بانک به ویژه سعید طاهری رئیس اداره امور شعب استان به منظور پیشبرد ‏طرح کمک ‏های فنی و اعتباری استان تشکر ‏شده است.‏

اداره امور شعب استان خوزستان بانک ملی ایران در سال های گذشته و در راستای تحقق ‏اهداف اقتصاد ‏مقاومتی و کمک به رونق تولید و اشتغال، حمایت قابل توجهی از واحدهای تولیدی و صنعتی داشته است.‏

 

استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملّی ایران، شرط سنی ندارد

 به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، نداشتن شرط سنی برای استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی ایران، یکی از مزیت های رقابتی آن در بازار کنونی است.

در حالی که بسیاری از ارائه دهندگان تسهیلات و تامین کنندگان مالی حوزه مسکن نسبت به سن تسهیلات گیرنده حساسند، بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که حساب تسهیلات مسکن بدون شرط سنی افتتاح شود.

بر این اساس کودکان زیر 18 سال نیز می توانند از امکانات این تسهیلات استفاده کنند، تا جایی که افتتاح حساب تسهیلات مسکن بانک ملی ایران از روز نخست تولد امکان پذیر است.

مزیت دیگر این تسهیلات، تعلق گرفتن آن به خرید خانه، بدون در نظر گرفتن شرط سنی ملک است. در واقع گیرنده تسهیلات خرید مسکن بانک ملی ایران می تواند بدون توجه به سن بنا از این خدمت استفاده کند.

با این وجود سن بنا باید به گونه ای باشد که تا پایان دوره بازپرداخت تسهیلات، ارزش آن از بین نرود.

افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن بانک ملی ایران همانند سپرده کوتاه مدت عادی انجام می شود و بر اساس مبلغ سپرده گذاری و مدت ماندگاری در قالب دو طرح قابل ارائه است.  همچنین اوراق این گواهی سپرده در فرابورس قابل معامله است.

نرخ سود تسهیلات ویژه مسکن بانک ملی ایران 17.5 درصد است و به سپرده ها نیز سود سالانه 10 درصد تعلق می گیرد.

 

کلنگ زنی مدرسه روستای للـه لو میانه با مشارکت بانک ملّی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  مدرسه ابتدایی سه کلاسه روستای للـه لو بخش کاغذکنان از توابع شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی با مشارکت بانک ملی ایران کلنگ زنی شد.

 این مدرسه در راستای مسئولیت اجتماعی بانک در 254 متر فضا و سه کلاس درس، اتاق مدیران، موتورخانه و سرویس بهداشتی با تصویب بودجه دو میلیارد ریالی احداث خواهد شد.

محمد سلطانی رییس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی بانک در مراسم کلنگ زنی این مدرسه که با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان بانک و ادارات استان برگزار شد، ضمن اشاره به خدمت رسانی بانک در مناطق محروم و دورافتاده در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی اظهار کرد: این چهارمین مشارکت بانک ملی ایران در امر مدرسه سازی و ساخت خانه بهداشت مناطق کم برخوردار و محروم استان طی دو سال اخیر است.

وی یادآور شد: مدرسه شش کلاسه شالقون سراب نیز چندی پیش با مشارکت بانک ملی ایران افتتاح شد.

در پایان این مراسم هدایایی از طرف بانک ملی ایران به تعدادی از دانش آموزان اهدا شد.

 

تقدیر از رتبه های برتر کنکور سراسری در بانک ملّی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  دو نفر از فرزندان کارکنان بانک ملی ایران که توانسته اند در کنکور سراسری امسال رتبه های برتر را از آن خود کنند، امروز با حضور در محل بانک تقدیر شدند.

 «علی عبدالله زاده» رتبه نخست آزمون سراسری در گروه زبان و رتبه دوم در گروه علوم تجربی را از آن خود کرده است. وی فرزند سلیمان عبدالله زاده همکار بانک ملی ایران در شعبه دولت آباد زاوه تربت حیدریه (استان خراسان رضوی) است.

«الشن آذرمی» نیز توانسته رتبه 13 آزمون سراسری در گروه علوم تجربی را کسب کند. وی فرزند توکل آذرمی همکار بانک ملی ایران در شعبه پارس آباد مغان (استان اردبیل) است.

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک در این مراسم با بیان این که کسب رتبه های برتر کنکور توسط فرزندان همکاران برای همه خانواده بانک ملی ایران باعث افتخار است، گفت: کسب این افتخار حتما مدیون تلاش های شبانه روزی همه اعضای خانواده به ویژه پدر و مادر است.

