خدمتی متفاوت ؛ برداشت بدون کارت از سامانه غیرحضوری بانک ملت

نمایه بانک : تا کنون با تبلیغاتی مبنی بر برداشت بدون کارت از سامانه غیرحضوری بانک ملت برخورد کرده اید ؟ همانطور که می دانید این امکان یکی از خدمات مورد نیاز مشتریان بانکی بوده و از محاسن این خدمت ؛ عدم لزوم همراه بودن کارت بانکی در هر شرایط خواهد بود.
  • پنجشنبه 2 خرداد 1398 ساعت 1:30

نویسنده و خبرنگار : نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، تا کنون با تبلیغاتی مبنی بر برداشت بدون کارت از سامانه های غیرحضوری بانک ملت برخورد کرده اید ؟ همانطور که می دانید این امکان یکی از خدمات مورد نیاز مشتریان بانکی بوده و از محاسن این خدمت ؛ عدم لزوم همراه بودن کارت بانکی در هر شرایط خواهد بود.

چندین بار در این مورد چیزهایی شنیده بودم اما گمان میکردم این کار بسیار سخت و پیچیده بوده و بهتر است از روش های سنتی همچون مراجعه به شعبه یا مراجعه به دستگاه خودپرداز با کارت برای دریافت نقدی استفاده کنم . چندی پیش یکی از دوستانم در مورد این روش برداشت پول توضیحاتی برایم داد و متوجه شدم به راحتی می توانم بدون کارت از خدمات دریافت وجه استفاده کنم.

بانک ملت سرویس برداشت بدون کارت را در جهت توسعه خدمات غیرحضوری و رفاه مشتریان ایجاد کرده است. این خدمت جزو قابلیتهای تازه بانکی است که  بانک ملت برای مواقع اضطراری یا ساعات تعطیلی شعب در شبانه روز و یا زمانی که کارت بانکی مان را به همراه نداریم، یا شرایطی که نمی توانیم کارت به همراه داشته باشیم طراحی کرده است و به راحتی با اجرای دستورالعمل بسیار ساده خواهیم توانست در شرایطی که به وجه نقد نیاز پیدا کرده ایم ، بدون کارت از دستگاه خودپرداز، پول دریافت کنیم .

به این منظور لازم است که به یکی از سامانه های غیرحضوری بانک ملت مراجعه کنیم. این سامانه ها شامل بانکداری اینترنتی، همراه بانک، پایانه خودپرداز، پایانه بانکی غیرنقد (Cashless ATM) و کدبانک (# ۷۱۲*) است. سپس مبلغ مورد نیاز را مشخص می کنیم و برای آن حواله برداشت وجه بدون کارت صادر می شود. با استفاده از شماره حواله ارائه شده توسط سیستم و رمز برداشت وجه تعیین شده درهنگام صدور حواله، بدون نیاز به کارت بانکی از پایانه های خودپرداز بانک ملت وجه نقد قابل دریافت خواهد بود.

نحوه صدور حواله به این شکل است که پس از ورود به سامانه های غیرحضوری گزینه صدور حواله برداشت وجه بدون کارت را انتخاب می کنیم. سپس شماره کارت و درج مبلغ درخواستی، رمز اینترنتی کارت (رمزدوم)، رمز برداشت وجه و شماره تلفن همراه را انتخاب می کنیم. (رمز اینترنتی کارت همان رمز مورد استفاده درهنگام خرید اینترنتی است)

البته برای صدور حواله در پایانه خودپرداز و پایانه بانکی غیرنقد (Cashless ATM) نیازی به رمز اینترنتی کارت (رمز دوم) نیست.  دقت داشته باشید که مبلغ حواله باید مضربی از ۱۰۰.۰۰۰ ریال بوده و سقف درخواست به ازای هرکارت ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال خواهد بود. رمز برداشت وجه عددی ۴ رقمی است که توسط مشتری تعیین می‌گردد و در هنگام دریافت وجه نقد از خودپرداز مورد نیاز است. درج شماره تلفن همراه اختیاری است. و برای آن ذکر می شود که اطلاعات حواله برداشت بدون کارت به شماره تلفن همراه صادرکننده حواله و همچنین به شماره تلفن همراه درج شده در هنگام صدور حواله، پیامک شود.

همه این کارها که انجام شد ؛ اطلاعات حواله ( شماره کارت، مبلغ و کارمزد ) را مشاهده خواهید کرد و پیش از تائید نهائی حواله برداشت وجه بدون کارت، مبلغ حواله صادره و کارمزد قابل پرداخت نمایش داده می شود و درصورت تائید عملیات، حواله صادر می‌شود.

مبلغ حواله و کارمزد در هنگام دریافت وجه نقد از خودپرداز، از حساب مشتری کسر می‌شود. حالا تائید نهائی را میزنید.

توجه داشته باشد که حواله برداشت وجه بدون کارت تا ۲ ساعت پس از زمان صدور معتبر بوده و پس از آن منقضی می شود.

 

روش و مراحل  لغو حواله برداشت وجه بدون کارت این چنین است:

۱. مراجعه به یکی از سامانه های غیرحضوری (مشابه مرحله نخست صدور حواله)

۲. انتخاب گزینه لغو حواله برداشت وجه بدون کارت

۳. وارد کردن شماره حواله

۴. مشاهده اطلاعات و تائید عملیات لغو حواله

روش دریافت وجه نقد از خودپرداز نیز چنین است:

۱. مراجعه به یکی از خودپردازهای بانک ملت و فشردن دکمه "ثبت"

۲. انتخاب گزینه خدمات بدون کارت

۳. انتخاب گزینه برداشت وجه بدون کارت

۴. درج شماره حواله برداشت وجه بدون کارت

۵. درج رمز برداشت وجه (عدد ۴ رقمی)

۶. درج مبلغ برداشت وجه

* (مبلغ برداشت وجه بایستی دقیقاً مساوی مبلغ حواله صادر شده باشد، درغیراینصورت عملیات انجام نگردیده و خودپرداز پیغام خطا نمایش می‌دهد.)

۷. دریافت وجه نقد

۸. انتخاب گزینه دریافت/ عدم دریافت رسید چاپی

 

با آرزوی موفقیت برای تمامی عزیزانی که این روش دریافت وجه بدون کارت را انجام خواهند داد...


ثبت نظر

ارسال