سامانه رمز نگار ملت/ راهنمایی برای نصب رمز پویای بانک ملت

نمایه بانک : از آنجا که از اول خرداد 98 تمامی بانک ها و موسسات اعتباری و مالی موظف به فراهم آوردن امکان تولید رمزهای پویا و یکبار مصرف برای مشتریان بانکی بوده تا با این امکان سطح امنیت تراکنش های مبتنی بر کارت افزایش یابد ، بانک ملت نیز دستور العملی را در قالب اینفوگرافیک در پرتال خود منتشر کرده است.
  • سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 ساعت 13:38
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملت ، امروزه متداول ترین روش برای ارتقا سطح امنیت کاربران تراکنش های مالی، استفاده از کلمه عبور یکبارمصرف یا One Time Password)OTP)  است و هدف از این کار هرچه سخت تر کردن دسترسی های غیرمجاز به حساب های کاربران تعریف شده است.
تجربه نشان داده است رمزهای ثابت که بر روی یک سیستم تعریف می شوند، در زمان اندکی توسط کاربران غیرمجاز کشف و مورد حک و سوءاستفاده قرار
می گیرند. مطالععات در این زمینه نشان می دهد تنها روشی که احتمال این دسترسی های کاربران غیرمجاز را کاهش می دهد، تغییر مکرر کلمه عبور است که این مهم اکنون به وسیله "سامانه رمز عبور یک بار مصرف" انجام می شود.
 
در حال حاضر، در سامانه های بانک ملت ، توکن های امنیتی تولید کننده کلمه عبور یک بارمصرف برای ارتقای امنیت انجام تراکنش های الکترونیکی مورداستفاده قرار می گیرد. 
 
به همین دلیل و درراستای ارتقای امنیت مشتریان بانک ملت، جلب رضایت و ترغیب مشتریان بانک ملت به استفاده از رسانه های غیرحضوری، استفاده از امکان جدید "رمزهای پویا" در برنامه موبایلی "رمز نگار ملت" راه اندازی شده است.
 
این محصول جدید، به مشتریان این امکان را می دهد که  علاوه بر بهره گیری از رمزهای پویا  و یک بار مصرف به عنوان "رمز دوم" در تراکنش های غیر حضوری،  از رمزهای پویا در تراکنش های مبتنی بر"رمز اول" نیز  بهره بگیرند.

از مهمترین ویژگیهای سامانه رمز نگار ملت از این قرار است: 

ارائه خدمات رمز پویا برای مشتریان بانک ملت

  • امکان مدیریت نحوه عملکرد رمزهای کارت
  • امکان دریافت رمز پویا برای استفاده در تراکنش های مبتنی بر کارت ("رمز اول")
  • امکان دریافت رمز پویا برای استفاده در تراکنش های اینترنتی ("رمز دوم")
  • عدم پیچیدگی در نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار
  • استفاده از اثر انگشت جهت ورود به سامانه

ثبت نظر

ارسال