وی با تاکید بر این که «علی عبدالله زاده» و «الشن آذرمی» سفیران علمی و فرهنگی بانک ملی ایران و کشور ما هستند، اظهار کرد: همه تلاش ما باید حمایت از نخبگان باشد و آنها نیز باید تلاش کنند از این سرمایه خدادادی خود به درستی استفاده کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار امیدواری کرد همه فرزندان دانشمند ایران، عمر خود را خالصانه وقف فتح قله های رفیع علم و گشودن مرزهای جدید دانش و در نهایت خدمت به کشور کنند.

در ادامه این مراسم که با حضور رتبه های برتر کنکور، اعضای خانواده آنها، حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک، اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو و سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک برگزار شد، مدیرعامل بانک ملی ایران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از نفرات برتر آزمون سراسری تقدیر کرد.

 

بازدید مقامات هند از موزه بانک ملّی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  دبیر اول سفارت هندوستان در تهران به همراه جمعی از دیپلمات های این سفارتخانه از موزه بانک ملی ایران و نمایشگاه «ارجان و جوبجی، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام» بازدید کردند.

 آبهای کومار سینگ در بازدید خود، از آثار و اشیای قیمتی و گرانقدر موزه بانک ملی ایران و آثار کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی دیدن کرد.

وی مطالعاتی را در زمینه گنجینه های ارجان و جوبجی داشته و از این رو با دقت بسیاری از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

 نمایشگاه «ارجان و جوبجی، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام» با 59 قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان تا پایان مردادماه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

این نمایشگاه که نتیجه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است، یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام را در معرض بازدید علاقه مندان و عموم گذاشته است.

همچنین در این نمایشگاه آثاری چون حلقه، بازوبند، گوشواره، دکمه، دستبند زرین، صفحه تزیینی و مهره طلایی اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد و انگاره های سرویس چای خوری ملیله از جنس طلا گردآوری شده است.

 

«بانک آفیسر» مسیر ارتقای رضایتمندی مشتریان در بانک ملّی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  بانک ملی ایران به منظور ارایه خدمات مطلوب تر طی یک سال اخیر، محصول منحصر به فرد بانک آفیسر را در حوزه بازارداری و ارتباط با مشتریان عملیاتی کرد تا مشتریان خود را در بالاترین سطح رضایت نگه دارد.

 در حال حاضر نظام بانکی دنیا به سمت ارایه خدمات بانکی بدون نیاز به حضور در شعب پیش می رود و اکنون این شیوه خدمت رسانی در بانک ملی ایران نیز عملیاتی شده است.

بانک آفیسر خدمتی است که بر اساس آن در هر مکان و هر زمان، بانک در کنار مشتری قرار می گیرد و درواقع رابطه مشتری و بانک را تسهیل می کند.

این محصول که حاصل مطالعه کارشناسی و مشاهده حضوری بانک های بزرگ و معتبر جهان است، یکی از موفق ترین طرح های شروع شده توسط بانک ملی ایران در سال گذشته محسوب می شود که در شعب مراکز استان ها و شعب ممتاز عملیاتی شده و امسال نیز با وسعت و توان بیشتری ادامه خواهد یافت.

این خدمت نقش بسزایی در ارایه خدمات به مشتریان ویژه بانک دارد و می تواند موجب افزایش رضایت و سطح وفاداری مشتریان و ارتقای سطح کیفی خدمات شود.

بانک ملی ایران به همین منظور با ارائه خدمت بانک آفیسر در شعب خود، به هر مشتری «اکانت آفیسر» ویژه ای را نیز اختصاص می دهد که علاوه بر روش های معمول، از طریق پیام رسان «بله» با مشتریان در ارتباطند.

اکانت آفیسرها درواقع رابط میان شعبه و مشتری هستند که از میان نیروهای نخبه و توانمند انتخاب شده و دوره های آموزشی فنی را گذرانده اند.

در این طرح، تمام نیازهای بانکی مشتری از مشاوره گرفته تا رسیدگی به امور بانکی، بدون مراجعه حضوری به شعبه و از طریق پیام رسان «بله» انجام می شود و در پایان هر بار ارتباط نیز مشتری می تواند به نحوه خدمت رسانی اکانت آفیسر امتیاز بدهد.

بانک آفیسر یکی از بدیع ترین طرح های سیستم بانکی کشور است و وفادارسازی مشتریان بانک را به دنبال دارد.

