جلوه گری «موزه بانک ملّی ایران» با افتتاح نمایشگاه «ارجان و جوبجی»/ دستاوردهای بانک ملی ایران در زمینه مبارزه با پولشویی

نمایه بانک : عصر روز سه شنبه نمایشگاه «ارجان و جوبجی»، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام با حضور مدیران امور، روسای ادارات امور شعب تهران و تنی چند از دیگر مسئولان بانک ملی ایران، جمعی از سفرای کشورهای ارمنستان، گرجستان، بلغارستان، استرالیا، هلند، اکوادور، یونان و پاکستان در تهران، مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، روسای موزه ها و مسئولان فرهنگسراها و نگارخانه های کشور و علاقه مندان به هنر و آثار تاریخی افتتاح شد.
  • جمعه 12 مرداد 1397 ساعت 16:52

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این نمایشگاه با 59 قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان از امروز به مدت 3 هفته میزبان علاقمندان خواهد بود.

این نمایشگاه که نتیجه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است، یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام را در معرض بازدید علاقمندان و عموم به نمایش گذاشته است.
در این نمایشگاه آثاری چون حلقه، بازوبند،گوشواره، دکمه و دستبند زرین همچنین صفحه تزیینی و مهره طلایی اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد و انگاره های سرویس چای خوری ملیله از جنس طلا بر پا شده است. 
 مجموعه‌ای از 25 تابلوی نگارگری استاد محمد باقر آقامیری و پرده زربفت منحصربفرد اهدایی از شعبه هامبورگ آلمان نیز در این نمایشگاه، برای اولین بار به نمایش در آمده است.
علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت 13 تا 17 به نشانی خیابان فردوسی، بعد از خیابان سرهنگ سخایی، موزه بانک ملی ایران مراجعه نمایند و از این طریق با تاریخ پیش از میلاد آشنا شوند.
 


بازدید معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری از موزه بانک ملّی ایران

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی در بازدید امروز خود که با حضور دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک برگزار شد، ضمن آشنایی با تاریخچه اشیا و آثار گرانقدر نگهداری شده در موزه بانک ملی ایران، 59 قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان را نیز مورد بازدید قرار داد.

نمایشگاه «ارجان و جوبجی»، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام از روز گذشته آغاز به کار کرد و به مدت سه هفته میزبان علاقه مندان خواهد بود.
این نمایشگاه نتیجه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است که یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام را در معرض بازدید علاقه مندان گذاشته است.
در این نمایشگاه آثاری چون حلقه، بازوبند،گوشواره، دکمه و دستبند زرین همچنین صفحه تزیینی و مهره طلایی اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد و انگاره های سرویس چای خوری ملیله از جنس طلا بر پا شده است.
بازدید از این نمایشگاه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13 تا 17 برای عموم آزاد است. علاقه مندان می توانند به نشانی خیابان فردوسی، بعد از خیابان سرهنگ سخایی، موزه بانک ملی ایران مراجعه کنند.

 

بازدید سفیر تایلند از موزه بانک ملّی ایران

سفیر تایلند در تهران امروز ضمن حضور در ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملی ایران)، از موزه و زورخانه این بانک بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کالایانا ویپاتی پومی پراتس در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در عمارت سردار اسعد بختیاری، گفت: این افتخار مایه مباهات من است که هم اکنون در این عمارت حضور داشته و امیدوارم مردم جهان نیز از وجود این موزه، عمارت و زورخانه در بانک ملی ایران اطلاع پیدا کرده و از آن ها بازدید کنند.

سفیر تایلند در ادامه افزود: امیدوارم افتتاح این نمایشگاه شروعی برای گسترش فعالیت های بیشتر بین دو کشور در زمینه های اقتصادی و بانکی باشد.
وی ضمن تاکید بر بازدید دوباره و مفصل تر از موزه در فرصتی دیگر، از توضیحات غنی و کامل ارائه شده در خصوص اشیای موزه تقدیر کرد.
سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این دیدار با اشاره به افتتاح نمایشگاه تاریخچه اسکناس و پول تایلند در موزه بانک ملی ایران در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو کشور تنها در زمینه فرهنگی و موزه نبوده، بلکه در سایر زمینه ها نیز همکاری های سازنده ای داشته- باشند.
علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.
موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع شده است.

