حمایت بانک ملی ایران از بنگاه های اقتصادی، سرلوحه نظام بانکی است

نمایه بانک : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر این که بانک ملی ایران «شیخ الشیوخ» بانک های کشور است، گفت: انتظار این است که همه بخش های نظام بانکی با تبعیت از تلاش های بانک ملی ایران در حوزه کمک به رونق و جهش تولید، حداکثر مساعدت را در روان سازی تامین منابع بنگاه های اقتصادی انجام دهند.
  • شنبه 12 مهر 1399 ساعت 16:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، حشمت الله عسگری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با بیان این که اقتصاد کشور بانک محور است و نمی توان این موضوع را انکار کرد، افزود: حمایت از تولید یک شعار نیست، بلکه راهی است که به خودکفایی کشور در بسیاری از بخش ها می انجامد، بنابراین همه ارکان کشور و در راس آنها نظام بانکی باید با همه توان از تولید حمایت کنند.

 

 

وی استان تهران را مصرف کننده بخش قابل توجهی از تسهیلات بانکی خواند و خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و 800 واحد صنعتی و 400 هزار واحد صنفی مستقر در تهران بدون حمایت بانک ها نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

 

معاون استاندار تهران بانک ملی ایران در حوزه حمایت از بنگاه های اقتصادی را سرلوحه نظام بانکی خواند و اظهار کرد: کمک بانک ها باید به موقع و به اندازه باشد تا تاثیر حداکثری را در به حرکت درآمدن چرخ تولید داشته باشد.

 

 

عسگری همچنین کاهش بروکراسی های اداری با رعایت قوانین و مقررات و نیز استفاده از همه ظرفیت ها در پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی را خواستار شد و گفت: افزایش تعامل میان دستگاه های تصمیم گیر به ویژه استانداری و بانک ها باعث حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل جدید در همه حوزه های گردشگری، خدماتی، صنعتی و کشاورزی خواهد شد.

 

 

معاون شعب بانک ملی ایران نیز در این جلسه با بیان این که آمار عملکرد این بانک در حوزه کمک به تولیدکنندگان درخشان است، گفت: سیاست های کلان بانک ملی ایران همواره در حوزه حمایت از تولید و نیز تلاش برای افزایش اشتغال در کشور متمرکز بوده است.

 

 

حسن مونسان با تاکید بر این که تکالیف حاکمیتی بانک ملی ایران بسیار زیاد و منابع محدود است، اظهار کرد: با این حال محدودیت ها باعث نشده که فرایند پرداخت تسهیلات به بخش های اقتصادی مختلف با اختلال رو به رو شود.

 

 

وی رویکرد این بانک را کمک به توسعه کشور در همه ابعاد خواند و خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران در دایره آمار و ارقام محدود نمی ماند و از همه ظرفیت های قانونی خود برای کمک به پیشرفت کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی استفاده خواهد کرد.

 

 

معاون شعب بانک ملی ایران با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات به بخش های مختلف، گفت: اگر چه تهران حجم زیادی از تسهیلات بانک ملی ایران را به خود اختصاص داده است، اما سایر استان ها نیز به تناسب فعالیت خود سهم تسهیلاتی قابل توجهی را دریافت کرده اند و از این رو عدالت در پرداخت تسهیلات رعایت می شود.

 

 

مونسان با تقدیر از خدمات کارکنان بانک ملی ایران که بدون وقفه در حال پیاده سازی سیاست های ابلاغی در حوزه رونق و جهش تولید هستند، خاطرنشان کرد: زنجیره پرداخت تسهیلات فقط در اختیار بانک ها نیست و دستگاه های دیگری نیز در این زمینه نقش دارند، بنابراین کم کاری برخی دستگاه ها را نباید به پای بانک ها نوشت.

 

 

در این جلسه همچنین مدیران امور شعب تهران و مستقل، روسای ادارات پنج گانه تهران و روسای تعدادی از شعب مستقل بانک ملی ایران به همراه جمعی از مسئولان استانی مطالبی را درباره نقش بانک ملی در تحقق شعار سال، چگونگی کمک به توسعه بنگاه های اقتصادی و نیز کاهش آثار منفی تحریم بر بازار مطرح کردند.

 

ثبت نظر

ارسال