این طرح دقیقا در راستای تکریم و افزایش رضایت مشتریان، جلوگیری از مراجعه حضوری به شعب و صرفه جویی در زمان و هزینه و ایجاد بستری مناسب برای برقراری ارتباط مشتریان با بانک از طریق شبکه های اجتماعی داخلی اقدام می کند و گامی تازه و جدی است برای این که نام بانک ملی ایران را در نظام بانکی کشور همچنان پیشرو و سربلند نگه دارد.

البته بانک آفیسر تنها یکی از خدمات ارزش افزوده بانک ملی ایران است و از دیگر محصولات موفق در این زمینه می توان به سامانه بام و پیام رسان بله نیز اشاره کرد که امور بانکی و مالی مشتریان را تسهیل می کنند.

همچنین کاهش مطالبات معوق، افزایش تسهیلات خرد و کلان پرداخت شده و افزایش حجم سپرده گذاری ها در بانک طی یک سال گذشته نشان از موفقیت بانک ملی ایران در جلب رضایت مردم دارد که درواقع خدماتی مانند سامانه بام، بانک آفیسر و پیام رسان بله نیز می توانند این میزان رضایتمندی را افزایش دهند.

 

تسهیلات بانک ملی ایران، بازوی حمایتی اقتصاد کشور

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  بانک ملی ایران با توجه ویژه به بخش های مختلف تولید، صنعت، بازرگانی و... به عنوان موتورهای محرک اقتصاد کشور، بخش عمده ای از نیاز تسهیلاتی این بخش ها را مرتفع و اعتبارات قابل توجهی را نیز تاکنون اختصاص داده است.

 از ابتدای مردادماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال جاری و در آستانه یک سالگی دولت دوازدهم، این بانک 734 هزار و 641 میلیارد ریال تسهیلات در یک میلیون و 820 هزار و 308 فقره به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است.

بخش صنعت و معدن بیشترین سهم از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در مدت مذکور را داشته و بنگاه های این بخش 99 هزار و 89 میلیارد ریال تسهیلات در 28 هزار و 781 فقره دریافت کرده اند.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از تسهیلات بانک به بخش های مختلف اقتصادی، بالغ بر 64 هزار و 723 فقره به ارزش 28 هزار و 331 میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش همواره در دستور کار بانک قرار داشته است.

بر این اساس در مدت مذکور، 17 هزار و 334 میلیارد ریال تسهیلات در 65 هزار و 964 فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز 120 هزار و 508 فقره تسهیلات به ارزش 68 هزار و 889 میلیارد ریال دریافت کرده اند.

طی حدود یک سال ابتدای دولت دوازدهم همچنین یک میلیون و 539 هزار و 627 فقره تسهیلات نیز به ارزش 516 هزار و 890 میلیارد ریال به بخش خدمات و 705 فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و 107 میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.

 

رونق فعالیت تجار با تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران

بانک ملی ایران همچنین با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی و سرمایه مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی برای خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) را نیز تامین کرده است تا از این طریق اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال در بخش های بازرگانی بتوانند  فعالیت تجاری خود را توسعه دهند.

بر این اساس بانک ملی ایران در راستای تعاون، همکاری و حمایت از تجار و بازرگانان، جهت خرید و فروش کالا و رونق تجارت داخلی در مدت مذکور، تعداد 87 هزار و 426 بنگاه را تامین مالی کرده است که ارزش ریالی آن به 56 هزار و 885 میلیارد ریال می رسد.

 همچنین بانک ملی ایران فرصتی را فراهم کرده تا دارندگان اسناد و اوراق تجاری، نقدینگی خود را پیش از موعد مقرر و سر رسید دریافت کنند.

این تسهیلات فرصتی برای بخش های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیاز به نقدینگی دارند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است. این بانک طی مدت مذکور، تعداد پنج هزار و 237 فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به 12 هزار و 980 میلیارد ریال می رسد.

از دیگر اقدامات بانک ملی ایران طی این مدت، پرداخت تسهیلات  بخش قرض الحسنه بوده است که تعداد 380 هزار و 853 فقره تسهیلات به ارزش ریالی 40 هزار و 458 میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است.

 

بازدید کریمی از اداره کل روابط عمومی بانک ملّی ایران در روز خبرنگار

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر نقش موثر روابط عمومی در معرفی خدمات و فعالیت های بانک به رسانه ها و جامعه، گفت: ما در عصر ارتباطات به سر می بریم و اهمیت روابط عمومی، بیش از پیش نمایان است.

برات کریمی که به همراه سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی همزمان با روز خبرنگار در اداره کل روابط عمومی بانک حضور پیدا کرده بود، ضمن بازدید از بخش های مختلف این اداره کل، اظهار کرد: خوشبختانه تیم روابط عمومی بانک متحول شده و مجموعه مدیریتی بانک از شرایط کنونی رضایت دارند.