 

همراهی با دولت دوازدهم در آستانه یک سالگی /1/ دستاوردهای بانک ملّی ایران در زمینه مبارزه با پولشویی

بانک ملی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین بانک های منطقه، گام های بزرگی را در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برداشته که راه اندازی یک واحد مستقل ستادی به این منظور و ایجاد سامانه جامع تبادل اطلاعات مبارزه با پولشویی بخشی از این اقدامات در همراهی با دولت دوازدهم در آستانه یک سالگی است.

مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در نظام اقتصادی دنیای امروز به یک اصل اساسی تبدیل شده و کمتر نهاد رسمی را می توان یافت که در آن واحد مستقلی به این منظور وجود نداشته باشد.

بانک ملی ایران نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین بانک های منطقه که تعامل بسیار خوبی با بانک های خارجی دارد، خود را ملزم دانسته علاوه بر پایبندی به قوانین مبارزه با پولشویی، یک واحد مستقل ستادی به این منظور راه اندازی کرده و به طور ویژه موضوعات مرتبط با آن را پیگیری کند.

تدوین ضوابط، مقررات و دستورالعمل های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برای راهنمایی واحدهای بانک، ایجاد ساختار سازمانی معاونت مبارزه با تأمین مالی تروریسم، پاسخگویی مسئولانه توام با دقت، سرعت و با کیفیت به استعلام های مراجع نظارتی و ذیصلاح خارج از بانک (شورای عالی مبارزه با پولشویی، بانک مرکزی ج.ا.ا ،‌ قوه قضاییه و ... )‌ در امور مرتبط با  مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و راه اندازی واحد ردیابی مالی در اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برای رصد دقیق معاملات مشکوک و شناسایی رفتار مشکوک به پولشویی بخش کوچکی از اقدامات بانک ملی ایران در این زمینه است.

در بانک ملی ایران علاوه بر پیاده سازی این اقدامات، قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به همکاران مرتبط نیز آموزش داده می شود، به طوری که برای این کار دوره های تکمیلی و تخصصی طراحی شده و تا پایان سال 1396 تمامی کارکنان بانک، دوره آموزشی مقدماتی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را با موفقیت گذراندند.

همچنین طراحی دو دوره آموزشی تکمیلی و تخصصی مبارزه با پولشویی، برگزاری نشست هم اندیشی با مدرسان مبارزه با پولشویی سراسر کشور، اخذ دبیری کمیسیون مبارزه با پولشویی شورای هماهنگی بانک ها توسط بانک ملی ایران، تعیین مولفه های مناطق به لحاظ پولشویی در سراسر کشور، برگزاری آزمون جذب بازرس مبارزه با پولشویی، تهیه و نصب نرم افزار آموزشی مبارزه با پولشویی، ایجاد و راه اندازی واحد پدافند سایبری مرتبط با مقوله پولشویی و تامین مالی تروریسم از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه طی یک سال اخیر بوده است.

بانک ملی ایران همچنین در جدیدترین منشور اخلاقی کارکنان این بانک، مفاهیم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را نیز درج کرده است تا همواره نصب العین کارکنان این بانک بوده و عمل به آن در جهت همگامی بیشتر بانک با مسئولان کشوری در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مورد تاکید باشد.

 

بهره مندی 162 هزار میلیارد ریالی بخش های اقتصادی از تسهیلات بانک ملّی ایران

بانک ملی ایران در راستای کمک به رونق بخش های مختلف اقتصادی، بیش از 351 هزار و 679 فقره تسهیلات به ارزش 162 هزار و 704 میلیارد ریال طی سه ماه ابتدای امسال به اقتصاد کشور تزریق کرده است.

