رشد چشمگیر بانکداری الکترونیک در بانک دی / اقدامات بانک دی در راستای حمایت از کالای ایرانی

نمایه بانک : بانک دی در سال 1396 توانسته در حوزه بانکداری الکترونیک مبتنی بر دو ابزار اینترنت بانک و همراه ‌بانک گام بلندی را در ارتقای تعداد کاربران و میزان تراکنش خود بردارد. / محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی، به تشریح خط‌ مشی اعتباری بانک دی در راستای حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال 1397 پرداخت.
  • دوشنبه 21 خرداد 1397 ساعت 21:21

به گزارش نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی بانک دی ، محمد علی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک دی با اشاره به موفقیت های چشمگیر بانکداری الکترونیک این معاونت در سال گذشته گفت: در راستای اقدامات انجام شده، تعداد کاربران حوزه اینترنت بانک دی در مقایسه با سال 1395به میزان 50 درصد افزایش یافت و همچنین در زمینه تراکنش ها نیز رشد 20 درصدی را ثبت کرده است. 
بخشی زاده همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزهی همراه بانک دی که قابلیت بکارگیری بر روی انواع سیستم عامل های مختلف گوشی های همراه را دارد، گفت: تعداد کابران همراه بانک دی در مقایسه با سال 1395 ، 80 درصد افزایش یافته و تعداد تراکنش ها نیز رشد 200 درصدی داشته است.
وی در ادامه افزود: میزان استفاده از کارت های نقدی بانک و دستگاه های کارتخوان، رشد 20 درصدی را نشان می دهند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم این درصدها را به نسبت سال گذشته افزایش دهیم. 
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک دی رونمایی از 30 نرم افزار در سال گذشته و تولید 50 سامانه فعال نرم افزاری در مجموع را از اقدامات چشمگیر این معاونت برشمرده و گفت: در سال جاری به منظور تکمیل فرآیند تولید و مدیریت دانش وامکان ایجاد تنوع در گزارش های مدیریتی خاص ، پروژه "Big DATA" و راه اندازی "BI" جامع بانک دی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
 گفتنی است طراحی و تولید سامانه سپاد، تسهیلات خودروی جانبازان، ضمانت نامه های گمرگی، ریسک اعتباری، کشف تقلب، مدیریت صندوق ارزش آفرینان و مدیریت تراکنش های بیمه دی از مهم ترین سامانه ها و نرم افزارهای طراحی و پیاده سازی شده توسط معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی در سال گذشته بوده است.

 

اقدامات بانک دی در راستای حمایت از کالای ایرانی

 

به گزارش نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی بانک دی ، محمدرضا قربانی در جلسه شورای مدیران بانک با اشاره به نامگذاری سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: خط مشی و روش اجرایی اعتباری بانک دی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از کالاها، تولیدات و فعالیت‌های بنگاه‌های داخلی و در راستای مدیریت نقدینگی و سودآوری بر مبنای برنامه‌های استراتژیک بانک و اعطای تسهیلات از طریق عقود مشارکتی و غیرمشارکتی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و طرح‌های اشتغال‌زا در اختیار شعب این بانک قرار گرفته است.
قربانی با اشاره به رویکرد اعتباری بانک دی در سال جاری گفت: بانک دی با هدف حمایت از داخلی و کالاهای ایرانی و در جهت رونق بخشیدن به اقتصاد ملی با طراحی بسته‌های اعتباری متنوع بر مبنای تأمین مالی متقاضیان تسهیلات با مبالغ خرد و متوسط در بخش های تولیدی، بازرگانی، خدماتی، اعطای تسهیلات به بافت فرسوده و بخش ساختمان دارای بازدهی مناسب، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاههای دانش بنیان دارای پروانه بهره‌برداری، اعطای تسهیلات در راستای حمایت از بخشهای تولیدی و انعقاد تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی در این خصوص، اعطای تسهیلات به خانواده های معظم شهدا، ایثارگران با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعطای تسهیلات در جهت رفع حوائج ضروری سپرده گذاران و مشتریان وفادار بانک مبادرت به تامین نیاز متقاضیان تسهیلات کرده است.
مدیرعامل بانک دی همچنین با اشاره به تغییر رویکرد این بانک در سال جاری در جهت حرکت از پرداخت تسهیلات کلان به سمت تسهیلات خُرد گفت: با توجه به پایین بودن ریسک تسهیلات خرد، هدف اصلی از این سیاست اعتباری در کوتاه مدت حفظ منافع سهامداران و کاهش ریسک‌های مترتب بر بانک است و در کوتاه مدت حمایت از کالای ایرانی و تحریک تقاضا از طریق صدور کارت های اعتباری گروهی در اقتصاد و رونق‌بخشی به تولید مدنظر است.


ثبت نظر

ارسال