وی ادامه داد: روابط عمومی علاوه بر این که اخبار روزانه بانک را پوشش می دهد، باید در خبرسازی هم پیشتاز باشد.

کریمی با اشاره به این که ارتباط بانک ملی ایران با رسانه ها خوب و اثرگذار است، افزود: امیدواریم این رابطه هر روز عمیق تر شود.

عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر این که روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، گفت: روابط عمومی اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان است و از این رو مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارد.

وی با بیان این که هر سازمانی از جمله بانک برای رشد به ارتباطات داخلی و خارجی نیاز دارد، افزود: در دنیای امروز دیگر سازمان نمی تواند فقط به درون خود محدود شود و نقش ارتباطات برون سازمانی و معرفی محصولات به مشتریان، انکار ناپذیر است.

کریمی با اشاره به این که روابط عمومی قوی، همه بخش های سازمان را شکوفا می کند، اظهار کرد: امروز بانک ملی ایران به خوبی توانسته در بخش های مختلف جامعه اثرگذار باشد.

وی نقش «کانون جوانه ها» که محصول تولید و اجرا شده در روابط عمومی است را در توسعه فرهنگ بانکداری و پس انداز بین کودکان و نوجوانان بسیار موثر دانست و گفت: سهامداران، کارکنان و مشتریان، هر سه مخاطب روابط عمومی بانک هستند و روابط عمومی باید در ارتباط گرفتن با این مخاطبان پیشتاز باشد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران حضور قوی و حرفه ای روابط عمومی را در پایداری و توسعه جایگاه بانک و برندسازی سازمان بسیار موثر دانست.

 

دو جایزه 200 میلیون ریالی در جشنواره «بیستابیست» کانون جوانه های بانک ملی ایران

نخستین جشنواره ملی کارت آرزو ویژه کاربران کانون جوانه های بانک ملی ایران با جوایز ویژه نظیر دو جایزه 200 میلیون ریالی با عنوان «بیستابیست» برگزار می شود.

 کانون جوانه ها با هدف افزایش توجه کودکان به موضوع بانکداری الکترونیک، این جشنواره را برای بیش از یک میلیون و 200 هزار عضو خود طراحی کرده است.

در جشنواره «بیستابیست»، از بین همه کاربران کانون جوانه ها که در فاصله زمانی 20 مرداد تا 20 مهر ماه با ملی کارت آرزوی خود، حداقل پنج تراکنش بانکی انجام دهند، قرعه کشی خواهد شد.

جوایز جشنواره شامل مبلغ 200 میلیون ریال برای دو نفر، واریز ماهانه 10 میلیون ریال به مدت یک سال برای 20 نفر و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال برای 200 نفر است.

کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده است.

این کانون در رویکرد جدید خود می کوشد با زبان داستان و تصویر، گروه های سنی کودک و نوجوان را با مباحث اقتصاد و بانکداری آشنا کند. اطلاعات بیشتر درباره کانون و جشنواره های آن در نشانی اینترنتی www.kids.bmi.ir قابل مشاهده است.

 

برگزاری همایش پدافند غیرعامل و گشایش اعتبار اسنادی داخلی ریالی بانک ملی ایران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، همایش پدافند غیرعامل و گشایش اعتبار اسنادی داخلی ریالی بانک ملی ایران با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره بانک، عباس شفیعی معاون پشتیبانی، اعضای کمیته مرکزی پدافند غیرعامل، روسای ادارات امور شعب و شعب مستقل در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان در این همایش که با هدف افزایش آمادگی در برابر تهدیدات نوین و حفظ منافع مشتریان با به کارگیری ابتکارات و خلاقیت ها برگزار شد، گفت: باید به سمت و سوی ابزار تعهدی اعتبار اسنادی داخلی و ضمانتنامه ها پیش رویم تا بتوانیم علاوه بر افزایش درآمدهای غیرمشاع، سهم بانک ملی ایران از  بازار بانکی را نیز بیشتر کنیم.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به فروش اوراق گواهی سپرده 18 درصدی این بانک از روز گذشته در شعب سراسر کشور گفت: پیش از تغییر و تحولات بانک مرکزی درخواست مجوز برای فروش اوراق گواهی سپرده را ارایه کردیم که خوشبختانه با این امر موافقت شد تا کمی از فشار بازارهای ارز و سکه نیز کاسته شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب این فرصت ارزنده برای هموطنان عزیز فراهم شد تا در قالب اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری (عام ) بتوانند از نرخ سود علی الحساب 18 درصد سالانه بهره مند شوند.

شایان بیان کرد: این اوراق با سررسید یکساله، با نام، غیرقابل انتقال و قابل باز خرید قبل از سررسید با نرخ 16 درصد سالانه از تاریخ انتشار است. همچنین معامله ثانویه اوراق در بازار سرمایه از طریق شرکت های بورس اوراق بهادار تهران و یا فرابورس ایران امکان پذیر است.

وی درباره مزیت های اوراق گواهی سپرده 18 درصدی بانک ملّی ایران نیز تاکید کرد: اوراق مذکور معاف از مالیات است و سود علی‌الحساب آن به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

مدیر امور اعتباری بانک نیز در این همایش ابراز داشت: سیستم بانکی کار گروهی می طلبد و در این میان باید ارتباطات موثر و صحیح را مورد توجه ویژه قرار داد.

علی موسوی زاده با بیان اینکه در سال 2017 یک بانک آمریکایی 17 میلیارد دلار سود خالص کسب کرد که رقم قابل توجهی است، ابراز کرد: این بانک تنها یک شعار داشت و آن ارتباط با مشتری بود. رییس این بانک تنها یک پرسش را مطرح کرد و آن هم این بود که «می خواهم بدانم کارمندان بانک چگونه درباره مشتری فکر می کنند؟» حالا باید ببنیم ما درباره مشتری ها چگونه فکر می کنیم؟

حفظ و حراست از منابع سپرده گذاران، مهم ترین رسالت بانک ملی ایران

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، همچنین معاون پشتیبانی بانک  در این همایش با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از منابع سپرده گذار و در سطح کلان تر منافع کشور مقابل تهدیدها و خطرات احتمالی پیش رو مهم ترین رسالت ما در بانک است، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی جناح بندی دشمن علیه کشور بسیار سازمان یافته تر شد و به همین علت در بانک ملی ایران نیز توجه ویژه ای به این مهم صورت گرفت و کمیته پدافند غیرعامل هم در همین راستا تشکیل شد.

عباس شفیعی افزود: دستورالعمل سازمان پدافند غیرعامل نیز در بانک پیاده سازی شد و تلاش کردیم تا تعاملات میان دستگاهی نیز بیش از پیش افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: امروز اموال مشتریان تنها بعد فیزیکی ندارد بلکه مهم ترین عنصر اطلاعات آنهاست که با پدافند غیرعامل حوزه سایبری، آمادگی لازم در جهت حفظ اطلاعات مشتریان بانک وجود دارد.

 

حملات سایبری به بانک ها، سه برابر بیش از سایر بخش ها

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در ادامه، جانشین معاونت فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: امروز حملات سایبری به بخش بانکی سه برابر بیش از سایر بخش هاست و برآوردها نشان می دهد تا سال 2025 هزینه های مدیریت زیرساخت امنیت سایبری بانک ها تا 40 درصد رشد خواهد داشت.

پارسا گفت: امروز بانک ها به ویژه بانک ملی ایران به جهت گستردگی شعب و تعداد مشتریان یکی از مولفه های اقتصادی هستند که با امنیت کشور سر و کار دارند.

پارسا استفاده از هوش مصنوعی به جای هکرها برای حملات سایبری و سرقت اطلاعات تجاری و هدف گرفتن سازمان ها را از جمله مهم ترین تهدیدات سایبری در سال 2018 عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری بر روی سامانه های امنیت سایبری، تمرکز بر مراکز داده، پذیرش توان تحلیل پیشرفته و راهکارهای تجارت سنتی و... از مهم ترین رویکردهای بانکداری نوین خواهند بود.

پدافند سایبری یک اولویت مهم برای بانک ملی ایران است

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در ادامه حسین صابری دبیر کمیته پدافند غیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به امور ایمنی و مدیریت بحران در بانک بیان کرد: امروز پدافند اقتصادی و ارزهای دیجیتال بسیار حایز اهمیت هستند و از آنجا که اکنون 350 میلیون کارت بانکی در دست مشتریان است و روزانه 120 میلیون تراکنش بانکی در کشور صورت می گیرد و 95 درصد فعالیت های بانک ها از حوزه فیزیکی و سطح شعب به سمت بانکداری الکترونیک سوق یافته بنابراین بحث پدافند سایبری یک اولویت مهم برای بانک ملی ایران محسوب می شود.

در پایان این همایش نیز پانل پرسش و پاسخ با حضور مسئولان بانک برگزار شد.


ثبت نظر

ارسال