مرکز رشد بانک ایران زمین چتری حمایتگر در زمینه توسعه کسب و کارهای دانش بنیان

نمایه بانک : در چند سال اخیر سیاست گذاری های بانک ایران زمین در جهت رشد و توسعه کسب و کارهای نوپای حوزه صنعت مالی و بانکداری، گویای توجه و مداقه مدیران توانمند و با دانش این بانک است تا جایی که سبب ساز تحقق شعار این بانک با عنوان «نوآوری به گستره ایران زمین» بوده است.
  • یکشنبه 24 دی 1402 ساعت 11:0

خبرنگار و نویسنده : نازیلا محمدی

 

به گزارش نمایه بانک ،  بانک ایران زمین ، یکی از بانک هایی است که با تکیه بر سیاست های مشخص و به سامان نقش بسیار مهمی در توسعه و ارتقا کسب و کارهای نوپا (دانش بنیان و استارت آپها) داشته است. این سیاست ها هم در بخش مالی و هم بخشی حمایت های معنوی صورت گرفته است.

 

در همین راستا بود که در سال 1398 با تاسیس «مرکز نوآوری های ایران زمین» نقش اثربخش خود را با  آموزش و توانمند سازی، هدایت و حمایت از کسب و کار‌های نوپا در زمینه فعالیت های حوزه های ‌ فناوری مالی (فین تک)، بلاک چین، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و تجارت الکترونیک آغاز کرد.

 

مرکز نوآوری های ایران زمین، با استفاده از تجارب یاد شده در حوزه دانش بنیان و استارتآپ، راه را برای کسب و کارهای نوپا هموار ساخته و با استفاده از زیرساخت های موجود در مرکز نوآوری، «بانکداری باز» و «شتاب دهی» را زمینه ساز حضور صاحبان ایده و کسب و کارهای نوآورانه در زمینه توسعه طرح های نوآورانه و زنجیره خلق ارزش  قرار داده است.

 

اقدامات بانک ایران زمین در توسعه دانش مالی و بانکی، فاکتور مهمی است که متخصصان در مسیر ارزش آفرینی برای کسب و کارهای دانش بنیان از مرحله ایده و طرح تا مرحله اجرا و توسعه آن را موثر و حمایتگر دانسته اند.

 

مرکزنوآوری های ایران زمین، در حوزه هایی اقدام به حمایت کرده که این حوزه ها نقش موثری در رشد و توسعه بانکداری الکترونیک و خدمات بانکداری دیجیتال دارند و این دایره حمایت تا مرزهای بی نهایت خلاقیت صاحبان ایده و طرح های توسعه دهنده دانش بانکی و مالی گسترش یافته و هیچ محدودیتی را بر نمی تابد و در طی این پنج سال ثابت کرده است که حمایتی هوشمندانه از طرح های دانش بنیان در این زمینه داشته است.

 

از دلایل این جایگاه در سیاست گذاری های مرکز ، امکانات به روز مرکز و استفاده از نیروی انسانی کارآمد و تخصص است که توانسته در یک همگرایی دانش مدارانه، افق های روشنی را در صنعت بانکداری برای خود تعریف و مهیا سازد.

 

بدین سان ، مرکز فناوری های ایران زمین، امکانات خود را در قالب خدمات نوآورانه و برنامه شتاب ، در اختیار کسب و کارهای نوپا قرار داده که با وجود زیر ساخت های مناسب این مرکز، زمینه را برای حضور موثر و امکان یابی برای توسعه ، فراهم یافته اند.

 

کسب و کارهای نوپا در ادامه این روند، از فضاهای کار اشتراکی ، ارتباط با شبکه گسترده فعالان زیست بوم و مراکز علمی _ دانشگاهی بهره مند شده تا موقعیت های درخشانی را برای توسعه طرح های نوآورانه خود داشته باشند و در مسیر درست توسعه و زنجیره ارزش قرار گیرند.


ثبت نظر

ارسال