این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بالغ بر 21 هزار و 688 میلیارد ریال تسهیلات در شش هزار و 310 فقره پرداخت کرده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از تسهیلات پرداختی بانک به بخش های مختلف اقتصادی در مدت مذکور، بالغ بر 12 هزار و 250 فقره به ارزش چهار هزار و 812 میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس در مدت مذکور، سه هزار و 531 میلیارد ریال تسهیلات در 19 هزار و 806 فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز 27 هزار و 42 فقره تسهیلات به ارزش 14 هزار و 309 میلیارد ریال دریافت کرده اند.

 

در سال گذشته همچنین 286 هزار و 122 فقره تسهیلات نیز به ارزش 116 هزار و 955 میلیارد ریال به بخش خدمات و 149 فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و 409 میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.

 

سامانه خدمات سیار بانک ملّی ایران رونمایی شد

سامانه خدمات سیار بانک ملی ایران با حضور دکتر محمد رضا حسین زاده مدیر عامل، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و تنی چند از مسئولان بانک، رونمایی و دستور استقرار و توسعه آن توسط مدیر عامل بانک صادر شد.

این سامانه دستگاه های بانکداری غیرحضوری را در خود جا داده و در هر زمان و هر مکان امکان ارائه خدمات به مشتریان را فراهم خواهد کرد و مقرر شده در هر استان، یک سامانه مستقر شود.

امکان دریافت و پرداخت وجه، پرداخت مبلغ چک، افتتاح حساب، صدور کارت هدیه، خرید شارژ، پرداخت قبوض و ... در این سامانه فراهم است.

سامانه خدمات سیار بانک ملی ایران در مناطقی که خدمت رسانی در آنها به صورت مقطعی مورد نیاز باشد مانند مناطقی حادثه دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه، کاربرد ویژه دارد.

این سامانه اغلب خدمات بانکی را به صورت 24 ساعته ارائه می دهد و در حال حاضر امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با مرکز کنترل در آن از ساعت 7 تا 19 میسر است.

مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم رونمایی از این سامانه با تاکید بر لزوم استفاده مطلوب از خدمات بانکداری الکترونیک به منظور ارتقای نحوه خدمت رسانی به مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید، گفت: تجهیزات استفاده شده در این سامانه از پیشرفته ترین و به روز ترین دستگاه های خدمات بانکی در دنیاست و البته استفاده از آنها فقط به سامانه خدمات سیار محدود نیست.

وی با کم نظیر خواندن این خدمت در نظام بانکی، گفت: امیدواریم با راه اندازی گسترده این تجهیزات در شعب منتخب، بتوانیم خدمات راحت تر و مطلوب تری به مردم ارائه دهیم.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از راه اندازی سامانه خدمات سیار بانک، گفت: سعی کردیم بهترین و با کیفیت ترین خدمات ارتباطی و بانکی غیر حضوری را در همه واحدها به مشتریان ارائه کنیم.

وی افزود: در دوره 14 روزه بهره برداری آزمایشی سامانه خدمات سیار، بیش از 21 هزار تراکنش موفق مالی و غیر مالی ثبت شده که نشان دهنده موفقیت این طرح است.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این مراسم از بخش پشتیبانی و مانیتورینگ VTM بانک بازدید و توسط سامانه ارتباطی این دستگاه با برخی مشتریان به صورت تصویری گفت و گو کرد.

 

شمارش معکوس برای مسدودسازی حساب های دارای اطلاعات ناقص بانک ملّی ایران

با گذشت چند روز از آخرین اطلاعیه بانک ملی ایران خطاب به صاحبان حساب های دارای اطلاعات ناقص، هنوز بخش قابل توجهی از این حساب ها بدون تکمیل اطلاعات هویتی باقی مانده اند.از یک سال پیش مشتریان بانک برای تکمیل اطلاعات حساب های دارای اطلاعات ناقص فراخوانده شدند.

پس از اعمال برخی محدودیت ها نسبت به ارائه خدمات بانکی به این عده، به تازگی دستورالعمل جدیدی نسبت به این حساب ها صادر شده است.

بر این اساس، دارندگان این حساب ها تنها تا پایان هفته جاری مهلت دارند با مراجعه به شعب و تکمیل اطلاعات شخصی خود، حساب را به صورت فعال نگه دارند.پس از پایان مهلت مشخص شده، حساب های دارای اطلاعات ناقص مسدود خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال