رشد ۴۷ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ قرض الحسنه مهر ایران نسبت به مدت مشابه/ اقدامات امید بخش بانک قرض الحسنه مهر ایران

نمایه بانک : تسهیلات پرداختی بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش یافته است./ بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای شفافیت اطلاع رسانی سیاست های خود و آگاهی بخشی مشتریان از اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل در دریافت خدمات، گزارش عملکرد خود در عقد تفاهم نامه را در دوره منتهی به شش ماه نخست سال جاری منتشر کرد.
  • دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 0:9

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی  بانک قرض الحسنه مهر ایران، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ مبلغ ۵۵ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۷ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال برابر با ۴۷ درصد رشد داشته است.

همچنین از لحاظ تعداد تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به مشتریان، در شش ماهه نخست سال جاری ۴۸۰ هزار و ۳۹۱ فقره تسهیلات پرداخت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۳۵۸ هزار و ۰۹۰ فقره برابر با ۳۴ درصد رشد داشته است.

شایان ذکر است که این تسهیلات در راستای سیاست های مسئولیت اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران و در قالب های توسعه آموزش با تامین مالی هزینه های ادامه تحصیل دانشجویان به صورت عقد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه بهداشت و سلامت، توانبخشی آسیب دیدگان اجتماعی، حفاظت از محیط زیست، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تولید و اشتغال در مناطق محروم و روستایی، توانمند‌سازی مددجویان و توانخواهان سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، سازمان بهزیستی و نیز حمایت از جوانان، ازدواج و تشکیل خانواده پرداخت شده است.

علاوه بر این به منظور عملیاتی کردن شعار سال، بانک قرض الحسنه مهر ایران بر روی حمایت از کالای ایرانی و اعطای تسهیلات به خریداران کالای ایرانی این نیز تمرکز داشته است.

رشد ۱۲.۱ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی

همچنین به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ مبلغ ۳۰۳۲.۱ هزار میلیارد ریال بوده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ ۳۲۷.۹ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲.۱ درصد) بیشتر شده است.

بر این اساس سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی در ۶ ماهه سال جاری مبلغ ۱۸۶۱.۲ هزار میلیارد ریال معادل ۶۱.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۳۶.۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷.۹ درصد رشد داشته است.

 
 
 
 

همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۶۹۴.۴ هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از تخصیص ۳۷.۳ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۱۸۶۱.۲ هزار میلیارد ریال) است.

خاطرنشان می‌شود از مجموع ۸۴۶.۷ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن، مبلغ ۶۹۴.۴ هزار میلیارد ریال (معادل ۸۲ درصد) برای تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

 
 
 
 بر اساس این گزارش تعداد ۱۳۴۱۴۶ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۶.۳ میلیارد ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است. در بخش خدمات نیز تعداد ۲۴۱۲۹۸۴ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۰.۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.
 
 
 
اقدامات امید بخش بانک قرض الحسنه مهر ایران
 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی  بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک به منظور تحقق سیاست های مسئولیت های اجتماعی و ترویج بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه، از طریق طراحی و اجرای طرح ها و برنامه های متنوع برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه گام های موثری در حوزه های اشتغال، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی برداشته است.

در این گزارش بخشی از عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه حمایت از کالای ایرانی و اشتغال­زایی تشریح شده است:

عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۶ :

منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از مبلغ ۶۱ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال در سال ۹۵ به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال در سال ۹۶ افزایش یافته و توانسته است از طریق طراحی و اجرای طرح های متنوع، تسهیلات قرض الحسنه و جلب اعتماد هموطنان و استقبال آحاد جامعه از این طرح ها، حدود ۸۳ درصد رشد منابع داشته باشد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران، تقریباً ۹۰ درصد منابع جذب شده خود را به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده که در سال گذشته این تسهیلات بالغ بر ۷۵۱ هزار فقره به ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

  مهم ترین شاخص های عملکردی ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷

 
 

حمایت از کالای داخلی:

بانک قرض الحسنه مهر ایران بر پرداخت تسهیلات خرد در راستای توانمندسازی اقشار مختلف جامعه با هدف ایجاد و تقویت تقاضا برای تولیدات داخلی و کمک به ایجاد رونق اقتصادی تمرکز دارد و به همین منظور تفاهمنامه های متعددی را با سازمان ها و نهاد های گوناگون منعقد کرده است که در ادامه به برخی از این تفاهم نامه ها اشاره می شود:

تفاهم نامه بنیاد برکت:

تفاهم نامه با بنیاد برکت با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به روستاییان منعقد شده است؛ این تفاهمنامه تاکنون در ۲۳ شهرستان استان خوزستان و همچنین در استان های خراسان جنوبی (شهرستان نهبندان)، سیستان و بلوچستان (شهرستان هامون)، خراسان رضوی (شهرستان سرخس)، آذربایجان غربی (شهرستان تکاب) و کرمان (شهرستان راور) در حال اجرا می باشد.

 
 
 

تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

این تفاهمنامه با هدف احداث و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی برای روستاییانی که امکان استفاده از دیگر منابع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی را ندارند به امضا رسید.

 
 

تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی (ره):

تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان:

 
 

تفاهم نامه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی:

با هدف توسعه صنعت گردشگری و افزایش قدرت خرید از طریق اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و همچنین ارائه کارت‌های بانکی با قابلیت خرید از فروشگاه‌های معرفی شده است:

 
 
 

تفاهمنامه شرکت سهامی فرش ایران:

بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای حمایت از کالای ایرانی و ارتقاء حقوق مصرف کننده با شرکت سهامی فرش ایران تفاهمنامه همکاری امضاء کرد تا متقاضیان بتوانند با برخورداری از تسهیلات قرض الحسنه این بانک فرش دستباف ایرانی خریداری کنند:

 
 

تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی:

با توجه به نقش دانش و آموزش مهارت در پیشرفت کشور، بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ارج نهادن به تحصیلات تکمیلی کارمزد تسهیلات ویژه دانشجویان را از ۴ درصد به ۳ درصد کاهش داده است و دانشجویان می توانند با داشتن معرفی نامه از سوی دانشگاه به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.

 
 

همچنین، اجرای طرح های تسهیلاتی در حمایت از بنیان خانواده به ویژه زنان سرپرست خانوار، همانند طرح های (اندوخته خانواده مهر ایران) و (اندوخته بانوان مهر ایران) رضایتمندی بسیاری را در میان نیازمندان واقعی جامعه جلب نموده است.


ثبت نظر

ارسال